Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Индийски стартъп за таксита влиза в битка с Uber
Индийският стартъп за превози BluSmart се опитва да спечели за по-голям пазарен дял от Uber и Ola в страната, залагайки на изцяло електрически таксиметров флот и агресивно привличане на недоволни пътници и шофьори от действащите компании, предава Ройтерс.
Очаква се стремежът към чиста енергия от правителството на министър-председателя Нарендра Моди да промени значително транспортната индустрия на Индия през следващите години, което да окаже влияние и върху фирмите за превози.
За доминиращите играчи Uber и подкрепената от SoftBank - Ola пълното преминаване към електрически превозни средства вероятно ще бъде мащабно начинание, докато двете компании се борят със задържането на водачи и проблемите с удовлетвореността на клиентите.
Като нов участник, BluSmart се стреми да се възползва от момента като победи своите конкуренти, задвижвани с двигатели с вътрешно горене, по отношение на електрификацията, чистотата и надеждността чрез директно управление на своя автопарк и водачи. Като за начало, шофьорите не могат да анулират резервации, получени в тяхното приложение BluSmart.
BluSmart също използва трудностите на Uber, за да привлече подкрепата на инвеститорите.
Uber започна работа в Индия през 2013 г., предлагайки евтини тарифи за пътниците и високи стимули за водачите. Другият съперник Ola стартира през 2010 г. И двете марки процъфтяваха в цяла Индия, но напоследък изпитват трудности, тъй като мотоциклетистите се сблъскаха с голям брой анулирани резервации, а шофьорите бяха разстроени от намалените финансови стимули, което принуди мнозина да напуснат.
В Делхи 80% от 2750 нови електрически таксита, регистрирани между януари и октомври 2022 г., принадлежат на BluSmart. Електрическите автомобили представляват 25% от новите таксита в града, от едва 3% през 2019 г., показват данни на консултантската компания Redseer.
BluSmart разполага с 22 хъба за зареждане и паркиране в столицата - един от тях на последния етаж на многоетажен паркинг, охраняван от частна охрана, в луксозен квартал, където повече от 100 автомобила се почистват основно всяка вечер.
Пазарът на услугите за превоз в Индия в момента струва 13,4 милиарда долара, една десета от този на Китай, и проникването е само 7%, според Statista, което прави страната с население от 1,4 милиарда доходоносна възможност.
BluSmart планира да увеличи своя автопарк до 14 000 таксита през следващата година и до 100 000 след пет години, като се разшири до още четири града и предлага по-незабавни резервации, като Uber, каза главният изпълнителен директор на BluSmart Анмол Синг Джаги пред Ройтерс.
Тази стратегия обаче е изправена и пред предизвикателства. BluSmart, която оперира само в два града с 5000 превозни средства, твърди, че притежава 9% пазарен дял от пазара на услуги за превоз в Делхи. Uber има 300 000 превозни средства в повече от 100 индийски града, което му дава 43% дял в цялата страна.
Автопаркът на BluSmart включва по-скъпи електромобили от MG Motor и BYD, но е изправен пред ограничения в броя на колите, които получава от Tata Motors – единственият достъпен производител на електромобили в Индия в момента.
Uber от своя страна иска да има 100% електромобилен парк до 2040 г. в световен мащаб и се насочва към повече от 1 милион такива превозни средства в Индия и Южна Азия, считайки това за "ключова част" в регионалната си стратегия за растеж, се посочва в обява за работа на компанията в LinkedIn.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.