Историята на една компания - „Ив Роше”

Историята на една компания - „Ив Роше”

„Бранд №1 за козметика във Франция”, според проучване на Kantar Worldpanel 2010 по показател пазарен дял на марката в количество и стойност в сектор „Здраве и красота”! Коя, мислите, че е тази марка? И то във Франция – световната столица на козметичната индустрия.

Сигурно ви идват на ум имената на поне пет глобални лейбъла в тази област, но всъщност, става дума за Ив Роше (Yves Rocher). Между другото тя има присъствие и на нашия пазар още от 2000 г., но сега заявява претенции да се заговори масово за нея и у нас с планираната си експанзия от бранд бутици в три столични мола. Претенциите й не са без покритие – Ив Роше отдавна е мултинационален бранд с представителства на 5 континента, в повече от 80 страни със своите общо над 4000 магазина и салони за красота по света. Компанията има над 30 млн. потребители по цял свят, а годишно, каталозите, които отпечатва за представянето на продуктите си са над 10 млн. копия, на 20 езика. Любопитната подробност, че компанията е една от малкото, която предлага каталог и на Брайловата азбука.

Марката е експерт в създаването на козметика с растителни съставки и е единствената по рода си, която изучава всеки аспект от своята дейност: засаждане, отглеждане и събиране на реколтата, природни и научни изследвания на растенията, разработване на иновативни активни съставки, формули, суровини, производство, опаковане, транспорт и дистрибуция по целия свят.

Началото

Всичко започва през 1959 г., в селото Ла Гасии - Бретан, Северна Франция. Там г-н Ив Роше създава своите първи продукти на растителна основа, смятани по онова време за революционно постижение в света на козметиката. Новосъздадената компания, носеща неговото име, се развива изключително бързо и след три години отваря първия си магазин.

10 години по-късно

През 1969 г. отваря врати и още един запазен патент на Ив Роше -първият център за красота, в който продажбата на продуктите е тясно обвързана с професионални консултации на клиента. Успехът му е толкова голям, че съвсем скоро в цяла Франция се появява мрежа от такива салони. През последните години Yves Rocher преосмисля концепцията на магазините, като ги доближава още повече към естествения и природен свят. Марката изненада клиентите си с нов дизайн и ново лого, както и с нова линия продукти - грижа за лице Culture BIO – най-доброто от природата, на основата на органично чисти суровини и екстракти.

Тайната на успеха

От самото начало компанията залага на изпитана бизнес формула – да стъпи и разчита на цялостен цикъл в производството на продуктите си. Този ангажимент започва още от засаждането на изходните суровини. Компанията създава специални площи за отглеждане на растения по всички канони на екологичното и био производството, от които после извлича съставките за продукцията си. Днес над 100 акра органични насаждения в Ла Гасии задоволяват всяка година 1/3 от нуждите на Yves Rocher за производството на продукти на растителна основа. Органичната арника в линията на марката Arnica Essentiel например и органичната латинка в линията Culture Bio са отгледани именно в специално създадената ботаническа градина на Ив Роше в Ла Гаси. В същата област и по-точно в Бретан, всяка година се произвеждат над 300 милиона продукти под лейбъла Ив Роше. Производствените линии следват специални модели на управление и притежават сертификати за управление на качеството, безопасност на труда и опазване на околната среда.

 Устойчив ангажимент

Спечифичният профил на козметичната компания е повод за още една нейна отлричаваща характеристика – тя е силно ангажирана с ограничаването на въздействието си върху околната среда. Така например, компанията ясно декларира, че няма да ползва генно-модифицирани продукти в производството си, а от 1989 г. насам поема и ангажимента да не тества продуктите си върху животни.

Една от най-впечатляващите й инициативи в областта на устойчивото развитие е участието й в програмата на ООН за опазване на околната среда „За по-зелена планета: Кампания за милиард дръвчета”. През 2004 г. председателят на фондация Ив Роше – Жак Роше обещава активно съдействие за засаждане на 1 млн. дървета по света. До средата на 2011 г. по линия на тази инициатива вече са засадени 15 милиона дървета в различни държави, сред които Индия, Бразилия, Сенегал, Етиопия и други. Новата цел на компанията е през следващите пет години зеленият й принос да надхвърли 50 милиона дръвчета.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Дина Темелкова е Мениджър на годината 2025
На днешната дата, 11 ноември. Започват „Вълчите празници”, имен ден празнуват Мина, Минчо, Виктор, Виктория
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
За последно: Милиардерът Уорън Бъфет ще дари 1,35 млрд. долара за благотворителност, преди да се оттегли
София влиза за първи път в престижна класация на PwC за европейските имотни пазари
Европейската комисия изплаща на България 438,6 млн. евро по плана за възстановяване
Сирия се присъединява към водената от САЩ коалиция срещу „Ислямска държава“
Италианската кухня може да стане част от световното културно наследство на ЮНЕСКО