Автомобилните компании увеличават инвестициите си в България

Автомобилните компании увеличават инвестициите си в България

Автомобилните компании увеличават инвестициите си в България

За доставчиците и световните производители на оригинално оборудване страните от Югоизточна Европа са изгодни като места за производство, коментира „Аутомобил индустри” (Германия), цитиран от „Фокус“. България също може да се включи в това число.

С „Форд” в Крайова, Южна Румъния, и „Фиат” в Крагуевац, Сърбия, през последните години двама реномирани автомобилни производители се отвориха към Югоизточна Европа.

В Турция поне дузина производители на оригинално оборудване генерират над един милион автомобила годишно. Преди това положение автомобилният бранш в България би трябвало да бъде не особено привлекателен, въпреки че в балканската страна от февруари 2012 г., започнаха да се произвеждат български автомобили.

Колкото до България, в белязаните от кризата 90. години на миналия век се провалиха намеренията на „Форд”, „Роувър” и „Шкода” да създадат автомобилни заводи в страната.

В началото на този век започна трайно развитие на автомобилния сектор, който не беше значително засегнат от световната икономическа криза през 2008/2009г. Големи компании като „Джонсън Контролс” (”Johnson Controls”), „Мелексис” (”Melexis”) и „Грамер” („Grammer”- производител на седалки и вътрешно обзавеждане за автомобили), станаха пионери на българския пазар. Последваха ги компании като японския производител на кабели „Язаки” („Yazaki”) и производителят на алуминиеви компоненти „Монтюпе” („Montupet”) от Франция. Накрая у нас се установиха и германски компании като „Вюрт Електроник” („Würth Elektronik” IBE), „Кемлер електроник” (Kemmler Electronic) и „Вите аутомотив” („Witte Automotive”).

Днес в България може да се преброят близо 50 чуждестранни автомобилни предприятия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ