Отчетоха бум на продажбите на нискоалкохолна бира във Великобритания по време на Евро 2024

Отчетоха бум на продажбите на нискоалкохолна бира във Великобритания  по време на Евро 2024

Макар че европейското първенство по футбол  отново завърши мрачно за Англия, турнирът повиши разходите в магазините за хранителни стоки и в заведенията за хранене в страната, като продажбите на безалкохолни и нискоалкохолни напитки отбелязаха особен подем, съобщи CNBC.

Продажбите на хранителни стоки за вкъщи са се увеличили с 2,2 % през четирите седмици до 7 юли, а продажбите на бира са се увеличили средно с 13 % в дните на мачовете в Англия, съобщи фирмата за пазарни проучвания Kantar в изследване, публикувано във вторник.

Продажбите на безалкохолна и нискоалкохолна бира са се увеличили с 38%, твърди Kantar, като обяснява това с факта, че много от мачовете на Англия са се провеждали в делнични дни.

Това е последният знак за засилване на пазара на бира без и с ниско съдържание на алкохол, който през последните години се разраства бързо с предложенията както на пивоварните джуджета, така и на утвърдени производители като Lucky Saint, която се предлага в кенове и на чешмички в хиляди британски пъбове и барове.

Изследователската компания IWSR прогнозира, че през следващите пет години общият пазар на алкохолни напитки в Обединеното кралство ще отбележи спад от 1% в обем и стойност, тъй като броят на безалкохолните и нискоалкохолните напитки ще нарасне с 19%. От 2022 г. до 2023 г. сегментът е нараснал с 47%, посочва IWSR в доклад от юни.

Същата тенденция се наблюдава и в САЩ, където стойността на общите продажби на бира е спаднала с 2,9 % през 12-те месеца до средата на май, докато продажбите на безалкохолна бира са се увеличили с 33,7 %, според консултантската компания CGA.

Този нов източник на приходи и попътният вятър от спортните турнири са добре дошли за затруднената хотелиерска индустрия в Обединеното кралство, която пострада от пандемията Covid-19, неконтролируемата инфлация и смяната на работата от вкъщи, която намали посещаемостта на градските центрове в много райони.

По-рано този месец CGA съобщи, че футболните мачове в Англия са довели до среден ръст на продажбите в британското хотелиерство от 21% на годишна база, а продажбите на групи са се увеличили с 40%.

Търговската група UKHospitality заяви по-рано, че очаква финалът в неделя, в който Испания победи Англия с 2:1 в мач, в който се изправят на нокти, да увеличи продажбите в пъбовете и баровете с 50 %.

Кейт Никълс, главен изпълнителен директор на UKHospitality, заяви, че това е било „огромен стимул“ за индустрията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ