YouTube води битка за пазара на кратки клипове

YouTube води битка за пазара на кратки клипове

YouTube води битка за пазара на кратки клипове

Гигантите в социалните медии водят битка в последните няколко години да спечелят войната за кратки видеоклипове, след като глобалното търсене на този тип съдържание се повиши до невиждани досега нива. Въпреки че все още изостава от преки конкуренти като Facebook и Instagram, YouTube Shorts също отбелязва впечатляващ ръст на потребителите.

Според данни, представени от OnlyAccounts.io, през юли YouTube Shorts е достигнал над два милиарда активни потребители месечно, или с 33% повече, отколкото през същия месец преди година.

Почти 80% от потребителите на YouTube гледат късометражни филми.

Стартиран първо в Индия след забраната на TikTok през август 2020 г., YouTube Shorts се разпространи в световен мащаб шест месеца по-късно. Оттогава насам функцията се превърна в огромен успех с милиарди зрители по целия свят. Една от причините за това е, че YouTube, подобно на други платформи за социални медии, подтиква потребителите да гледат Shorts.

Освен че силно популяризира платформата си с формат за кратки видеоклипове и пренасочва потребителите автоматично към Shorts, когато отворят приложението, компанията пусна Shorts и по TV канала си през ноември миналата година. В резултат на това броят на зрителите на YouTube Shorts нарасна с цели 33% на годишна база.

Тези впечатляващи темпове на растеж не са изненадващи, когато знаем, че функцията се превърна в съществена част от преживяването в YouTube за повечето потребители. През 2023 г. приложението достигна над 2,5 милиарда потребители, а 80% от тях редовно гледат шорткъти. В сравнение с други платформи за социални медии това означава, че YouTube Shorts има същия брой потребители като Instagram и WhatsApp и два пъти повече потребители от TikTok.

Хората прекарват повече от 23 часа на месец в гледане на YouTube, почти колкото TikTok. Въпреки че през изминалата година повече от половин милиард души са започнали да гледат YouTube Shorts, средното време, което прекарват, използвайки приложението, е намаляло.

Според доклада Digital 2023 Global Overview Report потребителите на Android в световен мащаб са прекарали средно 23 часа и 9 минути в гледане на YouTube, или с половин час по-малко, отколкото миналата година.

TikTok остава абсолютен първенец в тази категория - средно 23 часа и 28 минути, прекарани в използването на приложението за един месец, което е с почти четири часа повече, отколкото година по-рано. Facebook се нарежда на трето място със също толкова впечатляващите 19 часа и 43 минути. Следват Instagram и Twitter със средно време на използване съответно 12 и 5,5 часа.

По данни на YouTube и TechCrunch през юни 2022 г. около 1,5 млрд. души по света са гледали YouTube Shorts. През следващите дванадесет месеца функцията е набрала около половин милиард нови потребители, като общият брой на потребителите е достигнал два милиарда през миналия месец. Финансовият отчет на Alphabet показва също, че през първото тримесечие на 2023 г. YouTube Shorts е достигнал впечатляващите 50 милиарда дневни гледания, или с 66% повече, отколкото през същия период преди година.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ