Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Най-мразените компании в САЩ
Клиенти, служители, акционери и данъкоплатци мразят големите корпорации по много причини. 24/7 Wall Street е разгледал много от тях, за да избере 15-те най-мразени компании в САЩ. Всяка се оценява според 5 критерия: впечатленията на служителите, общите приходи на акционерите, удовлетвореността на клиентите, репутацията и промените на марката.
1. AIG е презирана от американците заради държавната помощ от 180 млрд. долара, която получи. Компанията уволни толкова много хора и работи под такова напрежение, че омразата към нея е разбираема.
2. United Airlines е авиокомпанията с най-ниска ефективност в последните 2 години. Компанията си е спечелила мястото с резервациите си, чек-ин операциите, цената и таксите си.
3. Level 3 – компанията осигурява широколентов интернет достъп на редица малки бизнеси, но в последните 2 години е затрупвана от оплаквания от клиенти. За да намали огромните си финансови загуби компанията съкрати голяма част от служителите си.
4. Hertz - най-голямата компания за наем на коли в САЩ, също има своя дял във финансовите проблеми, което доведе до масови съкращения.
5. Citigroup силно влоши взаимоотношенията със своите клиенти, акционери и инвеститори чрез решенията на мениджмънта си, под ръководството на бившия изпълнителен директор Санди Уейл.
6. K-Mart си заслужи мястото заради лоша удовлетвореност на служителите и спад в репутацията след сливането си със Sears през 2004 г.
7. Blackwater Worldwide е специализирана в областта на сигурността и има особено активно участие в предоставянето на услуги за правителството на САЩ за Ирак.
8. Dell – акциите на компанията драстично спаднаха. А и тя загуби в надпреварата с други технологични компании.
9. Abercrombie & Fitch – рейтингите на търговецът на едро показват много ниско мнение на клиентите и служителите на компанията.
10. Chrysler – вълната на недоволството в компанията, управлявана от Fiat, дойде от съкращенията на служители, което непоправимо навреди на отношенията със служителите.
11. Dish Network – компанията за сателитна телевизия, има спад в цените на акциите на над 35% през последните две години.
12. Rite Aid’s – акциите на компанията спаднаха с близо 50% през последните пет години. Компанията многократно се сблъска с правни и политически проблеми, заради начина, по който третира работниците си. Тези оплаквания невинаги са обосновано, но значително подкопават лоялността на служителите.
13. Gibson Guitar - имаше няколко съкращения, които намалиха работната сила на компанията с около 20% до средата на 2009 г. През ноември Gibson Guitar са оказа в разгара на разследване за нарушаване на закона за околната среда.
14. Forever 21 – фирмата за облекло беше нападната от PETA за използването на кожи в някои от дрехите.
15. Sprint е чудесен пример за неспособност за силно управление на фирма в беда.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.