Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Репортери на АП мъмрени, че споделят новини първо в Twitter
„Асошиейтед Прес“ порица някои от репортериете си за това, че са споделили новини в Twitter преди да бъдат пуснати от информационната агенция. Служителите на агенцията са получили мейл от ръководството, в който се припомнят политиките на медията. Инцидентът отново провокира дебат по въпроса как традиционните медии се сблъскват със социалните мрежи.
Twitter се превърна в извънредна новинарска услуга за много хора, но сайтът няма репутацията на традиционен медиен канал, тъй като всеки може да сподели истории чрез неговата платформа, които невинаги се оказват достоверни. Практиката да се поства в социалните мрежи принуди доста новинарски организации, включително АП, да изготвят строги правила за ползването му.
"Ако имате информация, снимка или видео, което е важно, изключително и / или спешно, то трябва да бъде публикувано в агенцията преди да бъде споделено в социалните медии", гласи политиката на AП.
След последният инцидент, който е свързан със споделяне на информация от „Окупирай Уолстрийт“ в Ню Йорк главният редактор на АП Лу Ферара изпрати електронно писмо до служителите, обяснявайки, че първото им задължение е новинарската агенция, а не Twitter.
Според изпълнителния редактор на АП Катлийн Карол социалните мрежи са „с добри намерения“, но според редактора в "Ройтерс", Антъни де Роса „новинарските агенции трябва да се развиват, в противен случай са застрашени от изчезване“, сподели той в Twitter.
Един от най-големите проблеми на корпорациите според него е, че Twitter и Facebook се използват от служителите и за лични, и за професионални цели. "Част от журналистите на тези платформи имат свободата да бъдат нормално човешко същество, а не робот, PR машина или роб на компютъра", смята де Роса.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.