Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нарастват потребителските разходи в ЕС

През четвъртото тримесечие на 2012 г. потребителският разход в Европейския съюз ЕС се свива с 0,1 % в сравнение със същия период на 2011 г. Данните сочат значително подобрение спрямо третото тримесечие на 2012 г., когато разходът спада с 1,7 % спрямо същия период на 2011 г.
Информацията е на технологичната компания за разплащания Visa Европа, която изготвя барометър за потребителския разход в ЕС на база транзакциите с карти Visa. След като бъдат обработени, тези данни стават ясен индикатор за общите разходи на потребителите на територията на общността, независимо от начина на плащане. Предвид това, че в Европейския съюз едно на всеки 6,75 евро се харчи с карта Visa, барометърът дава цялостен поглед върху общото състояние на потребителския разход в общността.
Като цяло разходът в страните от ЕС продължава да намалява, но с по-бавни темпове спрямо предходното тримесечие на 2012 г. Това се дължи основно на добрите резултатит в трите най-големи икономики в общността. През четвъртото тримесечие потребителският разход нараства с 1,3% във Франция и с 2,1% във Великобритания спрямо същия период на 2011 г. За периода юли-септември 2012 г. потребителският разход и в двете държави спада на годишна база. В Германия данните показват увеличение от 2,6% на годишна база, следващо ръста от предходното тримесечние.
Още по-голям ръст се наблюдава в страните от Източна Европа. България, Чехия и Литва са държавите-членки, в които потребителският разход за последното тримесечие на 2012 г. нараства най-осезаемо. Изследването не обявява конкретна информация за трите икономики.
В контраст с положителните данни, в Италия и Испания, четвъртата и петата по големина икономики в ЕС, се наблюдава ускорен спад в разхода и през четвъртото тримесечие на 2012 г., съответно с 7,6% и 6,5%. Потребителският разход в Португалия и Гърция също продължава да се свива, съответно с 7,4% и 2% през октомври – декември 2012 г. спрямо същия период на предходната година.
В 14 от 27-те икономики на ЕС за периода октомври – декември 2012 г. се наблюдава ръст на потребителския разход на годишна база, спрямо 15 през предходното тримесечние.
„През 2012 г. домакинствата в Европейския съюз харчат по-малко от 2011 г. – през три от четирите тримесечия потребителският разход е по-нисък на годишна база. В края на годината обаче разходът се увеличава, като почти достига нивата от 2011 г. Завръщането към ръст на потребителския разход е добър знак за много от големите икономики в Европейския съюз, които движат растежа. Надяваме се тази тенденция да се запази и през 2013 г.”, заяви Филип Саймс, главен финансов директор на Visa Европа.
Целият доклад можете да прочетете тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Социалният министър: Възрастта за пенсиониране не трябва да се увеличава
Политика |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.