Приходите на Honda с 20% нагоре за периода април-юни

Приходите на Honda с 20% нагоре за периода април-юни

Honda Motor Co съобщи, че нетните приходи на компанията за второто тримесечие са скочили с 20% в резултат на силните продажби в САЩ и слабата йена, които са компенсирали по-големите разходи за качество, пише Reuters.

Нетните приходи на третия най-голям японски автопроизводител за периода април-юни са нараснали до 184,04 милиарда йени ($1,5 милиарда), от 155,60 милиарда за същия период миналата година.

Honda оповести резултатите си от първото тримесечие според международните счетоводни стандарти. Те надвишават изчисленията на анализатори от 145,75 милиарда йени.

Както останалите японски производители на автомобили, Honda също печели от ниската йена, която стимулира стойността на репатрираните доходи.

Компанията все още усеща натиска на солидните разноски за качество. Тя продължава да обновява коли, оборудвани с части на Takata Corp – най-големият й доставчик на компоненти за въздушни възглавници.

От 2008 година насам Honda е заменила потенциално дефектни помпи в десетки милиони коли по цял свят, като само през последните два месеца броят на ремонтираните автомобили е около 5 милиона.

Регулаторните органи са свързали 8 смъртни случая – всички в превозни средства с марка Honda – с помпите на Takata, които могат да избухнат с прекалено голяма сила и да изстрелят метални фрагменти в салона на колата.

Honda, която не разкрива детайли около разходите за качество, преразпредели печалбите си от миналата година, за да може да покрие подмяната на апаратурата.

Компанията заяви, че продажбите й в глобален мащаб са нараснали с 4,9% до 1,147 милиона.

Продажбите в Северна Америка са се покачили с 11% през първото тримесечие, благодарение на активното производство на популярния компактен спортен HR-V в новия завод в Мексико. Самият американски пазар – най-големият на Honda – напоследък процъфтява, като няколко големи автомобилни компании съобщават за ръст на продажбите там.

Междувременно продажбите в Азия са скочили с 19%, от части благодарение на доброто представяне на марката в Китай и на освежения Vezel SUV и други модели.

Доброто представяне в Северна Америка и Азия успява да компенсират сривовете в Япония (27%) и Европа (16%).

  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ