Икономическата турбуленция разтърсва американските авиокомпании

Икономическата турбуленция разтърсва американските авиокомпании

Американските авиокомпании летяха високо преди по-малко от два месеца заради разговорите за нова златна ера, понеже силното търсене на пътувания и ограниченият капацитет в цялата индустрия увеличиха перспективата за многогодишен бум на печалбата.

Но митата на президента Доналд Тръмп и репресиите върху държавните разходи преобърнаха този оптимизъм. Туристите и компаниите намалиха разходите на фона на нарастващата икономическа несигурност, което принуди превозвачите да намалят прогнозите си за печалбата за първото тримесечие, предава Ройтерс

Тъй като пътуването в повечето случаи е по избор за много потребители и фирми, нарастващите шансове за слаб икономически растеж и висока инфлация замъгляват перспективите и за остатъка от годината.

Индексът на пътническите авиокомпании S&P 500 се понижи с около 15% тази година и значително се представя по-слабо от по-широкия индекс S&P 500.

Акциите на Delta и United Airlines паднаха с около 20% всяка тази година.

Discounter Frontier Airlines е надолу с 2%.

„Първите ви нужди са за храна и подслон. И след това, ние сме малко по-надолу в списъка с разходи. Ако нямаш работа, няма да отидеш да си купиш самолетен билет“, каза в интервю Дейвид Нийлман, главен изпълнителен директор на нискотарифния превозвач Breeze Airways. 

Със забавянето на търсенето авиокомпаниите започнаха да спират полетите, за да избегнат понижаването на тарифите и да защитят маржовете. Frontier, Delta, United, American Airlines, JetBlue и Allegiant намалиха капацитета си за тримесечие април-юни през последните две седмици.

Изпълнителният директор на United Скот Кърби предупреди за голям спад в капацитета в цялата индустрия до втората половина на август, ако търсенето не се възстанови.

Разбира се, резервациите за първокласни пътувания и пътувания на дълги разстояния се задържат. United отчете 8% скок на годишна база в пролетните международни резервации.

Част от забавянето на търсенето се дължи и на скорошни инциденти, свързани с безопасността. Данните на Amanda Demanda Law Group показват, че опасенията за безопасността на самолетите са достигнали рекордно високо ниво през февруари, като Google търси „Безопасни ли са самолетите сега?“ до 900%.

Авиокомпаниите очакват ударът от инцидентите, свързани с безопасността, скоро да отшуми. Но те не са толкова сигурни за икономическия натиск.

Предупредителни знаци

Потребителското доверие в САЩ се срина до най-ниското ниво от повече от четири години през март, като бъдещите очаквания за доходите, бизнеса и условията на пазара на труда достигат 12-годишно дъно, показа проучване на Conference Board във вторник.

Самолетните билети, продадени чрез туристически агенции в САЩ, са паднали с 8% на месечна база през февруари след скок от 39% през януари. Както корпоративните пътувания, така и пътуванията за развлечение са намалели, показват данни на Airlines Reporting Corp миналата седмица.

Годишният растеж на пътническия трафик се забави до 0,7% през март от 5% през януари, според данни на Администрацията за транспортна сигурност на САЩ.

Отслабването на търсенето вреди на ценообразуването на индустрията. Цените на билетите отчетоха първия си спад на годишна база от шест месеца през февруари, според данни на Министерството на труда на САЩ.

„Ще има някакъв вид забавяне“, каза главният изпълнителен директор на Frontier Бари Бифъл в интервю.

Авиокомпаниите все още подкрепят прогнозите си за приходите за цялата година. Но това може да се промени, ако търсенето остане слабо през лятото, обикновено най-печелившият сезон в индустрията.

Бифъл казва, че много зависи от пазара на труда. „Докато заетостта е добра, клиентът за свободното време ще бъде добре“, каза той.

Засега молбите за обезщетение за безработица само се покачват. Но опасенията от инфлацията карат пътниците да бъдат по-предпазливи.

Джейкъб Браун, 24-годишен учител в училище в Денвър, лети по-малко, избягва хотелите и харчи по-малко по време на пътуванията си поради инфлацията. „Пътувам, само когато е на абсолютно минимална цена“, казва той.

Разходите за кредитни и дебитни карти на авиокомпаниите са паднали със 7,2% през февруари спрямо месец по-рано и са най-слабите от поне шест месеца, според данни на Bank of America.

Тримесечието януари-март обикновено е най-натовареният период след тримесечието юли-септември за бизнес пътувания, но резервациите са недостатъчни.

Преди две седмици Delta заяви, че ръстът на нейните корпоративни резервации е спаднал до ниските едноцифрени числа след 10% годишно увеличение през януари.

United заяви, че този месец резервациите за пътувания, свързани с правителството, са намалели наполовина, добавяйки че намалените държавни разходи имат вълнообразен ефект върху вътрешния туризъм.

Гейб Ризи, президент на корпоративната туристическа агенция Altour, каза, че резервациите от държавни изпълнители и компании за финансови услуги, възобновяема енергия, технологии и производство са намалели с цели 10% спрямо преди година. „Много правителствени агенции и правителствени подизпълнители, които обслужваме, затягат коланите“, каза Рици.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ