Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Разван Бланита, директор eMAG Marketplace България: Помагаме на българските предприемачи да реализират пълния си потенциал
На проведената ежегодна конференция Sellers’ Day на eMAG бяха представени резултатите и бъдещите планове за развитието на една от големите общности на онлайн предприемачи у нас.
- Г-н Бланита, след 7 години в България какви са постиженията на eMAG Marketplace у нас?
- България беше първата страна след Румъния, в която започна да работи eMAG Marketplace и резултатите доказват, че това решение е било правилно. Към днешна дата екосистемата на eMAG Marketplace в България наброява над 5000 търговци от най-различни индустрии, които предлагат над 2 милиона активни продукта и носят добавена стойност по цялата икономическа верига. Само за последната година трафикът на българския eMAG Marketplace е нараснал с 14%, а 29% от търговците са увеличили повече от двойно приходите си през платформата.
- Как стимулирате развитието на eMAG Marketplace?
- С постоянни инвестиции в иновации, логистика, инфраструктура, екипи, със специални програми и непрекъснато добавяне на нови възможности и функционалности на платформата. Пример е как през последната година създадохме възможност за търговците да интегрират функцията eMAG eCREDIT, която позволява да предоставят на клиентите си възможност да купуват продукти на удобни за тях вноски, без да е нужен пряк контакт с банка и само въз основа на онлайн одобрение. По този начин те могат да отговорят на изискванията на потребителите, които търсят гъвкави методи за плащане, а и да реализират продажби на по-скъпи продукти, които да бъдат изплащани на вноски.
За компанията е важен фокус и подпомагането на дребните и средни местни предприемачи. Ето защо стартирахме програмата „От България”, чрез която местни производители, занаятчии и НПО, отговарящи на определени критерии, получават специални условия и възможност да използват модерен канал за продажби, предлагащ навлизане на пазар с над един милион потенциални клиенти на онлайн платформата. Това е и инвестиция в икономиката – подкрепата ни за малките производители и занаятчийските традиции създава повишено търсене и нови работни места, като за локалните общности ефектът на програмата ще бъде дълготраен и устойчив.
- А какво предстои за българския eMAG Marketplace?
- Бъдещите планове включват разширяване с нови продуктови категории и разширяване на интегрираните куриери със специален интерфейс, който ще улесни управлението на доставките и ще позволи клиентите да бъдат уведомявани автоматично относно етапа на техните поръчки. Обявяването на очакваното време за доставка на страниците на продуктите е още една функция, отговаряща на актуалните нужди на потребителите.
Активно подпомагаме нашите търговци да разширят бизнеса си в страните, където eMAG присъства, предоставяйки им достъп до удобни куриерски методи за доставка, автоматично превеждане на продуктите на местния език и, разбира се, подкрепа от страна на екипа ни. Освен това, работим и върху нови методи за доставка на поръчките до нашите клиенти чрез интегрираните куриери.
Амбицията ни е скоро всички търговци да предоставят опция за картови плащания през платформата – това не е новост, а настоящето на търговията и важно условие за едно модерно клиентско изживяване и ръст на бизнеса им.
- Лесно ли е да се присъединиш и да поддържаш присъствието си на платформата?
- По време на целия процес търговците са напътствани и съветвани от експертния и отдаден екип на eMAG Marketplace, който им помага да реализират пълния си потенциал. На тяхно разположение е удобен и функционален интерфейс, в който могат да проследяват в реално време представянето си на платформата, да добавят нови продукти, да се включват в различни кампании, да изготвят стратегията си на база данни за най-търсени продукти и други параметри. Все по-популярна става и eMAG Academy – мястото за обучение, съвети и усъвършенстване на Marketplace търговците, което е доказателство за желанието им да се развиват и да са в крак с най-актуалното в сферата на електронната търговия. Само за последната година eMAG Academy има над половин милион посещения на специализираните статии и видеа.
- През ноември предстои eMAG Black Friday – как Marketplace платформата се подготвя за него?
- В активна фаза на подготовка сме, като сега е периодът, когато се осигуряват наличностите, работи се по селекцията от участващи продукти, за да е сигурно, че клиентите ще имат същото отлично преживяване на платформата eMAG. Кампанията Black Friday традиционно откроява най-важните тенденции по отношение развитието на електронната търговия в България и така миналата година ясно се видя голямо разнообразие на поръчаните продукти, увеличение на отделения за кампанията бюджет, покупки от мобилното приложение и картови плащания. Адресираме тези и други актуални потребителски нагласи в подготовката ни, като за търговците, които участват в кампанията, се подготвят специални условия. Те могат да бъдат видени на eMAG Academy – нашата специална платформа за образование и информиране на търговците в eMAG Marketplace.
Мениджър Нюз
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.