Armani планира да отвори фабрика за мъжка конфекция у нас

Armani планира да отвори фабрика за мъжка конфекция у нас

Armani планира да отвори фабрика за мъжка конфекция у нас

Италианският моден гигант Armani планира да изгради фабрика за производство на мъжка конфекция в България. Това съобщиха от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. Новината е от национално представяне на страната ни днес в рамките на изложението ЕКСПО Милано 2015.

Модният концерн оглежда района на Плевен като вариант да реализира своето инвестиционно намерение и проучва възможностите за набиране на квалифицирана работна ръка. Компанията ще се опита да се възползва и от различни проекти и програми за обучение на служителите.

За осигуряване на необходимото оборудване и технологии за фабриката Armani ще кандидатства за финансиране по ОП „Иновации и конкурентоспособност“, допълват още от Агенцията.

Над 90 компании от България и Италия търсят възможности за сътрудничествo, търговия и осъществяване на инвестиции у нас в рамките на изложението ЕКСПО Милано 2015. Секторите, в които страната ни има най-голям потенциал са машиностроенето, производството на автомобилни компоненти, електрониката и електротехниката, IT, хранително-вкусовата и фармацевтичната промишленост, посочи заместник-министърът на икономиката Любен Петров при откриването на форума. Събитието се организира от Търговската камара в Милано, Aгенцията за насърчаване интернационализацията на италианските предприятия PROMOS Milano и Италианската търговска камара в България.

 “Сътрудничеството и установяването на бизнес контакти между отделните региони в двете страни e сериозна предпоставка за реализиране на огромния потенциал както на български, така и на италиански предприятия”,  заяви зам.-министър Петров. Той подчерта, че организирането на подобна инициатива именно в Милано, административният център на Регион Ломбардия е важна стъпка в този процес предвид сериозната концентрация на едни от най-важните индустриални предприятия и бизнес дейности от цяла Италия в Ломбардия и съседния регион Венето. Двата региона обединяват около 70% от всички италиански малки и средни предприятия и са на първо място по генериран БВП в страната. Те са и един от четирите основни двигателя на икономически растеж в ЕС.

Българското правителство полага сериозни усилия, за да позиционира България като предпочитана дестинация за правене на бизнес, подчерта зам.-министър Петров. Страната ни е сред членките на ЕС, които успяват да запазят положителни темпове на развитие и това е видимо от постигнатия за първото тримесечие на 2015 г. ръст от 2% в БВП, а тенденциите за второто тримесечие са ръстът да достигне 2,2%.

“Полагаме целенасочени усилия за повишаване конкурентоспособността на българските предприятия и тяхната интернационализация, както и за привличането на нови инвестиции чрез предоставянето на специфични инвестиционни стимули”, допълни той. За последните 10 години чрез предоставяне на такива мерки по Закона за насърчаване на инвестициите в страната ни са реализирани 7 проекта с италианско участие на стойност 1,3 млрд. лв., в резултат от което са разкрити близо 700 работни места. Дружествата, регистрирани на българска територия с италиански капитали от своя страна надвишават 1000 с общо 25 000 работни места.  “Това показва какъв стратегически партньор имаме в лицето на Италия”, коментира зам.-министър Петров.

“България е смятана за едно от най-обещаващите места за правене на бизнес”, заяви на форума посланикът на Италия в България Н. Пр. Марко Контичели. Той допълни, че през идните години в България ще бъдат инвестирани милиарди от европейските фондове, което създава сериозни бизнес перспективи. Посланик Контичели подчерта, че в дългосрочен план от изключително значение за привличане на свежи инвестиции в България е осъществяването на ключови реформи – в съдебната система, в енергетиката, в справянето с корупцията. “Българското правителство е ангажирано на този фронт и това е видимо за международните партньори”, каза той. Посланик Контичели коментира още, че България остава слабо позната за италианския бизнес. Според него е необходим активен маркетинг на страната ни като инвестиционна дестинация.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ