Нов скок в рекламните приходи на китайския Google

Нов скок в рекламните приходи на китайския Google

Най-голямата интернет търсачка в Китай – Baidu – отчете нов скок на рекламните си приходи. Сайтът продължава да доминира дигиталния маркетинг пазар в азиатската държава. В тримесечието до края на септември той е отчел 60% ръст на приходите в сравнение със същия период година по-рано. В него са влезли 478 милиона долара от интернет реклама (скок от 50% на годишна база) и от SEO, предаде BBC.

Baidu държи около 80% от китайския пазар с интернет търсене. Бизнесът на компанията е във възход след като американският гигант Google напусна Китай през 2010 г. заради цензура. Фирмата е записана в търговията на нюйоркската фондова борса. Шефът й Робин Ли е един от най-богатите хора в Китай.

След като отчете резултатите си тя коментира, че ръстът се дължи на нарастващата миграция на все повече китайски потребители от персоналните компютри към смартфоните и таблетите. Приходите й, генерирани от мобилното търсене, са по-малки отколкото от тези от компютрите, но нарастват. 

Въпреки доминиращата си позиция, Baidu е изправена пред конкуренция в онлайн пазара в Китай, отбелязват британските наблюдатели. През август тази година Qihoo 360 Technology – компания за анивирусен софтуер, представи в страната своя търсачка.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Кристалина Георгиева: С еврото България ще привлича повече инвестиции
Може ли Българският енергиен холдинг да придобие активите на "Лукойл"?
Китай обяви временното спиране на забраната за износ на галий, германий и антимон към САЩ
Времето в неделя: Облачно с валежи в Югозападна и Източна България
Ключови правила за освноваване на успешен стартъп
ДНК разкрива какво наистина е убило армията на Наполеон