Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Не се опитвайте да се намерите, а да се изгубите!
Колумнистът на New York Times Дейвид Брукс успя да каже в 800 думи, това което аз се опитвам да обясня от 15 години на старши мениджъри и на млади амбициозни предприемачи. Заглавието на колонката на Брукс е: „Това не е за теб”.
Тя е опровержение на всички призиви към младите хора да следват преди всичко мечтите си и да вършат, това което ги прави щастливи. Брукс предупреждава: „Тази мантра въвежда в заблуждение на почти всеки фронт”. Истината е, че той разбива на пух и прах теориите за дипломирането с всичките му възможности и духа на свободата, които са присъщи на младежите. Подкрепям Брукс и предупреждението му във връзка с култа към самостоятелното изпълнение.
Колкото повече мениджъри, предприемачи и талантливи хора опознавам, толкова повече се убеждавам в думите на Брукс, че истинското щастие и чувство на удовлетворение, идва не от "намирането" на себе си, а от „изгубването” на себе си – потапянето в една компания, за която сте готови да се борите, да поемате ангажименти и да решавате проблеми. С други думи, "Ние" е по-голямо от "Аз". Истинската мярка за успех не е стойността, която създавате за себе си, а ценностите, които определят работата ви.
Аракади Кулман, председател и президент на ING Direct, е един от любимите ми изпълнителни директори, както и безспорен пример за успех. Той е енергичен, цветен, откровен - от гледна точка на стила си. Той олицетворява чувство за свобода и иновативност. Но по отношение на същността на това, което прави, той е личност, която осъзнава, че не е по-значима от работата си. Той създава финансова култура, която е по-сериозна, трезва, и отговорна от тази, която съществува днес.
„Лидерството е в обслужването. Не можеш да ръководиш, ако не можеш да следваш”, каза той в интервю миналата година. Проблемът с постоянното търсене и намиране на себе си и преследването на щастието е, че прекарваме твърде много време, гледайки в огледалото, а не в света.
„На днешните дипломиращи се им се казва да намерят своята страст и да преследват мечтите си. Това означава, че те първо трябва да намерят себе си и после да се впуснат в преследване на онова, което искат”, пише Брукс. Всъщност истинският успех изисква от вас да обърнете тази логика. Трябва да се интересувате по-малко от вас и личното си удовлетворение и да се интересувате повече от света наоколо. „Целта на живота не е да се намериш, целта е да се загубиш”, казва в заключение Брукс. Напълно съм съгласен!
Уилям Тейлър за Harvard Business Review
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.