Търговията с швейцарски часовници отчете пореден спад заради слабо търсене в Китай

Търговията с швейцарски часовници отчете пореден спад заради слабо търсене в Китай

Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия съобщи, че износът на швейцарски часовници е спаднал с 2,2% на годишна база през октомври до 2,3 милиарда швейцарски франка (2,6 милиарда долара). Това е вторият пореден спад - износът през септември е намалял с 12,4%. Броят на продадените часовници през октомври е намалял с 11,2%, до 1,4 милиона броя.

Спадът се дължи главно на по-слабото търсене в Китай, който е третият по големина пазар за швейцарски часовници след САЩ и Япония. Продажбите на швейцарски часовници в Китай са паднали с 38,9% през октомври до 190 милиона долара. Продажбите на почти всички луксозни стоки в Китай напоследък намаляват поради трудните икономически условия. Продажбите в Хонконг също намаляха значително - с 14,8%, до $183 милиона. Други големи пазари, напротив, показват ръст -  продажбите в САЩ се увеличиха с 11,3% ($478 милиона), в Япония - с 20,4% ($216 милиона). Като цяло през първите десет месеца на 2024 г. износът на швейцарски часовници е намалял с 2,6%, до 24,3 млрд. долара. При такива условия можем да бъде очакван  първият годишен спад на износа от 2020 г. насам.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ