Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Най-голямата пивоварна в Бразилия спечели дело срещу дегустатор на бира, превърнал се в алкохолик

Най-голямата бразилска пивоварна Ambev спечели дългогодишно дело срещу бивш служител, който твърди, че е станал алкохолик заради условията на труд, съобщава The Drinks Business. Мъжът е работил като дегустатор в пивоварната в Сао Пауло от 1975 г. до уволнението си през 1991 г.
В делото той твърди, че през 16-те си години на работа е пиел до седем пинти бира на ден, което е довело до пристрастяването му. Той изчисли, че по време на престоя си в пивоварната е бил „принуден“ да изпива около 25 000 пинти бира, като работното натоварване се е увеличавало около празници и събития, когато е казвал, че трябва да се „стабилизират продажбите“.
Съдът обаче намери твърденията за неоснователни. Адвокатите на Ambev заявиха, че подобни обеми на консумация са „физически невъзможни“ по време на работна смяна, припомняйки, че професионалната дегустация включва само малки глътки от напитката. Съдът отбеляза също, че ищецът, въпреки обвиненията си, е продължил кариерата си в пивоварната индустрия, след като е напуснал Ambev.
Това не е първият иск, заведен от бившия дегустатор - предишните бяха отхвърлени от по-долните съдилища. Окончателното решение в полза на компанията сложи край на проточния процес. Съдиите посочиха липсата на убедителна връзка между предполагаемия алкохолизъм на ищеца и неговите служебни задължения в компанията.
В началото на юни беше съобщено, че във Франция е възникнал съдебен иск, не за персонал, а заради имиджови рискове за алкохолните марки. Така винопроизводители от френския регион Бюже заведоха дело срещу енергийната компания EDF, настоявайки за преименуване на едноименната атомна електроцентрала. Според тях съвпадението със защитеното географско обозначение (AOC Bugey) вреди на репутацията на местните вина. Винопроизводителите припомниха, че след инцидента в атомната електроцентрала Трикастин през 2008 г., вината Coteaux du Tricastin също бяха принудени да променят името си, за да запазят доверието на потребителите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.