Търговията с швейцарски часовници отчете пореден спад заради слабо търсене в Китай

Търговията с швейцарски часовници отчете пореден спад заради слабо търсене в Китай

Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия съобщи, че износът на швейцарски часовници е спаднал с 2,2% на годишна база през октомври до 2,3 милиарда швейцарски франка (2,6 милиарда долара). Това е вторият пореден спад - износът през септември е намалял с 12,4%. Броят на продадените часовници през октомври е намалял с 11,2%, до 1,4 милиона броя.

Спадът се дължи главно на по-слабото търсене в Китай, който е третият по големина пазар за швейцарски часовници след САЩ и Япония. Продажбите на швейцарски часовници в Китай са паднали с 38,9% през октомври до 190 милиона долара. Продажбите на почти всички луксозни стоки в Китай напоследък намаляват поради трудните икономически условия. Продажбите в Хонконг също намаляха значително - с 14,8%, до $183 милиона. Други големи пазари, напротив, показват ръст -  продажбите в САЩ се увеличиха с 11,3% ($478 милиона), в Япония - с 20,4% ($216 милиона). Като цяло през първите десет месеца на 2024 г. износът на швейцарски часовници е намалял с 2,6%, до 24,3 млрд. долара. При такива условия можем да бъде очакван  първият годишен спад на износа от 2020 г. насам.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 1 юли. Джулай Морнинг, Свети Врач
ChatGPT е свил с една трета свободните работни места за млади специалисти във Великобритания
Пенсиите се увеличават с 8,6%, минималната става 630,50 лева
Британският монарх Чарлз III спира от употреба 156-годишният Кралски влак
Американският сайт Amazon загуби правото да продава новата конзола на Nintendo
Зеленски поиска от Германия повече системи за противовъздушна отбрана
„Дългово робство“: Мъск отново разкритикува разходния законопроект на Тръмп
Мерки срещу свръхтуризма: Гърция въведе „островна“ такса за посетители от круизни кораби