Инвеститорите извличат нови данни, за да прогнозират резултатите на търговците на дребно

Инвеститорите извличат нови данни, за да прогнозират резултатите на търговците на дребно

Отправяйки се към празниците, инвеститори от Уолстрийт като Goldman Sachs използват нови начини за наблюдение на действията и намеренията на купувачите, за да помогнат при определянето на печелившите и губещите за сезона. Те се докосват до бързо развиващото се поле на „алтернативни данни“, за да им помогнат да предскажат представянето на търговците на дребно и да осигурят предимство пред други инвеститори, предава Ройтерс

Исторически погледнато, Уолстрийт разчиташе на традиционни данни като отчети за печалбите и фирмени документи - с помощта на техните добре настроени инстинкти.

Сега те могат да купуват информация за всичко - от данни за употребата на кредитни карти до отчети за настроенията на потребителите, от непрекъснато нарастващ брой доставчици.

Един пример е фирмата за данни HundredX, която по-рано тази година започна да продава своите данни за настроенията на купувачите на Goldman Sachs. Банката използва информацията в проучване на капитала и инвестиционно банкиране, според говорител на Goldman. Основана от бившия партньор на Goldman Робърт Пейс през 2012 г., HundredX си партнира с организации с нестопанска цел като Habitat for Humanity, за да измерва бъдещите намерения за покупка на хиляди хора, като твърди, че получава ранен прочит за бъдещите финансови тенденции.

Поддръжниците на нестопански организации, които си партнират с HundredX, са помолени да попълнят анкети за своя опит с търговците на дребно или марките, които използват, включително каква е вероятността да ги посетят отново. Фирмата дарява $2 за всеки отговор, който получи. Goldman Sachs отказа коментар.

Майкъл Финеган, главен изпълнителен директор на платформа за агрегиране на алтернативни данни, наречена Eagle Alpha, която свързва купувачи на данни с продавачи, каза, че е имало около 100 доставчици на алтернативни данни в ранните дни на индустрията в средата на 2010 г. Сега има 2000 по целия свят.

Те предоставят данни за употребата на кредитна карта, които разкриват какво купуват различните класове потребители; прозрения за поведението на потребителите въз основа на геолокация на мобилни телефони; предпразнично потребителско настроение, извлечено от проучвания или чрез сайтове за социални медии като Reddit.

Данните помагат на инвеститорите да съберат информация, която не са могли да имат преди няколко години. Например, главният изпълнителен директор на HundredX Пейс каза, че измерването на пазаруването на потребителя показва, че „продажбата не е резултатът“. Числата може да отразяват продажба, каза той, но ако клиентът напусне магазина раздразнен след лошо преживяване, няма вероятност да се върне.

Във вселената на търговията на дребно с големи кутии проучванията на HundredX показаха миналата пролет, че е по-малко вероятно купувачите да се върнат към Target в близко бъдеще, отколкото към Walmart. Но през последните седмици, каза Пейс, бъдещите намерения за пазаруване в Target нарастват. „Ние виждаме промяна нагоре“, каза той. 

Наистина, акциите на Target се понижиха с около 20%, откакто базираната в Минеаполис търговска верига прогнозира стабилни продажби през празничното тримесечие в сряда.

AlphaROC, основана преди три години, комбинира набори от данни с интервюта с приблизително 3000 души в САЩ на ден, за да прецени потребителските намерения за следващите три до шест месеца, като продава информацията на мениджърите на активи.

Фирмата за данни Facteus използва данни от кредитни карти, за да актуализира своята перспектива за продажби на дребно от седмица на седмица, вместо да чака месечните прогнози на Министерството на търговията на САЩ. През седмицата, приключваща на 9 ноември, фирмата видя признаци на „драматичен обрат“ в TikTok Shop, подразделението за електронна търговия на базираната в Пекин ByteDance платформа за социални медии TikTok, с 16,8% увеличение на средните разходи.

Някои ръководители на дребно са раздразнени от това, което смятат за системен проблем. Повсеместното разпространение на данни е „разочароващо“, каза Дейв Пауърс, член на борда и бивш главен изпълнителен директор на Deckers Brands, която притежава маратонки Hoka и чехли Ugg. Набори от данни като употребата на кредитна карта могат да бъдат извадени от контекста, за да се нарисуват неточни картини на състоянието на бизнеса, Пауърс каза в телефонно интервю.

Но дори търговците на дребно, които се присмиват на използването на данни от своите инвеститори, сами ги използват, за да измерват собственото си представяне. „Те признават, че конят е избягал от обора“, каза Марк Матюс, ръководител на проучванията в търговската група на Националната федерация на дребно. „Ако е там, може и да го използвате.“

Пейс от HundredX казва, че като независима фирма за данни отношенията й с търговците на дребно могат да бъдат на ръба „любов-омраза“. „(Търговците на дребно) имат план“, каза той, „и понякога нашите данни показват, че техният план изглежда или не изглежда толкова добър.“

Placer.ai използва данни за геолокация, за да покаже на клиентите модели в това как се движат хората, така че търговецът на дребно или инвеститорът може теоретично да разбере дали билборд кара хората да отиват в магазин. Сайтът за социални медии Reddit Inc проведе уебинар преди тазгодишния празничен сезон, за да покаже на търговците на дребно как може да измерва кога онлайн разговорите за празнично пазаруване достигат пика си в сравнение с разговорите за празнични пътувания, храна, партита или декориране. 

Фирми като HundredX и Facteus потвърждават, че нарастването на клиентите инвеститори води до растеж. HundredX е утроил броя на клиентите си инвеститори през последните 18 месеца, според изпълнителния директор Пейс. Приходите на Facteus са нараснали с 300% от началото на 2023 г., движени до голяма степен от инвеститорите, казва съоснователят Джонатан Чин.

Lombard Odier Investment Managers, мениджър на активи на стойност 73 милиарда долара, базиран в Швейцария, е една от многото финансови фирми, които клонят към alt-data. През юли стартира DataEdge, инвестиционна стратегия, която обединява безброй индикатори – като употреба на кредитни карти, цифрови разписки, уеб трафик, кликвания в мобилни приложения и данни за геолокация – за идентифициране на потребителските тенденции и търговия с акции с помощта на компютри.

Целта, каза Лоран Жу, ръководител на системните алтернативи на фирмата, е да се предвидят ревизии на печалбите преди публичните съобщения, проследяване на продажбите, приходите и ангажираността на клиентите. Точността на стратегията е била близо 70% досега, каза Жу. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ