Луксозните марки страдат: Китайските купувачи се въздържат да пазаруват

Луксозните марки страдат: Китайските купувачи се въздържат да пазаруват

Икономическият спад в Китай и репресиите на Пекин срещу демонстрацията на богатство се отразяват негативно на някои от най-големите луксозни марки в света, пише BBC.
LVMH съобщава, че продажбите ѝ в Азия, които включват Китай, но не и Япония, са спаднали с 14% през трите месеца до края на юни, което е влошаване спрямо спада от 6% през първото тримесечие.

Базираната в Париж фирма не е единствена, тъй като много от нейните конкуренти също отбелязват забавяне на продажбите във втората по големина икономика в света.
Това се случва, тъй като китайските купувачи започват все повече да ограничават скъпите покупки, а правителствени регулатори закриват акаунти в социалните медии на инфлуенсъри, които са показвали луксозните си стоки онлайн.

LVMH, която е най-голямата група за луксозни стоки в света, също така заяви, че общият ръст на приходите ѝ се е забавил до 1% за периода.

Въпреки това председателят и главен изпълнителен директор на групата Бернар Арно остана предпазлив оптимист. „Резултатите за първата половина на годината отразяват забележителната устойчивост на LVMH... в условията на икономическа и геополитическа несигурност.“

„Макар да остава бдителна в настоящия контекст, Групата подхожда с увереност към втората половина на годината“, каза той на инвеститорите. Акциите на компанията - дом на 75 марки от висок клас, сред които Louis Vuitton, Dior и Tiffany & Co - са спаднали с почти 20% през последната година.

LVMH не е единствената голяма компания, която усеща забавянето на продажбите на луксозни стоки в Китай. В последните си финансови данни британската модна марка Burberry съобщи, че продажбите ѝ в континентален Китай са намалели с повече от 20% в сравнение с предходната година.

Swatch Group - швейцарският производител на часовници, който е собственик на Blancpain, Longines и Omega, заяви, че слабото търсене в Китай е допринесло за спад на продажбите му с 14,4% през първите шест месеца на 2024 г. в сравнение със същия период на предходната година.

Richemont, която притежава Cartier, отбеляза спад на продажбите в Китай, Хонконг и Макао с 27% на годишна база през тримесечието, приключващо на 30 юни. Германският моден гигант Hugo Boss понижи прогнозите си за продажбите за годината поради опасения за слабо потребителско търсене на пазари като Китай и Обединеното кралство.

Други големи играчи в сектора на луксозните стоки, сред които Hermes и собственикът на Gucci - Kering, трябва да представят последните си финансови резултати тази седмица.
Последните данни от Китай показват, че икономиката все още се бори да се възстанови от пандемичния спад, тъй като данните за растежа през второто тримесечие и за продажбите на дребно през юни се оказаха под очакванията.

Разпространението на луксозни марки онлайн също е обект на наблюдение от страна на китайските власти.

През май контролираният от държавата вестник Global Times съобщи, че на интернет знаменитост на име Уанхун Цюансин е било забранено да присъства в социалните медии „на фона на репресиите срещу демонстрирането на богатство онлайн“.

Профилът му в Douyin, китайския еквивалент на TikTok, има повече от четири милиона последователи. Акаунтите на няколко други популярни инфлуенсъри също бяха изтрити в рамките на кампания, за която китайският орган за наблюдение на интернет заяви, че има за цел да забрани „вулгарното“ и умишлено показно съдържание.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ