Индийски стартъп за таксита влиза в битка с Uber

Индийски стартъп за таксита влиза в битка с Uber

Индийският стартъп за превози BluSmart се опитва да спечели за по-голям пазарен дял от Uber и Ola в страната, залагайки на изцяло електрически таксиметров флот и агресивно привличане на недоволни пътници и шофьори от действащите компании, предава Ройтерс

Очаква се стремежът към чиста енергия от правителството на министър-председателя Нарендра Моди да промени значително транспортната индустрия на Индия през следващите години, което да окаже влияние и върху фирмите за превози.

За доминиращите играчи Uber и подкрепената от SoftBank - Ola пълното преминаване към електрически превозни средства вероятно ще бъде мащабно начинание, докато двете компании се борят със задържането на водачи и проблемите с удовлетвореността на клиентите.

Като нов участник, BluSmart се стреми да се възползва от момента като победи своите конкуренти, задвижвани с двигатели с вътрешно горене, по отношение на електрификацията, чистотата и надеждността чрез директно управление на своя автопарк и водачи. Като за начало, шофьорите не могат да анулират резервации, получени в тяхното приложение BluSmart. 

BluSmart също използва трудностите на Uber, за да привлече подкрепата на инвеститорите.

Uber започна работа в Индия през 2013 г., предлагайки евтини тарифи за пътниците и високи стимули за водачите. Другият съперник Ola стартира през 2010 г. И двете марки процъфтяваха в цяла Индия, но напоследък изпитват трудности, тъй като мотоциклетистите се сблъскаха с голям брой анулирани резервации, а шофьорите бяха разстроени от намалените финансови стимули, което принуди мнозина да напуснат.

В Делхи 80% от 2750 нови електрически таксита, регистрирани между януари и октомври 2022 г., принадлежат на BluSmart. Електрическите автомобили представляват 25% от новите таксита в града, от едва 3% през 2019 г., показват данни на консултантската компания Redseer.

BluSmart разполага с 22 хъба за зареждане и паркиране в столицата - един от тях на последния етаж на многоетажен паркинг, охраняван от частна охрана, в луксозен квартал, където повече от 100 автомобила се почистват основно всяка вечер.

Пазарът на услугите за превоз в Индия в момента струва 13,4 милиарда долара, една десета от този на Китай, и проникването е само 7%, според Statista, което прави страната с население от 1,4 милиарда доходоносна възможност.

BluSmart планира да увеличи своя автопарк до 14 000 таксита през следващата година и до 100 000 след пет години, като се разшири до още четири града и предлага по-незабавни резервации, като Uber, каза главният изпълнителен директор на BluSmart Анмол Синг Джаги пред Ройтерс.

Тази стратегия обаче е изправена и пред предизвикателства. BluSmart, която оперира само в два града с 5000 превозни средства, твърди, че притежава 9% пазарен дял от пазара на услуги за превоз в Делхи. Uber има 300 000 превозни средства в повече от 100 индийски града, което му дава 43% дял в цялата страна.

Автопаркът на BluSmart включва по-скъпи електромобили от MG Motor и BYD, но е изправен пред ограничения в броя на колите, които получава от Tata Motors – единственият достъпен производител на електромобили в Индия в момента.

Uber от своя страна иска да има 100% електромобилен парк до 2040 г. в световен мащаб и се насочва към повече от 1 милион такива превозни средства в Индия и Южна Азия, считайки това за "ключова част" в регионалната си стратегия за растеж, се посочва в обява за работа на компанията в LinkedIn.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Рей Далио: Златото и нефиатните валути ще бъдат по-силни средства за съхранение на стойност с нарастването на дълга на САЩ
Исторически обрат: България е на полуфинал на световното първенство по волейбол след победа над САЩ
Осъдиха Никола Саркози на 5 години затвор заради престъпен заговор с Муамар Кадафи
Да инвестираш като най-богатите хора в света вече е по-лесно от всякога. Но колко е опасно?
Зеленски е готов да се оттегли от поста си след края на войната
Нови материали правят водолазните костюми устойчиви на ухапвания от акули
Тръмп одобри сделката за TikTok
Компания използва AI, за да превърне клиентите си в рекламни звезди (Видео)