Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Могат ли неуспехите днес да се превърнат в успехи утре
Хората не могат да дадат най-доброто от себе си в един творчески процес, освен ако не са силно ангажирани. Всичко, което може да направи хората ангажирани и щастливи по време на работа е постигането на напредък върху смислена задача. Напредъкът може да бъде малък или голям и значението му може да бъде толкова благородно, колкото да се опитате да излекувате напълно диабет или толкова, колкото да предоставяте полезни услуги на клиентите си. Но принципът на напредъка има и своята тъмна страна. От всичко, което може да унищожи ангажираността, радостта и производителността на труда на първо място е застоят в работата.
Изследване показва, че в 76% от най-добрите дни на хората - дни, в които те са били щастливи и силно ангажирани, са постигнали някаква степен на напредък в работата си и само 13% от тях са имали неуспехи.
От друга страна, едва 25% от хората, имали лоши дни, показат някакъв напредък, докато 67% от тях са имали неуспехи.
Очевидният урок за мениджърите е, че те трябва да направят всичко по силите си в подкрепа на ежедневния напредък на своите работници и да намалят пречките за развитието колкото повече е възможно. Но винаги ще има спънки. Иновативната работа на съвременните организации често е свързана с оцеляване . Те са в трудна и сложна обстановка, така че проблемите са неизбежни. Това, което мениджърът може да направи е да запази хората си продуктивни и креативни, когато нещата се объркат. Тук са три предложения как да стане това:
Първо, не третирайте неуспехите като провал, а по-скоро като предизвикателства и възможности за обучение. Често срещана мъдрост е, че ние се учим от нашите грешки, но твърде много мениджъри изглежда забравят това и се опитват да прехвърлят вината по-надолу по веригата, когато нещата се объркат.
Второ, не ограничавайте решенията предварително. Бъдете отворени към нови знания и смяна на посоката. Като цяло, при творческата работа отговор не може да бъде даден предварително. Хората се нуждаят от свободата да търсят алтернативни начини за очертаването на проблема и да се възползват от това, което са научили по пътя.
Трето, фокусирайте се върху малките, постижими победи. Ако хората имат редовни успехи, тогава жилото на неуспехите няма да е чак толкова болезнено. Фокусирането върху големи, дръзки цели понякога може да се увенчае с голям успех, но много по-често води до дръзки провали. От 26-те екипа, които проучихме, един от тях беше най-упешен, с най-ангажирани и щастливи хора - макар проектът, по който са работили да бе технически много труден. Този екип има по пет напредъка за всеки неуспех. Участниците в него знаят как да постигат междинните и постижими цели - за разлика от екипът най-долу в класацията, който е един от най-малко ангажираните и щастливи. Той има почти два неуспеха за всяка стъпка напред. Само си представете колко различен опит в работата имат тези два екипа.
Тези три действия няма напълно да неутрализират негативното отражение, което неуспехите имат върху ангажираността на работниците, но ще прокарат път към овладяването и ограничаването им. По-важното е, че тези действия може на свой ред да превърнат неуспехите днес в успехи утре.
Тереза Амъбил и Стив Крамър за Harvard Business Review
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.