Проблемът с X? Meta, Microsoft и още стотици компании притежават търговски марки за новото име на Twitter

Проблемът с X? Meta, Microsoft и още стотици компании притежават търговски марки за новото име на Twitter

Решението на милиардера Елон Мъск да преименува Twitter на X може да се окаже сложно от правна гледна точка, защото компании, сред които Meta и Microsoft, вече притежават права върху интелектуална собственост върху същата буква, съобщава Ройтерс.

X е толкова широко използвана и цитирана в търговските марки, че може да бъде обект на правни предизвикателства - а компанията, известна преди като Twitter, може да се сблъска със собствени проблеми при защитата на своята марка X в бъдеще.

"Има 100% вероятност Twitter да бъде съден за това от някого", казва адвокатът по търговски марки Джош Гербен и допълни, че е преброил близо 900 активни регистрации на търговски марки в САЩ, които вече покриват буквата X в широк спектър от индустрии.

В понеделник Мъск преименува социалната мрежа Twitter на X и представи ново лого на платформата - стилизирана черно-бяла версия на буквата.

Собствениците на търговски марки, които поставят под защита имената на брандове, лога и лозунги, с които се идентифицират източниците на стоки могат да предявят иск за нарушение, ако други търговски марки биха довели до объркване на потребителите. Вариантите за правно противодействие са от парични обезщетения до блокиране на използването.

От 2003 г. насам Microsoft притежава търговска марка X, свързана с комуникации за нейната система за видеоигри Xbox. Meta Platforms, чиято платформа Threads е нов съперник на Twitter, притежава федерална търговска марка, регистрирана през 2019 г., обхващаща синьо-бяла буква "X" за области, включващи софтуер и социални медии.

Според Гербен, Meta и Microsoft вероятно няма да подадат иск, освен ако не се почувстват застрашени, че новото лого на Twitter посяга на собствеността на марката, която са създали.

Трите компании не са отговорили на запитванията за коментар.

Самата Meta се сблъска с предизвикателства, свързани с интелектуалната собственост, когато промени името си от Facebook. Миналата година срещу компанията бяха заведени съдебни дела, оспорващи търговската марка от инвестиционната компания Metacapital и компанията за виртуална реалност MetaX. Също мналата година Meta успя да стигне до споразумение новото си лого със символ на безкрайността.

И ако Мъск успее да промени името, други все още могат да претендират за "X" за себе си.

"Като се има предвид, че е трудно да се защити една-единствена буква, особено толкова популярна в търговската мрежа като "X", защитата на Twitter вероятно ще бъде ограничена до много сходни графики с логото X", казва Дъглас Мастърс, адвокат по търговски марки в адвокатската кантора Loeb & Loeb.

"Логото няма много отличителни черти, така че защитата ще бъде много ограничена.“

По-рано Insider съобщи, че Meta има търговска марка X, а адвокатът Ед Тимбърлейк написа в Twitter, че Microsoft също има такава. Самият Мъск Мъск отдавна е очарован от буквата. Милиардерът е главен изпълнителен директор и на ракетната компания Space Exploration Technologies Corp. известна като SpaceX. Малко известен факт е, че през 1999 г. той основава стартъп, наречен X.com, компания за онлайн финансови услуги, която днес е известна като PayPal.

Междувременно часове след като Илон Мъск официално стартира ребрандирането на социалната медийна платформа, работници започнаха да демонтират буквите от логото Twitter пред централата на компанията в центъра на Сан Франциско, пише CBS.

 В един момент полицията в Сан Франциско нареди работата по демонтажа да спре, след като се отзова на сигнал за възможно неразрешено затваряне на улица, но служителите бързо установиха, че не е извършено нарушение.

Уебдомейнът X.com вече пренасочва потребителите към Twitter.com, каза Мъск.

В отговор на въпроси как ще се наричат туитовете, когато ребрандирането приключи, той обясни, че  ще се наричат Х.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ