Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Проучване отчита подем на онлайн търговията у нас
Онлайн търговията в България бележи стабилен ръст през 2014 г., а очакванията са тази тенденция да се запази през 2015 г. и 2016 г. Българите, пазарували в интернет през отминалата година, са се увеличили с 25% в сравнение с 2013 г., твърди проучване на фирмата СуперХостинг.БГ
Сходна тенденция се наблюдава и в Европейския съюз, като през 2014 г. 47% от потребителите с достъп до интернет в него са пазарували онлайн, а прогнозите са приходите от електронна търговия в Европа да достигнат до 4.4% от БВП към 2016 г., продължават авторите на изследването. Броят на работните места на Стария континент, обвързани директно или индиректно с този технологичен бранш, е достигнал 2 000 000, посочват те.
"Онлайн търговията не само спомага за по-лесното стартиране на малък бизнес, а и изцяло променя начина, по който сме свикнали да възприемаме търговията на дребно. Днес имаме достъп до повече информация от когато и да било и това се отразява осезаемо на навиците ни при пазаруване. Възможността да търсим продукти и услуги онлайн, да сравняваме цените от различни магазини моментално, да споделяме своя избор и да търсим в реално време мнения и оценки на други клиенти за избрания от нас продукт или търговец – всичко това изправя търговията на дребно пред може би най-значимата промяна през последните десетилетия“, коментира Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.
По данни на компанията, инсталациите на платформи за електронна търговия в България през последните шест месеца са се увеличили с близо 50% в сравнение с предходния период. Над 65% от всички нейни клиенти към момента използват за сайтовете си готови CMS (Content Management System) платформи, като близо 22% от тях развиват онлайн магазини. Най-използваните платформи за електронна търговия в България са OpenCart с 6,3%, WordPress WooCommerce с 3,1% и Joomla Virtuemart с 2,87 процента.
Според представители на СуперХостинг.БГ, сред ключовите фактори за развитието на този тип уеб проекти са значително по-ниските разходи в сравнение със създаването на физически магазин, много по-голямата аудитория, която може да бъде достигната в интернет, както и навлизането на нови платформи, които позволяват на непрограмист да си направи онлайн магазин буквално за един ден, с минимални средства. Такива са както системи с отворен код като WordPress и Joomla, развивани от независими общности от програмисти, така и фирмени платформи за лесно стартиране на онлайн магазини, каквато е Shopiko на СуперХостинг.БГ.
"Налагането на подобни софтуерни системи направи самото създаване на магазин лесно от техническа гледна точка и постави акцент върху предлаганите продукти, маркетинговите усилия и качеството на обслужване на интернет търговците. Затова очакваме през тази и следващата година броят на този тип уеб бизнеси в България да нараства устойчиво", допълва Русанов.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.