Nestlé отново е най-скъпата хранителна марка в света

Nestlé отново е най-скъпата хранителна марка в света

Nestlé отново е най-скъпата хранителна марка в света

Nestlé (чиято стойност на марката е нараснала с 8% до 22,4 млрд. долара) отново е най-ценната марка за хранителни стоки в света според нов доклад на водещ независим консултант Brand Finance. Стойността на марката на Nestlé се увеличи стабилно през тази година поради силния ръст на продажбите в широкото и разнообразно портфолио от марки. 

Всяка година Brand Finance анализира 5000 от най-големите марки и публикува повече от 100 доклада, класиращи марките в различни индустрии и държави. 100-те най-силни и ценни хранителни марки в света са включени в годишната класация Brand Finance Food 100 2023.

Способността на Nestlé да посреща променящите се потребителски предпочитания, да изпреварва тенденциите и да пуска ефективно нови продукти е една от движещите сили зад непрекъснатия растеж на стойността на марката. Тази година Nestlé разшири своето портфолио от продукти на растителна основа с въвеждането на нова алтернатива на млякото, която отговаря на нарастващото глобално търсене на продукти на растителна основа. Марката пусна и първото си кафе Nescafé Ice Roast, предназначено да отговори на нарастващото търсене на студено кафе у дома.

Китайската марка млечни продукти Yili (чиято стойност на марката е нараснала със 17% до 12,4 млрд. долара) запазва титлата си на втората най-ценна марка храни в света. Yili насърчава силната лоялност на клиентите на своя местен пазар, като постоянно предлага продукти с изключително качество и възприемани ползи за здравето. Това допринесе за силен ръст на вътрешните продажби, докато глобалното присъствие на марката също увеличи приходите й в чужбина. Продуктите на Yili се предлагат в повече от 60 страни на пет континента.

Марките за закуски отбелязват силен ръст на стойността на марката

Индустрията за закуски продължи да увеличава стойността на марката си в света след пандемията, а тазгодишните петте най-добри марки закуски (Lay's, Doritos, Want Want, Cheetos и Tostitos) са увеличили стойността на марката си с впечатляващите средно 40%. Lay's се откроява (увеличение от 29% в стойността на марката до $11,1 милиарда), която също така запазва своята позиция №3 в общата класация Food 100. Със своята богата история и глобално присъствие, силните резултати на Lay's могат да бъдат приписани на нейните иновации и продуктово развитие, на нейните популярни и широкообхватни маркетингови кампании, както и за подобряването на стратегииите й за електронна търговия след пандемията.

Healthy Choice става най-бързо развиващата се марка за хранителни стоки тази година

Healthy Choice, марка за замразени храни, собственост на ConAgra Foods, влезе в класацията Food 100 за първи път тази година (стойността на марката й се е увеличила със 190%, до 1,2 милиарда USD). Тъй като потребителското търсене на по-здравословни опции продължава да се увеличава след пандемията, марките за хранителни стоки са под все по-голям натиск да правят и рекламират по-хранителни предложения. Тази тенденция, съчетана със силното търсене на замразени храни, донесе голяма полза на марката Healthy Choice, която стратегически предлага продуктите си като питателни, като същевременно предлага набор от модерни и вкусни рецепти.

Hershey остава най-силната марка за хранителни стоки в света с рейтинг AAA+.

В допълнение към изчисляването на капитала на марката, Brand Finance също така определя относителната сила на марките чрез балансирана карта с показатели, които оценяват разходите за маркетинг, капитала на марката и бизнес ефективността (финансови резултати). В съответствие с ISO 20671, оценката на Brand Finance за капитала на марката включва оригинални данни от проучване на пазара от повече от 100 000 респонденти в 38 страни и 31 сектора.

Hershey (стойността на марката нараства с 12% до 3,9 милиарда долара) царува като най-силната марка за хранителни стоки в света, надграждайки успеха от миналата година с рейтинг AAA+ и впечатляващ резултат 91/100 в Индекса на силата на марката (BSI). Въпреки нарастващите темпове на инфлация, прекъсванията на веригата за доставки и продължителния период на глобална икономическа несигурност, клиентското търсене на продуктите на Hershey остава силно. В допълнение към увеличаването на известността си по света, американският сладкарски гигант непрекъснато се стреми да адаптира и разшири продуктовото си портфолио, за да отговори на нуждите на огромната си потребителска база.

Nestlé има най-високата стойност на възприемане на устойчивостта

Nestlé, най-ценната марка за хранителни стоки за тази година, има и най-високата стойност на възприятие за устойчивост в класацията Food 100 2023, оценена на 1,35 милиарда USD. Постоянният ангажимент на швейцарския гигант към екологична и социална отговорност, отговорно снабдяване и хранене допринесоха за глобалното й възприятие като устойчива компания.

Позицията на Nestlé в горната част на таблицата с възприеманата стойност за устойчивост (SPV) не е оценка на цялостното представяне на устойчивостта, а по-скоро показва колко капитал на марката е свързан с възприятията за устойчивост. Като се има предвид това, марката е постигнала значителен напредък по отношение на целите си за устойчивост. Например, Nestlé е първата компания, която разкрива хранителната стойност на цялото си глобално портфолио от продукти, сравнявайки го със системата за рейтинг Health Star. Целта на марката е да води индустрията, като предоставя вкусни и балансирани ястия по целия свят като част от своя подход "Добро за вас". Марката също така значително намали своите емисии на парникови газове и е на път да постигне 100% възобновяема електроенергия до 2025 г. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ