The Times: Трафикът през Суецкия канал до април се е сринал с две трети след кризата в Червено море

The Times: Трафикът през Суецкия канал до април се е сринал с две трети след кризата в Червено море

Товарният трафик през Суецкия канал е намалял с две трети през последната година до април поради отклоняването на трафика след атаките на йеменските бунтовници хуси в Червено море. Това съобщи вестник британският  The Times, позовавайки се на Службата за национална статистика (ONS) на Обединеното кралство.

Товарният трафик по друга важна корабна артерия, протока Баб ел Мандеб, е намалял с 59%. Пренасочването на търговските кораби от редица корабни компании, включително Maersk и Hapag-Lloyd, по дългия маршрут - плюс 20 дни - около нос Добра надежда доведе до увеличен разход на гориво, увеличени застрахователни разходи поради повишения риск от атака и повишени цени за контейнерни превози. Въпреки това през последната година броят на корабите, използващи този маршрут, се е увеличил с 57%.

Средната цена за превоз на контейнер се повиши до 2719 долара през април от 1390 долара в началото на октомври, въпреки че това е спад от скорошния връх от близо 4000 долара през януари, според консултантската верига за доставки Drewry. Както заяви ръководителят на Суецкия канал, Осама Рабия, последните събития в Червено море показаха, че няма идеална алтернатива на Суецкия канал; транспортирането на стоки, заобикаляйки африканския континент, струва на компаниите много повече.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Росен Карадимов: Проверките доказват, че еврото се използва като повод за повишаване на цените
1000 лв. глоба и 3 месеца без книжка, ако шофираме в аварийната лента
Спират движението на метрото между станциите "Сливница" и "Обеля" от днес
Ответни мита: Кои страни от ЕС биха могли да бъдат най-засегнати?
Лос Анджелис съди Airbnb за предполагаемо завишаване на цените след горските пожари
България успешно се конкурира с Франция и Италия по производството на черен хайвер
Насочила ли се е гейминг индустрията към нов крах?
Европейските страни, в които има най-добър баланс между работа и личен живот