Ирина Поррузиан: „Нетинфо“ успя да задържи своя пазарен дял

Ирина Поррузиан: „Нетинфо“ успя да задържи своя пазарен дял

Реализирахме двуцифрени ръстове в приходите си, казва търговският директор на най-влиятелната онлайн група Ирина Поррузиан. Тя е част от „Нетинфо“ от създаването на компанията преди повече от 20 години. През дългия си кариерен път е преминала през различни длъжности и познава изцяло структурата, функционирането и процесите на компанията, така че да допринесе по най-ефективния начин за бизнес развитието на медията. Като търговски директор Поррузиан отговаря за продажбите, бизнес отношенията и фокуса върху разработването на нови рекламни формати на дигиталната медийна компания.

Какви са предизвикателствата да управлявате толкова много разнообразни дигитални платформи с различно съдържание и публики?

Предизвикателствата са ежедневни, а динамиката е нещо съвсем нормално в моята работа, но именно това ме вади от зоната ми на комфорт и ме държи далеч от рутината. А именно в нея е застоят. Да бъдеш трендсетър, да откриваш нови посоки, както и да допринасяш за подобряването на пазара в България, е чест и привилегия за мен. През годините именно „Нетинфо“ се превърна в мястото, където срещнах невероятни хора и доказани професионалисти. Заедно с тях налагаме стандарти, които влияят върху целия дигитален бранш. Очакванията към нас са огромни. Средата, в която оперираме, се променя непрекъснато. Екипът ни трябва да може да реагира мигновено, за да отговори адекватно на тези очаквания, да скочи над тях дори, да бъдем интересни на клиентите с нови продукти, да сме в крак със световните трендове и международните играчи.

В нашия бизнес добрите специалисти са малко. Да видиш потенциала в един човек и да съумееш да му дадеш пространство и насоки как да го развие, само по себе си е част от изкуството на добрия мениджмънт. От друга страна да балансираш между приоритети, хора и задачи и да успееш да запазиш своя собствен почерк, уникалност и финес, изисква концентрация и ясна визия какво и как искаш да постигнеш. Не приемам стратегията да следвам. За мен е важно винаги да търся различното, отличителното, това, което впечатлява и е с крачка пред другите.

Някои медии отчитат загуби след ефектите от кризите в последните две години. Какви са вашите показатели и какви мерки предприехте, за да навигирате в тази среда?

Кризите са и възможност за израстване. За нас последните две години бяха поредните на напредък и промени. С времето в „Нетинфо“ изградихме рефлекс да търсим предизвикателства дори ако такива липсват на пръв поглед. Ако навън е твърде спокойно, ние сами променяме темпото вътре в компанията, за да бъде винаги достатъчно предизвикателно и да останем все така будни, вдъхновени и креативни. Това е ефективен начин винаги да бъдем в добра форма, да сме адаптивни към средата и към конкретната ситуация.

В годината на Covid реалността, в която бизнесите бяхме изправени пред трудности и немалко предизвикателства, за нас беше важно да предложим на клиентите ни бързи и лесни решения, както и специфични рекламни продукти, които те да припознаят и използват. Буквално през месец оферирахме на пазара нещо ново, което да провокира интереса им и да ги мотивира.

Успяхме да стартираме ключови партньорства с кулинарната платформа Mate Kitchen и технологичната компания Just Tag за продукт за профилиране на потребителите въз основа на техните офлайн навици Koala Metrics и да лансираме нови сайтове, които бяха в правилния контекст. Това ни даде преднина.

„Нетинфо“ успя да задържи своя пазарен дял и реализира двуцифрени ръстове в приходите си. Това нямаше как да стане възможно без доверието, което получихме от всичките ни дългогодишни партньори и клиенти, както и благодарение на ентусиазма и ангажираността на екипа от топ професионалисти в компанията.

Пазарът възстанови ръста си. Докога може да продължи тази тенденция?

Дигиталната рекламна индустрия продължава своето развитие и вярвам, че това ще помогне да се запази ръстът на онлайн инвестициите и през следващите 1–2 години. Очакват ни отрезвяващи времена, в които най-вероятно ще наблюдаваме ръстове, но вече с много по-бавни темпове и с други абсолютни стойности.

Отчита се ръст на онлайн рекламата за сметка на телевизионната. На какво се дължи тази тенденция?

Тази тенденция не е валидна за българския пазар. Да, инвестициите в онлайн реклама бележат рекордни ръстове, особено през последните 2 години, но това не се отразява върху нивата на инвестициите в телевизионна реклама. Двата канала в микса се допълват чудесно и работят за постигането на целите на рекламодателите. В този микс наблюдаваме и все по-често желание на рекламодателите да реализират проекти, които стартират активацията на комуникацията си в телевизионен ефир и после правят своето адаптирано продължение в онлайн платформите.

Тенденцията е рекламодателите да позиционират своето послание в качествено, ексклузивно и brand safety видео съдържание, което „Нова Броудкастинг Груп“ и „Нетинфо“ могат да предложат, и това още веднъж доказва, че двата канала работят все по-успешно заедно.

Онлайн комуникацията остава предпочитан канал за малкия и средния бизнес поради нуждата от по-специфично таргетиране на целеви аудитории, възможността за оптимизиране на кампанията в реално време, както и доста точното проследяване на продажбите в онлайн среда.

Какви са очакванията ви за рекламния и медийния пазар през 2023 г.?

Голямата картина няма да се промени съществено, като най-вероятно ще наблюдаваме запазване на доминантна позиция на телевизионната и дигиталната реклама в медийния микс на рекламодателите. Вероятно клиентите ще подходят по-предпазливо с плановете си за 2023 г. и няма да са готови да споделят дългосрочни инициативи.

Инфлацията и геополитическата обстановка ще повлияят върху забавянето на ръста на инвестициите, а това за „Нетинфо“ означава, че ние ще продължим да търсим нови, интересни и ефективни предложения, които да спомогнат за развитието на пазара.

В какви нови проекти ще насочи усилията си медийната група?

Искаме да продължим да бъдем everyday destination на основна част от интернет потребителите и да предоставяме на партньорите ни възможности за достигане на масова аудитория, но усилено работим и в посока на надграждане на комуникацията, като таргетираме по-малки и специфични групи от потребители, които по традиция е по-трудно да бъдат селектирани.

Поставяме началото на четири нови вертикала, посветени на решенията за дома –Homebook.bg, темата за здравето – Healthbook.bg, както и специализиран сайт с препоръки за пазаруване & технологии – Sravni.bg.

Акцент ще бъдат аудио и видео подкастите, които създаваме заедно с екипите на BSS Group – „Тройка по никое време“, „Игра в центъра с Мето и Емо“, „Твоята мечтана сватба“, „Доктор Здраве“.

Ще заложим на атрактивни теми и ангажиращо съдържание, поднесено от разпознаваеми лица и водещи, което да ангажира разнообразна аудитория и да даде възможности за интересни крос проекти между платформите.

Продължаваме да развиваме успешно стартиралите през 2022 г. проекти DogsAndCats.bg и Carmarket.bg. и задълбочаваме партньорството си с кулинарната платформа Mate Kitchen.

В процес сме на стартиране на партньорство с технологична компания за предлагането на иновативен рекламен формат, който да позволи синхронизацията на реклама, излъчена в телевизионен или радио ефир с позиционирането ù в онлайн среда.

Очакваме 2023 г. с оптимизъм и вълнение. Подготвени сме за новото и вярваме, че то ще бъде още по-добро и за нашите потребители, и за нашите рекламодатели.

***

„Нетинфо“  е част от „Нова Броудкастинг Груп“, една от най-големите дигитални медийни компании в България и пионер в създаването на иновативни дигитални проекти. Компанията предлага голямо портфолио от рекламни продукти, DSP и DMP услуги и платформа за самообслужване AdWise за реклами с цена на кликване. Продуктите на „Нетинфо“ достигат до над 3,6 млн. реални потребители месечно, като се стреми да покрие всички онлайн нужди на потребителите и това я прави сред лидерите на пазара.

Марин Георгиев. Материалът е публикуван в брой 11 на списание „Мениджър“, който е на пазара.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ