Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Време е за хора с нестандартно мислене
Интервю с Димтър Илчев, главен мениджър и председател на надзорния съвет на "Евромаркет Груп"
- Господин Илчев, каква е вашата визия за развитие на "Евромаркет"? Как според вас ще се променят средата, клиентите, пазарът и как компанията ще реагира на тези промени?
- "Евромаркет" е компания с 23-годишен опит, устояла на всякакви предизвикателства, препятствия и промени на пазара. Визията ни винаги се е състояла в това да трансферираме до клиентите си най-новите машини и технологии от партньорите си, световни лидери в областта си. Но пазарът днес се променя изключително бързо, като най-голямо влияние оказват потребителите. Те имат повече предложения, повече достъп до информация и са все по-ориентирани, взискателни и самообразовани, с което внасят динамика във все по-конкурентната бизнес среда. За да бъдем не само в крак с тези промени, но и със стъпка напред, нашата визия е да бъдем максимално близо до клиентите и партньорите си. За целта се стремим да реагираме най-адекватно на техните нужди и изисквания, непрекъснато подобряваме качеството и бързината на обслужването си, работим с все по-квалифицирани кадри. Нашата визия е да бъдем не просто доставчици на машини и техника, а да предлагаме ефективни, икономични и екологични решения с висока добавена стойност. Предлагаме комплексен смарт сървис, който на практика дава всичко необходимо за клиентите, в това число анализи и разчети, проектиране, консултации, монтаж, запуск, обучения, сервиз и поддръжка. Това е не само наша визия, но и наша социална отговорност.
- Защо социалната отговорност е толкова важна за "Евромаркет"? Какво би се случило, ако повече компании започнат да дават своя принос за развитието на страната и обществото?
- Да бъдеш лидер, носи своите отговорности, включително и социални. За нас това е важно, защото сме съпричастни с проблемите на обществото. "Евромаркет" развива дългосрочни програми и дарителски инициативи от различен характер, без да ги афишира, което ни кара да се чувстваме полезни, носи ни удовлетворение и ни мотивира. Голям дял от нашия обществен принос е и да налагаме по-високи стандарти за развитие и допълнително квалифициране на хората, с които работим, за да бъдат по-компетентни, коректни, отговорни, честни и по-пълноценни граждани. За щастие, броят на компаниите с подобни утвърдени практики и управленски модели расте. Вярвам, че все повече от тях ще инвестират време, енергия и средства в човешки капитал и обществени инициативи. Това ще има видим социален и икономически ефект - ще намали пропастта, която в момента разделя управлението от бизнеса и гражданите, ще подобри качеството на живот и ще задържи най-талантливите и образовани кадри в България.
- "Евромаркет" работи с над 100 световни компании в сферата на технологиите. Какво от тяхната култура и опит внасяте в своята дейност и в България?
- Всеки от нашите партньори е на водеща позиция в своя бранш и има различна култура, специфичен опит и собствено know-how, които ние усвояваме и пренасяме в България. Например Komatsu следва стратегията да предлага DANTOTSU продукти - по-добри от най-добрите, уникални и ненадминати, които имат водещо технологично предимство. Toyota пък следва KAIZEN философията, или вечния стремеж към съвършенство. От бизнес гледна точка този принцип е изключително полезен, защото ни напомня, че всеки работен процес, дори и най-добрият, може да бъде подобрен. Работата с толкова много чуждестранни компании е безкрайно интересна и ние с ентусиазъм прилагаме техните стандарти и методи. Възприемаме ги с трезва оценка и отворено сърце и това много помага за развитието ни.
- Кои са силните страни на българските компании и какви са предимствата им пред чуждите?
- Светът отдавна е комерсиализиран, дигитализиран и съответно унифициран. Стандартите на работа са изключително високи и дават отлични резултати, но ограничават компаниите и ги вкарват в рамка, от която често няма измъкване. Българските компании навлизат много по-късно на този пазар, развиват се в по-модерни времена, което им дава предимството да бъдат по-креативни, по-адаптивни, по-устойчиви. В подобна еднородна среда те имат шанса да изпъкнат и да се докажат.
- Как ще се развиват техниката и технологиите във вашия бранш? Очаквате ли следващото голямо нещо да се случи през 2016 г.?
- В нашия бранш, а и във всички индустриални сектори технологиите ще се развиват в посока екосъобразност, понижаване на разходите и увеличаване на производството при максимална стабилност и надеждност. Пример са хибридните багери на Komatsu, които пестят до 30% гориво в сравнение с конвенционалните, при значително понижени вредни емисии. Докато през изминалите години тази технология се развиваше, за да докаже съществуването си, то през 2015 г. се наложи в най-популярния клас - 21-тонните багери. През 2016 г. очакваме истински бум в продажбите на хибриди, като допълнителен тласък за успеха на технологията ще даде представянето на новия модел в тежкия клас от 36 тона, към който има огромен интерес отсега. Голям
стимул за насърчаването на развитието и разпространението на хибридната технология са европейските програми за повишаване на енергийната ефективност и внедряване на иновации в предприятията.
- Как развитието на техниката и технологиите ще се отрази на живота на човечеството?
- Развитието на технологиите ще има както негативни, така и положителни последствия за човечеството и отделния индивид. Ще се увеличи глобалното производство, консумацията, потреблението, а това неминуемо ще изостри екологичните проблеми и глада за ресурси. Възможни са нови финансови рецесии и хуманитарни кризи. Но от друга страна, технологиите ще дадат тласък на жизнения стандарт, медицината, образованието, науката, развитието на бедните райони по света. Ще се наложи да бъдат приети нови закони, правила и стандарти, които да направляват промените в положителна насока - както по отношение на обществените процеси, така и по
отношение опазването на околната среда. Бизнесът, за да бъде в крак с повратите и реформите, ще се нуждае от специализирани кадри, а това ще вдигне летвата в образованието. Междувременно дигитализацията и улеснената комуникация ще навлязат още по-осезаемо и ще опростят много от ежедневните ни процеси, а с това ще променят и потребителските нагласи. Много аспекти от живота ни ще се унифицират, но на този фон несъмнено ще изпъкнат хората с нестандартно мислене и иновативни методи за работа, които ще стават все по-значими заради новаторството и креативността си.
- Каква е мечтата ви за България и света? Какво следващите поколения ще вземат от сегашните и в какво те ще са по-добри?
- Мечтата ми е България и светът да станат по-добро място за живот. Да има мир. Желая страната ни да има международен авторитет, добри позиции в световната икономика и политика, независимост. Природата ни е уникална и трябва да бъде съхранена, достъпна. Тя е наше предимство и огромен капитал. Мисля, че трябва да се развиваме в сектори, от които можем да получим висока добавена стойност и където имаме естествени предпоставки и традиции - производство на биопродукти, еко, спа, селски и културно-исторически туризъм, ИT технологии. За да успеем, е нужно създаването на национална стратегия със статут на доктрина, около която да се обединят всички граждани и политици. Младите със сигурност ще допринесат за реализирането на тази мечта, защото са продукт на дигиталната епоха - суперкомуникативни, суперинформирани, суперорганизирани и свръхпродуктивни. От нас могат да вземат възпитанието, културата, националната идентичност, традициите и да ги пренесат във времето. Ние можем да им помогнем, като им осигурим качествено образование и добра среда за реализация в България.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.