Ирина Поррузиан: „Нетинфо“ успя да задържи своя пазарен дял

Ирина Поррузиан: „Нетинфо“ успя да задържи своя пазарен дял

Реализирахме двуцифрени ръстове в приходите си, казва търговският директор на най-влиятелната онлайн група Ирина Поррузиан. Тя е част от „Нетинфо“ от създаването на компанията преди повече от 20 години. През дългия си кариерен път е преминала през различни длъжности и познава изцяло структурата, функционирането и процесите на компанията, така че да допринесе по най-ефективния начин за бизнес развитието на медията. Като търговски директор Поррузиан отговаря за продажбите, бизнес отношенията и фокуса върху разработването на нови рекламни формати на дигиталната медийна компания.

Какви са предизвикателствата да управлявате толкова много разнообразни дигитални платформи с различно съдържание и публики?

Предизвикателствата са ежедневни, а динамиката е нещо съвсем нормално в моята работа, но именно това ме вади от зоната ми на комфорт и ме държи далеч от рутината. А именно в нея е застоят. Да бъдеш трендсетър, да откриваш нови посоки, както и да допринасяш за подобряването на пазара в България, е чест и привилегия за мен. През годините именно „Нетинфо“ се превърна в мястото, където срещнах невероятни хора и доказани професионалисти. Заедно с тях налагаме стандарти, които влияят върху целия дигитален бранш. Очакванията към нас са огромни. Средата, в която оперираме, се променя непрекъснато. Екипът ни трябва да може да реагира мигновено, за да отговори адекватно на тези очаквания, да скочи над тях дори, да бъдем интересни на клиентите с нови продукти, да сме в крак със световните трендове и международните играчи.

В нашия бизнес добрите специалисти са малко. Да видиш потенциала в един човек и да съумееш да му дадеш пространство и насоки как да го развие, само по себе си е част от изкуството на добрия мениджмънт. От друга страна да балансираш между приоритети, хора и задачи и да успееш да запазиш своя собствен почерк, уникалност и финес, изисква концентрация и ясна визия какво и как искаш да постигнеш. Не приемам стратегията да следвам. За мен е важно винаги да търся различното, отличителното, това, което впечатлява и е с крачка пред другите.

Някои медии отчитат загуби след ефектите от кризите в последните две години. Какви са вашите показатели и какви мерки предприехте, за да навигирате в тази среда?

Кризите са и възможност за израстване. За нас последните две години бяха поредните на напредък и промени. С времето в „Нетинфо“ изградихме рефлекс да търсим предизвикателства дори ако такива липсват на пръв поглед. Ако навън е твърде спокойно, ние сами променяме темпото вътре в компанията, за да бъде винаги достатъчно предизвикателно и да останем все така будни, вдъхновени и креативни. Това е ефективен начин винаги да бъдем в добра форма, да сме адаптивни към средата и към конкретната ситуация.

В годината на Covid реалността, в която бизнесите бяхме изправени пред трудности и немалко предизвикателства, за нас беше важно да предложим на клиентите ни бързи и лесни решения, както и специфични рекламни продукти, които те да припознаят и използват. Буквално през месец оферирахме на пазара нещо ново, което да провокира интереса им и да ги мотивира.

Успяхме да стартираме ключови партньорства с кулинарната платформа Mate Kitchen и технологичната компания Just Tag за продукт за профилиране на потребителите въз основа на техните офлайн навици Koala Metrics и да лансираме нови сайтове, които бяха в правилния контекст. Това ни даде преднина.

„Нетинфо“ успя да задържи своя пазарен дял и реализира двуцифрени ръстове в приходите си. Това нямаше как да стане възможно без доверието, което получихме от всичките ни дългогодишни партньори и клиенти, както и благодарение на ентусиазма и ангажираността на екипа от топ професионалисти в компанията.

Пазарът възстанови ръста си. Докога може да продължи тази тенденция?

Дигиталната рекламна индустрия продължава своето развитие и вярвам, че това ще помогне да се запази ръстът на онлайн инвестициите и през следващите 1–2 години. Очакват ни отрезвяващи времена, в които най-вероятно ще наблюдаваме ръстове, но вече с много по-бавни темпове и с други абсолютни стойности.

Отчита се ръст на онлайн рекламата за сметка на телевизионната. На какво се дължи тази тенденция?

Тази тенденция не е валидна за българския пазар. Да, инвестициите в онлайн реклама бележат рекордни ръстове, особено през последните 2 години, но това не се отразява върху нивата на инвестициите в телевизионна реклама. Двата канала в микса се допълват чудесно и работят за постигането на целите на рекламодателите. В този микс наблюдаваме и все по-често желание на рекламодателите да реализират проекти, които стартират активацията на комуникацията си в телевизионен ефир и после правят своето адаптирано продължение в онлайн платформите.

Тенденцията е рекламодателите да позиционират своето послание в качествено, ексклузивно и brand safety видео съдържание, което „Нова Броудкастинг Груп“ и „Нетинфо“ могат да предложат, и това още веднъж доказва, че двата канала работят все по-успешно заедно.

Онлайн комуникацията остава предпочитан канал за малкия и средния бизнес поради нуждата от по-специфично таргетиране на целеви аудитории, възможността за оптимизиране на кампанията в реално време, както и доста точното проследяване на продажбите в онлайн среда.

Какви са очакванията ви за рекламния и медийния пазар през 2023 г.?

Голямата картина няма да се промени съществено, като най-вероятно ще наблюдаваме запазване на доминантна позиция на телевизионната и дигиталната реклама в медийния микс на рекламодателите. Вероятно клиентите ще подходят по-предпазливо с плановете си за 2023 г. и няма да са готови да споделят дългосрочни инициативи.

Инфлацията и геополитическата обстановка ще повлияят върху забавянето на ръста на инвестициите, а това за „Нетинфо“ означава, че ние ще продължим да търсим нови, интересни и ефективни предложения, които да спомогнат за развитието на пазара.

В какви нови проекти ще насочи усилията си медийната група?

Искаме да продължим да бъдем everyday destination на основна част от интернет потребителите и да предоставяме на партньорите ни възможности за достигане на масова аудитория, но усилено работим и в посока на надграждане на комуникацията, като таргетираме по-малки и специфични групи от потребители, които по традиция е по-трудно да бъдат селектирани.

Поставяме началото на четири нови вертикала, посветени на решенията за дома –Homebook.bg, темата за здравето – Healthbook.bg, както и специализиран сайт с препоръки за пазаруване & технологии – Sravni.bg.

Акцент ще бъдат аудио и видео подкастите, които създаваме заедно с екипите на BSS Group – „Тройка по никое време“, „Игра в центъра с Мето и Емо“, „Твоята мечтана сватба“, „Доктор Здраве“.

Ще заложим на атрактивни теми и ангажиращо съдържание, поднесено от разпознаваеми лица и водещи, което да ангажира разнообразна аудитория и да даде възможности за интересни крос проекти между платформите.

Продължаваме да развиваме успешно стартиралите през 2022 г. проекти DogsAndCats.bg и Carmarket.bg. и задълбочаваме партньорството си с кулинарната платформа Mate Kitchen.

В процес сме на стартиране на партньорство с технологична компания за предлагането на иновативен рекламен формат, който да позволи синхронизацията на реклама, излъчена в телевизионен или радио ефир с позиционирането ù в онлайн среда.

Очакваме 2023 г. с оптимизъм и вълнение. Подготвени сме за новото и вярваме, че то ще бъде още по-добро и за нашите потребители, и за нашите рекламодатели.

***

„Нетинфо“  е част от „Нова Броудкастинг Груп“, една от най-големите дигитални медийни компании в България и пионер в създаването на иновативни дигитални проекти. Компанията предлага голямо портфолио от рекламни продукти, DSP и DMP услуги и платформа за самообслужване AdWise за реклами с цена на кликване. Продуктите на „Нетинфо“ достигат до над 3,6 млн. реални потребители месечно, като се стреми да покрие всички онлайн нужди на потребителите и това я прави сред лидерите на пазара.

Марин Георгиев. Материалът е публикуван в брой 11 на списание „Мениджър“, който е на пазара.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Мерил Стрийп: Не оставяйте пречките да ви смажат. Никога не е късно за завръщане
Скрита климатична промяна може да е подтикнала епичните тихоокеански плавания преди 1000 години
Родените през декември може да доживеят до 105 години
Цените на колите падат заради градушката в София