Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Стартъп компания пуска първото в света кафе без зърна, за да помогне в борбата с обезлесяването
Стартъп, базиран в Сиатъл, подкрепен от някои от инвеститорите зад Beyond Meat, пуска първото в света кафе без зърна тази седмица, като се опитва да намали въздействието върху околната среда на популярната напитка, предава Ройтерс.
Иновацията привлече вниманието на инвеститорите, които наляха 51,6 милиона долара в Atomo Coffee с надеждата, че неговият продукт, който използва суперхрани и преработени съставки, за да имитира молекулярната структура на кафето, ще бъде хит сред потребителите.
Със затоплянето на климата в света фермите за кафе, особено тези, които отглеждат по-деликатния сорт арабика, предпочитан от баристите, се придвижват нагоре, унищожавайки горите по пътя си в търсене на по-хладен климат.
Обезлесяването е втората водеща причина за изменението на климата след изгарянето на изкопаеми горива. Проучванията показват, че до 2050 г. приблизително половината земя, използвана в момента за отглеждане на кафе, може да бъде непродуктивна благодарение на изменението на климата.
„Кафето причинява обезлесяване с доста обезпокоителни темпове – почти до десет (нюйоркски) централни парка на ден. Говорим за машина, кафе машина, която никога не спира, винаги търси повече земя и това е, което се опитваме да предотвратим“, каза главният изпълнителен директор и съосновател на Atomo Анди Клейч преди представянето на кафето без зърна на фирмата по време на Фестивала на кафето в Ню Йорк в петък.
От Atomo казват, че първоначалното им „доказателство за концепцията“ студено кафе без зърна е причинило 93% по-малко въглеродни емисии и е използвало 94% по-малко вода от обикновеното кафе. Списание Time го определи като едно от 200-те най-добри изобретения на 2022 г.
Фирмата очаква да види подобни цифри за новото си горещо кафе без зърна, което също се прави с помощта на предимно преработени съставки като семки от фурми, които обикновено се изхвърлят в търговския производствен процес.
Първоначално Atomo се насочва към кафенета, а не към магазини и вериги супермаркети, тъй като неговото печено кафе ще се продава на едро за 20,99 долара за lb, срещу 10-14 $ за lb, плащани от средното кафене в САЩ.
След бърз първоначален растеж, някои производители на месни алтернативи напоследък изпитват трудности, тъй като засегнатите от инфлацията купувачи намаляват често по-скъпите си продукти.
Atomo обаче казва, че преговаря с повечето от големите световни фирми за кафе за това как може да увеличи мащаба си и да ги снабди. „Всички те (големите производители на кафе) знаят, че имат проблем с наличността на кафе през следващите 20-30 години и се опитват да изпреварят проблема“, каза Клейч.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.