X на Илон Мъск може да загуби до 75 млн. долара приходи от реклама до края на годината

X на Илон Мъск може да загуби до 75 млн. долара приходи от реклама до края на годината

X на Илон Мъск може да загуби до 75 млн. долара приходи от реклама до края на годината

Социалната медийна компания X, собственост на Илон Мъск, може да загуби до 75 милиона долара приходи от реклама до края на годината, тъй като десетки големи марки спират маркетинговите си кампании, съобщи New York Times, цитиран от Ройтерс.

Подкрепата на Мъск за антисемитска публикация в платформата миналата седмица накара няколко компании, включително Walt Disney и Warner Bros Discovery, да спрат на пауза своите реклами в сайта, който преди се наричаше Twitter.

X отвърна на удара и съди групата за наблюдение на медиите Media Matters, твърдейки че организацията е оклеветила платформата с доклад, в който се казва, че реклами на големи марки, включително Apple и Oracle, са се появили до публикации, рекламиращи Адолф Хитлер и нацистката партия.

Вътрешни документи, разгледани от The New York Times тази седмица, изброяват повече от 200 рекламни единици на компании като Airbnb, Amazon, Coca-Cola и Microsoft, много от които са спрели или обмислят да поставят на пауза рекламите си в социалната мрежа, се посочва в доклада.

X каза в петък, че приходи от 11 милиона долара са изложени на риск и точната цифра варира, тъй като някои рекламодатели се връщат към платформата, а други увеличават разходите.

Компанията не отговори веднага на искане на Ройтерс за коментар.

Рекламодателите избягаха от X, откакто Мъск го купи през октомври 2022 г. и намали модерирането на съдържанието, което доведе до рязко нарастване на речта на омразата в сайта, според групи за граждански права.

Рекламните приходи на платформата в САЩ са намалели с поне 55% на годишна база всеки месец след поглъщането на Мъск, съобщи Ройтерс по-рано.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ