Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Какво означават последните промени във Facebook?
През последните години лесното привличане на фенове в социалните мрежи позволи на много уебсайтове – както медийни, така и корпоративни – да отчетат висок ръст на посещенията си и да намерят нови фенове. Наред с добрите практики в тази сфера обаче постепенно се наложиха и редица методи, които дразнят потребителите и често могат да бъдат определени като спам. Всичко това е в процес на промяна с новите правила, които въвежда най-голямата социална мрежа Facebook през последните месеци. Ударът е не срещу възможността да се печелят фенове и да се получават „харесвания“ на постингите, а по-скоро срещу начините, по които това се прави автоматизирано или тайно от потребителя.
„Промяната е от голямо значение, тъй като ще върне фокуса върху това, което винаги е имало значение в интернет – качественото съдържание, креативната визия и високата добавена стойност. През последните години тези елементи бяха избутани на заден план от сайтове, които принуждават феновете да „харесват“ дадено съдържание, преди да са го видели, или дори без последните да предполагат, че натискат бутона „Харесвам“. В резултат определени проекти успяват да изградят аудитория, която не отговаря на техните усилия за създаване на добавена стойност, а интернет като цяло се пълни с множество уебсайтове с безсмислено съдържание, които разчитат единствено на лошите практики за привличане на фенове. Напоследък се стигна дотам, че потребителите на практика губят ориентация откъде могат да достъпват качествено съдържание и авторитетът на цялата глобална мрежа страда“ - обяснява Георги Костов, креативен директор в българската дигитална агенция eDesign.
Какво се променя?
Една от промените е свързана с премахването на практиката „Like-Baiting“ - постинги, които изискват от потребителите да харесат дадено съдържание, без в резултат последните да получават някаква добавена стойност. Този тип постинги рядко са стойностни за читателите, но въпреки това получават много повече „харесвания“ от редица важни и интересни новини. На прицел попадат също и практики като публикуването на подвеждащи линкове, а освен това ще бъде ограничен броят на уеб меметата/мемите (web meme), за сметка на качественото новинарско съдържание. Тепърва се очаква да бъде прекратен и методът „Fan – Gating“, който предполага потребителите да харесат дадено приложение, за да могат да го използват. Досега той най-често се използваше за привличане на „харесвания“ срещу участие в дадена социална игра.
Какво можем да направим?
Промените всъщност не пречат на компаниите да привличат фенове в социалните мрежи, а само да го правят автоматизирано и без да предлагат срещу това истинска стойност на своите потребители.
„През последните години „харесванията“ в социалните мрежи сериозно се обезцениха. От тук нататък акцентът ще бъде върху качественото уеб съдържание, креативните кампании и дизайнерски решения. Това означава, че за да изградят и запазят своите аудитории компаниите ще трябва да забравят досегашните лесни и бързи решения, и да инвестират усилия в предоставянето на реална добавена стойност за своите потребители. А добрата новина е, че по този начин те ще създадат много по-качествена аудитория около своите марки, отколкото с досегашните недобросъвестни практики за привличане на фенове“ - обяснява Георги Костов от eDesign.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.