X е изправена пред оттегляне на още рекламодатели след тирадата на Мъск

X е изправена пред оттегляне на още рекламодатели след тирадата на Мъск

X е изправена пред оттегляне на още рекламодатели след тирадата на Мъск

Социалната мрежа X е изправена пред перспективата още рекламодатели да се оттеглят от платформата, като за момента не се вижда потенциално решение, което да предотврати това, твърдят експерти от рекламната индустрия, цитирани от Ройтерс.

Коментарите им идват, след като Илон Мъск нападна някои от най-големите марки, които се отказаха от рекламирането в социалната мрежа.

Walt Disney и Warner Bros. Discovery спряха рекламирането в X по-рано този месец след одобрението на Мъск на антисемитска публикация, която невярно твърди, че членовете на еврейската общност разпалват омраза срещу белите хора.

След като се извини за коментара си под тази публикация, докато говореше на организираното от „Ню Йорк таймс“ събитие DealBook на сряда, Мъск отприщи тирада от ругатни срещу рекламодатели за оттеглянето им от платформата и ги обвини в „изнудване“.

Той изглежда посочи поименно изпълнителния директор на Walt Disney Боб Айгър, който говори по-рано на събитието и каза, че асоциацията на компанията с X „не е положителна за нас“.

„Компаниите трябва да защитават марките, за които работят“, каза Лу Паскалис, основател на маркетинговата консултантска компания AJL Advisory и бивш ръководител на глобалния медиен отдел на Bank of America. „Тук не става въпрос за това рекламодатели да се събират в таен клуб, за да обмислят определен дневен ред“, добави отй.

В бележка до служителите в четвъртък, която видяна от Ройтерс, главният изпълнителен директор на X Линда Якарино каза, че интервюто на Мъск е „откровено и задълбочено“ и насърчи служителите да го гледат. Тя повтори, че мисията на X е да бъде отворена платформа без цензура.

„Нашите принципи нямат цена, нито някога ще бъдат компрометирани“, се казва в бележката.

Шефът на Tesla също призна, че разширен бойкот от страна на рекламодателите може да доведе до фалит X, но предположи, че обществеността ще обвини марките, а не него за потенциален колапс на компанията.

Въпреки това, анализаторът на Insider Intelligence Жасмин Енбърг каза: „Ако някой убива X, това е Илон Мъск – не рекламодателите“.

„Ако X се срине, аутопсията ще разкрие поредица от решения за платформата, съкращения на персонал, туитове и враждебни коментари на Мъск, които са прогонили основния източник на приходи на X“, каза Енбърг.

Изпълнителен директор на голяма глобална фирма за закупуване на реклами, който е отказал да бъде назован, е споделил пред Ройтерс, че само един голям клиент на компанията продължава да рекламира на X.

X рискува не само да загуби корпоративни рекламодатели, но и пари от политически кандидати – поток от приходи, който се отвори отново, след като платформата премахна забраната за политически реклами. Разходите за политическа реклама в САЩ през 2024 г., когато ще се проведат президентски избори, се очаква да достигнат рекордните 10,2 млрд. долара, според AdImpact, която проследява политическите реклами.

X беше подложен на критики за слабо модериране на съдържанието, особено от рекламодатели, които не искат техните реклами да се показват до неподходящо съдържание.

Разходите за реклама на X в Съединените щати от януари до октомври тази година са намалели с 64% в сравнение със същия период на 2022 г., според данни от фирмата за медийни анализи Guideline, която проследява разходите за реклама от големи рекламни агенции.

„Ние вярваме, че има риск повече компании да спрат да рекламират на X; поне в краткосрочен план“, каза анализаторът на Davidson & Co Том Форте.

Активните месечни потребители в САЩ също са намалели с около 19%, откакто Мъск придоби Twitter миналата година, според изследователската компания Data.ai.

Apple, IBM, Sony, Disney, Comcast, включително NBC Universal, и Paramount, колективно представляват 7% от общите рекламни разходи в САЩ на X до октомври тази година, показват данните на Sensor Tower.

На вечеря, организирана от „Ню Йорк таймс“ след срещата на върха на DealBook в сряда, гости, включващи представители на големи марки, бяха „ужасени“ от ругатните на Мъск срещу рекламодателите, каза един от присъстващите.

Едно мнение изглежда беше споделено сред представителите на марката при обсъждането на X: „Очевидно Мъск не ни иска там и ние не искаме да сме там“, каза присъстващият.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ