Publicis и Omnicom се отказаха от сливането си

Publicis и Omnicom се отказаха от сливането си

Publicis и Omnicom се отказаха от сливането си

Френската рекламна компания Publicis Groupe и американската Omnicom отмениха сливането си, обявено през миналата година. То щеше да създаде най-голямата рекламна фирма в света, на стойност 35,1 млрд. долара. Двете ще продължат развитието си по независими пътища, посочва изявление от тяхно име, цитирано от Би Би Си.

„Предизвикателствата, които все още остават за преодоляване, допълнени с бавното темпо на растеж, създадоха известна несигурност, която идва в противоречие с интересите на двете групи и техните служители, клиенти и акционери”, посочват шефовете на компаниите Морис Леви от Publicis и Джон Рен от Omnicom. Двамата са се споразумели да прекратят без финансови неустойки планираната сделка.

Рекламната индустрия среща предизвикателства в последните години, след като се наложи да се адаптира към експлозивния растеж на социалните медии като Facebook, отбелязва британската обществена медия. Сделката между фирмите се очакваше да бъде техен отговор на тези предизвикателства. Тя щеше да им помогне да спестят около 500 млн. долара чрез обединяване на ресурсите и клиентите им. Някои анализатори предположиха, че ще им осигури и по-добри сделки, след като станат най-големия рекламен играч в света. Други обаче предупредиха, че сливането може да създаде конфликт на интереси между клиентите им, защото Publicis и Omnicom обслужват конкурентни марки в много сектори.

Двете компании допълват в изявлението си, че ще продължат да бъдат конкуренти, но продължават по пътищата си с голямо уважение една към друга. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ