Subway прие офертата да бъде купена за над 9 млрд. долара

Subway прие офертата да бъде купена за над 9 млрд. долара

Subway прие офертата да бъде купена за над 9 млрд. долара

Subway се съгласи да бъде купена от компанията за частни капиталови инвестиции Roark Capital в сделка, която оценява веригата за сандвичи на повече от 9 млрд. долара, съобщиха източници, с което се слага край на продължителен търг, в който бяха подадени няколко оферти от фирми за изкупуване, предаде "Ройтерс".

Според запознати Roark е победила в последния момент конкурентна група, ръководена от TDR Capital и Sycamore Partners, която също е подала окончателна оферта за над 9 млрд. долара. Сделката ще превърне Roark Capital в един от най-големите оператори на ресторанти в света. Тя контролира Inspire Brands, собственик на вериги ресторанти, сред които Jimmy John's, Arby's, Baskin-Robbins и Buffalo Wild Wings.

Subway, която има около 37 000 ресторанта в повече от 100 държави, не разкри подробности за условията по сделката.

"Roark внася повече, отколкото други инвеститори", каза Нийл Сондърс, управляващ директор на GlobalData.

Нейният опит в подпомагането на растежа на ресторантски марки ще бъде полезен, "особено на пазара в САЩ, където той остава доста под пика, достигнат преди няколко години", каза той.

През февруари Subway заяви, че проучва възможността за продажба, като привлече интереса на частни инвестиционни компании, включително Roark, Advent International, TDR Capital и TPG, както и на звеното за управление на активи на Goldman Sachs.

Тогава веригата ресторанти се надяваше да получи над 10 млрд. долара благодарение на силната си марка и международния си бизнес. Но фирмите за изкупуване възразиха, че тя струва по-малко, тъй като смятат, че бизнесът ѝ в САЩ е достигнал точка на насищане.

Собственост на наследници на фамилен бизнес от откриването на първия ѝ търговски обект през 1965 г., Subway в продължение на няколко години се бори с конкуренцията на съперниците си, докато през 2021 г. не обнови менюто си и не увеличи разходите си за маркетинг.

Тези усилия изглежда се отплащат, тъй като продажбите на Subway в един и същи магазин в Северна Америка са се увеличили с 9,3% през първата половина на 2023 г.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ