Най-влиятелните марки в света според класацията на Forbes

Най-влиятелните марки в света според класацията на Forbes

Американската корпорация Apple оглави традиционния годишен рейтинг на най-влиятелните световни брандове, публикуван днес от американското списание Forbes.

Apple си остава лидер по иновации, а стойността на марката се е повишила с 52% за година, като е достигнала 87,1 млрд. долара, пише в коментара на изданието към листата. За отбелязване е, че по показател „потребителски предпочитания” корпорацията е едва на 11 място. При съставянето на класацията са отчитани и приходите на компаниите за последните 3 години. С най-голяма тежест за определянето на позициите са били показателите за стойност на марката и потребителските предпочитания спрямо нея

На второ и трето място съответно са Microsoft и Coca-Cola, чиито търговски марки съответно са оценени на 54,7 млрд. и 50 млрд. долара. Компанията на Бил Гейтс се оказва лидер по потребителски предпочитания в тази класация, а изданието също така отбелязва, че Microsoft изразходва много средства за реклама - 1,6 млрд. долара, което е почти два пъти по-голяма сума от годишните рекламни разходи на Apple.

На четвърта позиция е IBM (оценена на 48,5 млрд. долара) и Google (37,6 млрд).

В Топ-10 на най-влиятелните марки тази година попадат още Intel, McDonalds, General Electric, BMW и Cisco. Подробната класация ще бъде публикувана в предстоящата печатна версия на списанието.

Изданието специално обръща внимание, че при съставянето на рейтинга са взети предвид само компаниите, присъстващи на американския пазар. По тази причина в класацията не фигурират някои доказано влиятелни брандове в световен мащаб като Zara или пък китайския мобилен оператор China Mobile.

 No.1 Apple

Стойност на марката: $87.1 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 11

 

 

No.2 Microsoft

Стойност на марката: $54.7 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 1

No. 3 Coca-Cola

Стойност на марката: $50.2 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 29

 

 No. 4 IBM

Стойност на марката: $48.5 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 20

 

 No. 5 Google

Стойност на марката: $37.6 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 7

 

No. 6 Intel

Стойност на марката: $32.3 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 6

 

No. 7 McDonald's

Стойност на марката: $37.4 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 85

 

 

No. 8 General Electric

Стойност на марката: $33.7 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 49

No. 9 BMW

Стойност на марката: $26.3 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 5

 

 

No. 10 Cisco

Стойност на марката: $26.3 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 15

 

 

No. 11 Oracle

Стойност на марката: $25.9 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 50

No. 12 Samsung

Стойност на марката: $19.3 млрд.

Позиция според потребителските предпочитания: 9

 

No. 13 Disney

Стойност на марката: $19 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 8

 

No. 14 Toyota

Стойност на марката: $21.9 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 37

 

 No. 15 Hewlett-Packard

Стойност на марката: $18.3 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 13

 

No. 16 Mercedes-Benz

Стойност на марката: $21.8 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 54

 

No. 17 Louis Vuitton

Стойност на марката: $24.5 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 93

 

No. 18 Gillette

Стойност на марката: $16.8 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 14


No. 19 Honda

Стойност на марката: $20.9 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 62

 

No. 20 Nescafe

Стойност на марката: $17.4 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 27

 

No. 21 AT&T

Стойност на марката: $24.1 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 96

 

№ 22. Nokia

Стойност на марката: $15.5 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 28

 

No. 23 Budweiser

Стойност на марката: $18.6 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 61

 

No. 24 Wal-Mart

Стойност на марката: $20.3 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 84

 

No. 25 L'Oreal

Стойност на марката: $14.5 млрд.

Позиция според потребителските препочитания: 26

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

8-и банково-финансов форум: Лични финанси - инвестиции, доходност и има ли „живот извън банките“?
8-и банково-финансов форум: Какви са рисковете от влизането в еврозоната и подготвени ли сме за тях?
AB InBev си партнира с Netflix за ко-брандирани кампании и събития на живо
Как Европа може да използва замразените руски активи, за да помогне на Украйна?
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес
Цитат на деня
20 признака, че не сте случили на шеф – Част 2
Учени от САЩ и Япония разкриват нови данни за „призрачните“ частици неутрино