Еволюцията на телевизорите

77-инчовият огънат телевизор на LG, работещ с OLED (organic light-emitting diode) технология. Цената му и датата на навлизането му на пазара все още не са известни. 

Едно от най-посещаваните и коментирани събития в света на потребителската електроника започна в САЩ. Лас Вегас даде начало на тазгодишното си международно изложение CES, в което традиционно ще представят най-новите си продукти големите технологични производители, които доминират световния пазар, като Samsung, LG, Sony.

Събитието ще продължи от днес до 10 януари. Традиционно, във фокуса му са телевизорите.

В тази връзка Samsung представи нещо впечатляващо. Южнокорейският гигант се похвали с прототип на огъващ се телевизор на име Bendable TV, с екран от 85 инча или 216 сантиметра. Телевизорът може да огъва екрана си по нареждане на собственика му чрез дистанционното, отбелязва Би Би Си. LED устройството беше показано, без да се посочи ценовият диапазон, в който то ще се продава, нито датата за навлизането му в световния пазар на телевизори.

Презентацията се случва недълго след като Samsung пусна Smart Control 2014 – умно дистанционно, обновена версия на дистанционното за смарт телевизори, което предлага по-бързо и точно управление, по-добър избор на съдържание и подобрен дизайн. То съчетава разпознаване на жестове с нова конзола с бутони и тъчпад, като така предоставя на потребителите, които често гледат видеоклипове в интернет, по-точно избиране на съдържание и по-бързо фокусирано движение. 

Samsung Smart Control 2014 включва функция за гласови команди, която позволява на потребителите да намират интернет или видеосъдържание бързо и лесно, като използват разговорен език. Те могат да говорят на дистанционното, за да достигнат незабавно до желаното съдържание. 

Дистанционното е с иновативен вид – стандартният за тази индустрия плосък правоъгълник е заменен от елипсовиден дизайн, който според компанията приляга по-естествено в ръката на потребителя. То се вписва в изцяло нова линия за домашно забавление на производителя, на която обръща внимание и вестник „Файненшъл Таймс”. След пускането на Shape Wireless Audio – Multiroom System на Samsung през 2013-та, сега компанията разширява начините, по които потребителите могат да се наслаждават на добър звук във всяка стая у дома с интегрирането на безжична и многостайна технология в своите продукти – флагмана Soundbar, Blu-ray плейъри и системи за домашно забавление. Новата линия отразява растящото търсене на решения, които дават възможност на хората да управляват множество източници на звук вкъщи.

Междувременно друг южнокорейски производител - LG – представя на CES най-широката серия OLED телевизори в света. По време на изложението посетителите на щанда на компанията имат възможност да видят най-големия ULTRA HD извит OLED телевизор (модел 77EC9800), както и различни модели 55- и 65-инчови OLED телевизори. Сред изложените модели присъстват елегантният GALLERY OLED телевизор (модел 55EA8800) и извитияt OLED TV (модел55EB9600), описван като „щадящ околната среда”, с по-малък екологичен отпечатък.

LG също представя плосък телевизор с огънат екран, но по-малък, от 7 инча. Наблюдатели от индустрията обаче са скептични към иновацията. "Предизвикателството пред фирмите ще бъде да убедят света, че той всъщност се нуждае от това", казва Мартин Гарнър - технологичен консултант, който участва в изложението. 

За да се подготви за предстоящото нарастване в търсенето на OLED телевизори в световен мащаб, LG създава производствени бази в много страни извън Южна Корея. Компанията вече е завършила строежа на телевизионни заводи в Бразилия, Полша, Китай и Тайланд и е усъвършенствала съоръжения в Мексико, които от тази година започват производството на телевизори за северноамериканския пазар. Чрез създаването на подобна световна мрежа с широка гама на производство на OLED телевизори, LG си поставя за цел да заеме водещо място в следващото поколение телевизионни технологии, да намали разходите за износ и да увеличи конкурентността на цените.

С нея, както и със Samsung, се бори на пазара на телевизори и Sony, която също активно участва в Международното изложение за потребителска електроника в Лас Вегас. Традиционно, Sony Mobile представя иновативни продукти. Тази година не прави изключение – нещо повече. Компанията обяви предстоящата линия от SmartWear продукти, смартфони Xperia, както и новото Lifelog приложение, посочват нейни представители. Компанията залага на нова технология на име X-Realityformobile, описвана като интелигентното решение за суперрезолюция, което анализира всяко изображение и подобрява качеството, за да покаже впечатляващо контрастни видеоклипове. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ