Позицията на ЧЕЗ

Позицията на ЧЕЗ

Дружествата на ЧЕЗ в България следват в работата си изискванията на българското законодателство. Очакваме да бъде обявено заключението на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), която се самосезира по повод доклада на Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) от 8 февруари 2012 г. Готови сме да окажем пълно съдействие на държавния регулатор. Това се посочва в изявление на главния оперативен директор на ЧЕЗ Петър Баран, разпространено от пресцентъра на дружеството.

Вчера министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев заяви, че ДКЕВР ще оцени възможностите за отнемане на лиценза на ЧЕЗ, след като доклад на АДФИ показа, че има нарушения. Теменужка Петкова, председател на Агенцията за държавна финансова инспекция, заяви, че в доклада от дейността на ЧЕЗ са констатирани нарушения на законодателството в областта на обществените поръчки, непровеждане на процедури при наличие на законови основания за това, неоснователно извършено договаряне, редица процедурни нарушения. „Установихме, че голяма част от разходите – 83% за външни услуги и 92% за материали – са извършвани, като ЧЕЗ Разпределение България е сключвало договори със свързано предприятие – ЧЕЗ България АД. Ще бъде проверени дали ЧЕЗ е уведомило ДКЕВР за наличието на тези договори. За нарушенията сме съставили 13 акта за установяване на административни нарушения, по които предстои произнасяне на административно-наказващия орган с цел налагане на санкции и глоби”, обясни Петкова.

Вижте какво още казаха от ЧЕЗ:

„Дейността на ЧЕЗ Разпределение подлежи на редовен контрол и регулация от различни държавни институции и органи. ЧЕЗ Рaзпределение е длъжно периодично да предоставя отчети за Търговския регистър, ДКЕВР, а откакто дружеството стана публична компании - и на Комисията за финансов надзор. От влизането на ЧЕЗ на българския пазар до момента, нито една от редовните регулаторни и данъчни проверки не е показала, че дружествата на ЧЕЗ в България ползват услуги на непазарни цени било осигурени вътрешно в групата, било от външен доставчик.

От започването на работа в България в началото на 2005 г. до момента, ЧЕЗ е инвестирала в страната над 1,7 млрд. лева. В тази сума са включени 1,1 млрд. лева инвестирани в закупуването на електроразпределителната мрежа на Западна България и ТЕЦ „Варна“, както и 650 млн. лева за обновяване, модернизиране и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването. За последните осем години дружествата на ЧЕЗ са платили данъци за 429 млн. лева. През 2010 г. акционерите одобриха плащането на дивидент на българската държава в размер на 41 млн. лева.

За осем години ЧЕЗ обнови 30% от електропреносната мрежа, подмени близо 20 000 км кабели и намали технологичните загуби от 22% до 12,77%. Значително са подобрени и показателите за качество на доставките като продължителността на непланираните прекъсвания бе намалена три пъти. Повишена е и ефективността на работа в компанията.

Значително бе подобрено и обслужването. ЧЕЗ увеличи броя на касите в Западна България от 219 на над 1300 и откри 32 центъра за обслужване на клиенти. Разработени бяха близо

100 нови услуги. Компанията създаде единен денонощен телефонен център 0700 10 010, в който само през 2012 г. бяха приети 920 000 обаждания. През 2010 г. бе въведена нова клиентска система SAP, с която процесите по обслужване на клиентите бяха оптимизирани.

През 2012 г. "ЧЕЗ България", "ЧЕЗ Електро България" и "ЧЕЗ Разпределение България" получиха сертификати, че са внедрили и прилагат системата за управление на качеството в съответствие с международния стандарт EN ISO 9001:2008.

През годините постоянно намалява делът на ЧЕЗ в структурата на крайната цена на електроенергията, който в момента е едва 9,28%. Намаляват и признатите от ДКЕВР разходи. През 2008 г. признатите разходи на ЧЕЗ от страна на ДКЕВР възлизаха на 363 млн. лева, а за ценовата 2012 - 2013 г. те са 341 млн. лева.”

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ