Ключът към доброто обслужване

Ключът към доброто обслужване

Винаги ме е учудвало колко много внимание отделят фирмите, за да обучават хората си как да обслужват клиентите. Забележете, казвам „внимание”, а не „пари”. Всички в бизнеса знаят колко е важно това, защото хората директно обръщат гръб на некомпетентното обслужване. Когато не са доволни, те просто отиват да пазаруват другаде. Какво печели и задържа клиентите? Има някои непреходни практики, които са стълбовете на доброто обслужване и път към спечелването на клиентите. 

Установете стандарти на обслужване. Ако всеки път, щом възникне проблем с клиентите, те трябва да чакат служителя да се обърне към мениджъра си, това би ги отегчило. Времето за разрешаване на проблема е толкова важно, колкото и качеството на услугата, която предлагате.

Започнете по приятелски начин. Винаги говорете по отношение на клиента. Приятно е да чуем, че другите виждат нещата от наша гледна точка или се съобразяват с изискванията ни.

Избягвайте повторенията. Всяка ситуация е различна. Трябва да се вслушате в уникалните нужди на клиентите. Унифицираните подходи действат винаги. Бизнес средата постоянно се променя и поднася нови предизвикателства, с които трябва да се справяте всеки ден. В такъв случай не може да използвате едни и същи подходи.

Четвъртият аспект на доброто обслужване надхвърля активното слушане. То включва наблюдение и предвиждане на неизказаните нужди на клиента. С една дума това означава да бъдете крачка пред тях.

Предложете добавена стойност. Всеки обича приятните изненади. Това включва и добавена стойност към продуктите или услугите ви, която да зарадва клиентите ви. Веднага щом приложите този метод, ще видите разликата в начина, по който клиентите реагират.

Грижата е в основата на доброто сътрудничество. Когато хората усещат, че сте на тяхна страна и мислите за проблемите им, ще вървите в една посока. Така се гради ефективно сътрудничество!

Дан Бобински за Management issues

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

7 фрази, които превръщат добрите екипи в страхотни
"Търкиш еърлайнс" иска пълен контрол върху "СънЕкспрес"
Южна Корея намалява данъка върху дивидентите и планира по-строги цели за намаляване на емисиите до 2035 г.
На днешната дата, 10 ноември. Рождениците днес
Великобритания изпраща военни експерти и техника на Белгия за борба с дронове
Деница Сачева: Следващата седмица ще има нов Съвет за тристранно сътрудничество, на който вероятно ще бъдат обсъдени всички параметри на бюджета
Китайските потребителските цени се върнаха към растеж през октомври
Цитат на деня