Никола Готрон, главен изпълнителен директор на МЕТРО България: Станахме по-силни, ускоряваме растежа

Никола Готрон, главен изпълнителен директор на МЕТРО България: Станахме по-силни, ускоряваме растежа

Нашата дългосрочна стратегия sCore 2022-2030 се основава на 6 ключови стълба, които ще ни позволят да се превърнем в истински търговец на едро, споделя Никола Готрон. Той е главен изпълнителен директор на МЕТРО България от април 2021 г. Започва кариерата си в компанията през март 2007 г. като ръководител отдел „Снабдяване“ в МЕТРО Франция, след което последователно приема различни позиции в отдел „Продажби“ в централата на компанията в Дюселдорф, МАКРО (МЕТРО) Нидерландия и МЕТРО Китай, където е директор „Продажби“ до назначението си в България.

Г-н Готрон, как наслагването на кризи рефлектира върху бизнес плановете за развитие и растеж на вашата компания през последните две години?

След отминалите тежки времена можем да кажем, че станахме по-силни. Ускорихме растежа си през последните години, достигайки продажби близо 1 млрд. лв. през 2022 г. Последните 2 години бяха най-успешните за МЕТРО България през изминалото десетилетие. През 2022 г. нараснахме с 25% спрямо 2019 г. Успяхме да увеличим пазарния си дял сред професионалните клиенти.

Каква ще бъде 2023-та за сектора, в който оперирате?

На първо място бих искал да подчертая факта, че МЕТРО е търговец на едро, а не на дребно. Ние отговаряме на потребностите на нашите клиенти от сектори ХоРеКа и традиционна търговия с уникално търговско предложение – многоканален модел, проектиран да отговаря на техните професионални нужди.

Очакваме пазарът на ХоРеКа да се възстанови напълно от кризата с COVID-19 през 2023-24 г. и да расте в дългосрочен план с около 6% на годишна база.

Пазарът на традиционната търговия губи дял, но не значителен, и все още представлява 40% от общите бързооборотни стоки. Очакваният дългосрочен растеж е 3-4% годишно.

За нас в МЕТРО очакванията са да растем по-бързо от пазара и да можем да обслужваме нашите клиенти с всичко, което им е необходимо.

Какво ще бъде важно за постигането на устойчив бизнес модел през следващите години? На каква визия и стратегия ще заложите?

Имаме ясна дългорсочна стратегия, наречена sCore. Тя отразява нашите визия и мисия, както и заявява фокуса ни върху професионалните ни клиенти – ХоРеКа и Търговци. Нашата стратегия sCore 2022-2030 се основава на 6 ключови стълба, които ще ни позволят да станем истински търговец на едро. Поставяме силен фокус върху нашите хора, професионалния ни асортимент, веригата за доставки, ценовото лидерство и магазините ни.

Графика: Метро

Доколко дигиталната трансформация е от значение за постигането на ключовите ви цели?

Част от нашата амбиция до 2030 г. е да утроим продажбите си в „Доставки“. За да направим това, трябва да сме напълно оборудвани дигитално и да направим поръчките възможно най-удобни за професионалните ни клиенти. Планираме да продължим да инвестираме в онлайн платформата ни за пазаруване на професионални клиенти (MShop) и в нашия персонализиран дигитален инструмент (MCompanion).

Кои ще бъдат водещите приоритети в подхода на МЕТРО България към клиентите?

Бих искал да очертая 4 основни инициативи, които ще помогнат за успеха на клиентите ни:

1) B2B асортимент – ориентиран към клиента, стабилен и винаги наличен

2) Ценово лидерство:

• Вземи повече, спести повече (Цени на ниво) – уникален ценови модел, фокусиран върху нашите клиенти от традиционната търговия (Търговци), но и атрактивен за ХоРеКа и крайни клиенти. Той осигурява конкурентна цена за определено количество, прозрачност и помага на нашите клиенти да управляват по-добре своя бизнес (като имат възможност винаги да разчитат на стабилни цени).

• Винаги изгодни цени – ценови модел за нашите ХоРеКа клиенти, включващ топ 200 ХоРеКа продукта на ниски цени всеки ден.

3) Търговски екип – ще удвоим броя на търговските ни представители, ще ги обучим и оборудваме дигитално, за да предоставим по-добро обслужване на нашите клиенти.

4) Магазини на едро – нова концепция за магазините. В момента преустройваме магазин МЕТРО София 2, за да отговорим още по-добре на нуждите на нашите професионални клиенти.

Ира Павлова. Текстът е публикуван в осмото годишно издание на Мениджър "Първите в бизнеса"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерът на опозицията в Турция: Събрани са над 25 млн. подписа в подкрепа на кандидатурата на Екрем Имамоглу за президент
На днешната дата, 14 декември. Имен ден празнуват Снежана, Снежа, Снежанка
Какво можем да научим за лидерството от шефовете на JP Morgan, Netflix и Nasdaq?
Археолози: Римската окупация е донесла нови болести в Британия
Беларус освободи Nобелов лауреат и опозиционери в замяна на облекчаване на санкции от САЩ
Шефът на Бундесбанк се е прицелил в председателския пост на ЕЦБ
Андрей Бабиш отхвърли варианта Чехия да гарантира заем за Украйна
Ердоган след среща с Путин: Мирът не е далеч