Стартъп компания пуска първото в света кафе без зърна, за да помогне в борбата с обезлесяването

Стартъп компания пуска първото в света кафе без зърна, за да помогне в борбата с обезлесяването

Стартъп, базиран в Сиатъл, подкрепен от някои от инвеститорите зад Beyond Meat, пуска първото в света кафе без зърна тази седмица, като се опитва да намали въздействието върху околната среда на популярната напитка, предава Ройтерс

Иновацията привлече вниманието на инвеститорите, които наляха 51,6 милиона долара в Atomo Coffee с надеждата, че неговият продукт, който използва суперхрани и преработени съставки, за да имитира молекулярната структура на кафето, ще бъде хит сред потребителите.

Със затоплянето на климата в света фермите за кафе, особено тези, които отглеждат по-деликатния сорт арабика, предпочитан от баристите, се придвижват нагоре, унищожавайки горите по пътя си в търсене на по-хладен климат.

Обезлесяването е втората водеща причина за изменението на климата след изгарянето на изкопаеми горива. Проучванията показват, че до 2050 г. приблизително половината земя, използвана в момента за отглеждане на кафе, може да бъде непродуктивна благодарение на изменението на климата.

„Кафето причинява обезлесяване с доста обезпокоителни темпове – почти до десет (нюйоркски) централни парка на ден. Говорим за машина, кафе машина, която никога не спира, винаги търси повече земя и това е, което се опитваме да предотвратим“, каза главният изпълнителен директор и съосновател на Atomo Анди Клейч преди представянето на кафето без зърна на фирмата по време на Фестивала на кафето в Ню Йорк в петък.

От Atomo казват, че първоначалното им „доказателство за концепцията“ студено кафе без зърна е причинило 93% по-малко въглеродни емисии и е използвало 94% по-малко вода от обикновеното кафе. Списание Time го определи като едно от 200-те най-добри изобретения на 2022 г.

Фирмата очаква да види подобни цифри за новото си горещо кафе без зърна, което също се прави с помощта на предимно преработени съставки като семки от фурми, които обикновено се изхвърлят в търговския производствен процес.

Първоначално Atomo се насочва към кафенета, а не към магазини и вериги супермаркети, тъй като неговото печено кафе ще се продава на едро за 20,99 долара за lb, срещу 10-14 $ за lb, плащани от средното кафене в САЩ.

След бърз първоначален растеж, някои производители на месни алтернативи напоследък изпитват трудности, тъй като засегнатите от инфлацията купувачи намаляват често по-скъпите си продукти.

Atomo обаче казва, че преговаря с повечето от големите световни фирми за кафе за това как може да увеличи мащаба си и да ги снабди. „Всички те (големите производители на кафе) знаят, че имат проблем с наличността на кафе през следващите 20-30 години и се опитват да изпреварят проблема“, каза Клейч.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
САЩ призовават съюзниците от НАТО да спрат да купуват руска енергия
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО
Резултатите от конкурса "Мениджър на годината 2025" бяха представени пред Обществения съвет. Победителят става ясен тази вечер