Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Европейската комисия с изисквания за квоти към Netflix
Платформите за онлайн излъчване на филми и сериали може да бъдат принудени да инвестират в европейски продукции, предава BBC.
Според ново предложение, поне 20% от каталога на Netflix и Amazon Prime Video, ще трябва да бъде отделен на програми, произведени в Европа.
Изискването е част от предложението за актуализация на Директивата за аудиовизуалните медийни услуги на Европейския съюз.
Освен тази промяна, ревизията включва и редица други мерки.
Изисквания има и към интернет платформите за видео споделяне като Youtube, които ще трябва да намерят по-добри решения за защита на непълнолетните от клипове съдържащи сцени на насилие и за предпазването на хората, от всички възрастови групи, от съдържание, което подбужда към омраза и насилие.
Призивът е за създаване на нови обозначения, които да предупреждават зрителите за потенциално вредно видео съдържание, включващо наркотици, секс и непристоен език.
„Начина, по който гледаме телевизия и видео може да се е променил, но нашите ценности не са“, казва Гюнтер Йотингер, комисар по цифровата икономика и общестото в ЕК.
Наблюдатели в индустрията, обаче твърдят, че онлайн услугите покриват квотата за европейско съдържание дори в момента, имайки предвид, че те излъчват много предавания на BBC и други британски телевизии.
„ЕС идентифицира този проблем още преди 40 години. Холивудските студия и другите американски продукции доминират световния бокс офис, защото те имат финансови възможности, които не могат да бъдат достигнати от фрагментирана Европа.“, казва медийният анализатор Алис Ендърс.
„Услугата, обаче може да отговори на 20-процентното изискване като просто придобие множество нискокачествени предавания на Френски, Италиаски, Испански или други европейски език. Те също така могат да намалят броя на неевропейските продукции, които имат нисък рейтинг.“
Тъй като аудиторията на онлайн платформите продължава да расте, европейските институции вярват, че е нужно да се предприемат нови мерки.
„Предложението ще увеличи културното разнообразие и ще открие нови възможности пред европейските творци“, твърдят от ЕС.
Изискването, обаче няма да бъде контролирано от Брюксел.
Отделните страни, ще имат право да изискват от Netflix и Amazon да инвестират в местни продукции и /или да купуват правата за създадени в Европа филми и предавания.
На компаниите може да бъде даден избора дали самите те да инвестират директно в продукциите, или да отделят средства във фонд, които по-късно да бъде разпределен между страните членки.
Тези изисквания, обаче могат да бъдат проблемни, когато говорим за по-малките разпространители.
Например платформата Crunchyroll, която специализира в японско аниме съдържание и KorTV, която се концентрира над южнокорейски продукции.
В резултат на това, предложението ще трябва да направи изключение за компаниите с „нисък оборот и ограничена аудитория, както и за малките и микропредприятията.“
От Netflix коментират, че са против квотата, тъй като те инвестират в европейски продукции и без подобни принудителни мерки.
„Абонатите ни по света обожават европейските продукции. За това инвестициите ни в европейските програми, включително и в оригинални заглавия на Netflix, създадени в Европа, нарастват.“, казва говорител от компанията.
Наскоро Netflix започна излъчването на сериала Marseille, първото оригинално шоу на компанията, продуцирано изцяло в Европа. През ноември се очаква да бъде премиерата на The Crown, сериал за кралица Елизабет II, който се заснема във Великобритания.
Важно е да се отбележи, че Европейската комисия признава, че дори в момента 21% от филмите, които платформата предлага, идват от Стария континент.
Преработената директива все още не е разгледана от Европейския парламент и Съвета на министрите.
Дори новите предложени да бъдат приети, местните регулатори ще бъдат тези, които да преценят как и до каква степен да ги приложат.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.