Производителят на Blackberry отчете сериозни загуби

Производителят на Blackberry отчете сериозни загуби

Производителят на Blackberry Research In Motion (RIM) обяви тримесечна загуба, която се дължи на намаляващите приходи от по-слабите доставки на смартфони. Канадската компания отчита чиста загуба за трите месеца до март от 125 млн. долара, в сравнение с печалба от 934 млн. долара година по-рано, предава BBC.

Приходите на компанията са намалели до 4,2 млрд. долара от 5,2 млрд.

Фирмата също така намекна, че ще се съсредоточи върху пазара на корпоративни потребители.Новоназначеният главен изпълнителен директор Торстен Хейнс Саид настоява в момента компанията да се фокусира върху традиционното ядро на пазара на корпоративни клиенти, а не върху индивидуалните потребителите.

Компанията обяви и оставката главния изпълнителен директор Джим Балзил и на главния технологичен директор Дейвид Яхт. Доставките на BlackBerry през това тримесечие са намалели до 11,1 млн., което е спад с 21% в сравнение с предходния тримесечен период. Доставките на таблетите PlayBook достигнаха 500,000. За цялата финансова година компанията отчита нетна печалба от 1,2 млрд. долара, което доста по-малко от печалбата от 3,4 млрд. долара за предходната година.

RIM се опитва да се справи с конкуренти в пазара на смартфони като например iPhone на Apple и телефони, работещи с операционната система Google Android. Компанията също се бори да си спечели място на пазара на таблети.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 17-ти до 23-ти март
"Пирогов": Всички пациенти от Кочани са в тежко състояние
На днешната дата, 17 март. Сирни заговезни, имен ден празнуват Алеко, Алекса, Алексей, Алекси
България ще обяви ден на национален траур в знак на съпричастност към Северна Македония
Турция осъди анексирането на Крим и поиска от ЕС да отмени санкциите срещу Сирия
Туск предложи военно обучение на американски актьор, за да получи новата роля на Джеймс Бонд
Д-р Бойко Таков: Малките и средни предприятия са основен двигател на българския износ
Луксозните часовници са по-добра инвестиция от недвижимите имоти