Armani планира да отвори фабрика за мъжка конфекция у нас

Armani планира да отвори фабрика за мъжка конфекция у нас

Италианският моден гигант Armani планира да изгради фабрика за производство на мъжка конфекция в България. Това съобщиха от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. Новината е от национално представяне на страната ни днес в рамките на изложението ЕКСПО Милано 2015.

Модният концерн оглежда района на Плевен като вариант да реализира своето инвестиционно намерение и проучва възможностите за набиране на квалифицирана работна ръка. Компанията ще се опита да се възползва и от различни проекти и програми за обучение на служителите.

За осигуряване на необходимото оборудване и технологии за фабриката Armani ще кандидатства за финансиране по ОП „Иновации и конкурентоспособност“, допълват още от Агенцията.

Над 90 компании от България и Италия търсят възможности за сътрудничествo, търговия и осъществяване на инвестиции у нас в рамките на изложението ЕКСПО Милано 2015. Секторите, в които страната ни има най-голям потенциал са машиностроенето, производството на автомобилни компоненти, електрониката и електротехниката, IT, хранително-вкусовата и фармацевтичната промишленост, посочи заместник-министърът на икономиката Любен Петров при откриването на форума. Събитието се организира от Търговската камара в Милано, Aгенцията за насърчаване интернационализацията на италианските предприятия PROMOS Milano и Италианската търговска камара в България.

 “Сътрудничеството и установяването на бизнес контакти между отделните региони в двете страни e сериозна предпоставка за реализиране на огромния потенциал както на български, така и на италиански предприятия”,  заяви зам.-министър Петров. Той подчерта, че организирането на подобна инициатива именно в Милано, административният център на Регион Ломбардия е важна стъпка в този процес предвид сериозната концентрация на едни от най-важните индустриални предприятия и бизнес дейности от цяла Италия в Ломбардия и съседния регион Венето. Двата региона обединяват около 70% от всички италиански малки и средни предприятия и са на първо място по генериран БВП в страната. Те са и един от четирите основни двигателя на икономически растеж в ЕС.

Българското правителство полага сериозни усилия, за да позиционира България като предпочитана дестинация за правене на бизнес, подчерта зам.-министър Петров. Страната ни е сред членките на ЕС, които успяват да запазят положителни темпове на развитие и това е видимо от постигнатия за първото тримесечие на 2015 г. ръст от 2% в БВП, а тенденциите за второто тримесечие са ръстът да достигне 2,2%.

“Полагаме целенасочени усилия за повишаване конкурентоспособността на българските предприятия и тяхната интернационализация, както и за привличането на нови инвестиции чрез предоставянето на специфични инвестиционни стимули”, допълни той. За последните 10 години чрез предоставяне на такива мерки по Закона за насърчаване на инвестициите в страната ни са реализирани 7 проекта с италианско участие на стойност 1,3 млрд. лв., в резултат от което са разкрити близо 700 работни места. Дружествата, регистрирани на българска територия с италиански капитали от своя страна надвишават 1000 с общо 25 000 работни места.  “Това показва какъв стратегически партньор имаме в лицето на Италия”, коментира зам.-министър Петров.

“България е смятана за едно от най-обещаващите места за правене на бизнес”, заяви на форума посланикът на Италия в България Н. Пр. Марко Контичели. Той допълни, че през идните години в България ще бъдат инвестирани милиарди от европейските фондове, което създава сериозни бизнес перспективи. Посланик Контичели подчерта, че в дългосрочен план от изключително значение за привличане на свежи инвестиции в България е осъществяването на ключови реформи – в съдебната система, в енергетиката, в справянето с корупцията. “Българското правителство е ангажирано на този фронт и това е видимо за международните партньори”, каза той. Посланик Контичели коментира още, че България остава слабо позната за италианския бизнес. Според него е необходим активен маркетинг на страната ни като инвестиционна дестинация.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Борисов се срещна с Ердоган в Истанбул