Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Индия е на второ място в Азия по стойност на нематериалните активи
През 2025 г. стойността на нематериалните активи, притежавани от най-големите компании в света, е достигнала 97,6 трилиона щатски долара, показва нов доклад на Brand Finance, водещата световна консултантска компания за оценка на марки. Това представлява 23% увеличение спрямо 2024 г., достигайки най-високото си ниво, откакто Brand Finance започна да го проследява през 1996 г.
Методологията на Brand Finance разчита на корпоративната стойност на фирмите, за да определи предполагаемата стойност на нематериалните активи, тъй като по-голямата част от стойността на нематериалните активи не се отчита от компаниите собственици. Тази липса на отчитане е причината 83% от прогнозната обща глобална стойност на нематериалните активи да не е отчетена във финансовите отчети на компаниите.
Всяка година докладът на Brand Finance Global Intangible Finance Tracker (GIFT™) проследява стойността на най-големите компании в света по стойност на нематериалните активи. Нематериалните активи са идентифицируеми, непарични активи без физическа субстанция. Нематериалните активи могат да бъдат групирани в три широки категории: права (включително лизингови договори, споразумения, договори), взаимоотношения (включително обучена работна сила) и интелектуална собственост (включително марки, патенти, авторски права).
Според данните на Brand Finance’s GIFT™ 2025, общата нематериална стойност на Индия е 3,8 трилиона щатски долара, което я поставя на второ място в Азия с 23% дял от регионалната нематериална стойност и на 16-то място в световен мащаб.
В Индия банковият сектор остава най-големият принос към общата нематериална стойност с 572 милиарда щатски долара, воден от HDFC Bank (119,2 милиарда щатски долара), ICICI Bank (87,0 милиарда щатски долара), Bajaj Finance (52,9 милиарда щатски долара) и State Bank of India (35,1 милиарда щатски долара). Неотдавнашните реформи за защита на инвеститорите и продължаващото разширяване на дигиталните финансови услуги допълнително засилиха инерцията на сектора.
Следва го секторът на инженерството и строителството с 472,0 милиарда щатски долара, воден от Larsen & Toubro (L&T), което демонстрира продължаващата роля на сектора в развитието на националната инфраструктура.
Телекомуникациите, третият по големина сектор, регистрираха най-голямото годишно увеличение на нематериалната стойност, като се увеличиха от 23,0 милиарда щатски долара (2024 г.) до 165,0 милиарда щатски долара. Секторът се подкрепя главно от Bharti Airtel (139,8 милиарда щатски долара), която има втората най-висока нематериална стойност в страната сред индийските компании. Растежът в телекомуникационния сектор беше подкрепен от нарастващото цифрово потребление и увеличеното използване на услуги за данни, според годишния доклад на Телекомуникационния регулаторен орган на Индия.
Забележително е, че Reliance Industries е най-големият единствен принос към нематериалната стойност на Индия сред водещите индийски компании със 150,0 милиарда щатски долара, което е в основата на нейното влияние в основните индустриални сектори.

„Нарастващата позиция на Индия в азиатския пейзаж на нематериалната стойност е доказателство за амбицията на водещите ѝ индустрии. Представлявайки 23% от общата нематериална стойност на Азия и отстъпвайки само на Китай (54%) и изпреварвайки Япония (17%), Индия непрекъснато задълбочава своите интелектуални и творчески възможности. С постоянен фокус върху иновациите и развитието на талантите, Brand Bharat е в добра позиция да разшири влиянието си в региона през следващите години“, коментира Аджимон Франсис, управляващ директор на Brand Finance India.

Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.