Време ли е за бизнес на ново място?

Време ли е за бизнес на ново място?

Време ли е за бизнес на ново място?

Чудите се дали да разширите бизнеса? Откриването на представителство в нов град или квартал е трудно мениджърско решение и рисковано начинание, пише сп. Entrepreneur.

Ето 5 съвета, които ще ви помогнат да се ориентирате дали мечтаната експанзия има смисъл:

1. Замислете се дали бизнесът ви може да върви без вас самите. Ако присъствието ви е от ключово значение и засега не виждате сигурен ваш заместник, няма смисъл да рискувате.

В случай, че клиентите ви нямат нужда да комуникират директно с вас и смятате, че сте открили своята дясна ръка – няма какво да ви спре. .

2. Преценете факторите за успех на досегашния бизнес. Смятате ли, че местоположението и трафикът на настоящото място са от решаващо значение? Осигурява ли новоизбраният град или квартал необходимите условия за успех? Можете ли да намерите там достатъчно добре квалифицирани служители?

3. Направете пазарно изследване, фокусирано върху възможните места за избор. Изчислете колко ще ви излезе инвестицията на време и пари в проекта на всяко едно обмислено място и за колко време ще се възвърне вложеното. Използвайте помощта на специалист. Симпатията към някое от местоположенията за отваряне на бизнес може да ви подведе.

4. Определете финансирането. Важно е откъде точно колко ще получите. Ще ви бъдат ли необходими заеми? В какъв размер? Нужни ли са ви други инвеститори? Как ще им се отплатите?

5. Накрая, преди да решите да отворите ли филиал на второ място или не, се замислете задължително ли искате ново физическо местонахождение на фирмата.

Не искате ли да инвестирате в уеб-сайт? Така ще спестите много разходи. А и мрежата дава възможност за достъп до клиентите в много видове пазари. В нея ще можете да обхванете човекопоток в пъти по-голям от в града и квартала, които сте си харесали.

И помнете, че бизнес решението за разрастване на предишния успех не бива да е мотивирано от перчене без реални и смислени възможности. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ