Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Световните лидери сред „зелените” компании
Седем компании, сред които и една на Ричард Брансън бяха обявени за безспорни лидери на 2010 г. в прилагането на екологични практики от специализираната в тази област международна организация Greenopia.
Тя изследва и селектира успешните корпоративни инициативи за устойчиво развитие по пет критерия: „зелено” сградно проектиране, еко верига за доставки, устойчиво развитие, рециклиране и „зелена” продукция. Класацията й включва 20 категории, но само в 7 от тях има по един победител. В останалите, отличените компании са поне две.
Вижте категоричните победители в седемте категории и аргументите за отличаването му от Greenopia:
„За дома” – Ikea. Почти половината от енергията, ползвана за производство от шведската компания е от възобновяеми източници. Дори и за транспорта на продуктите си тя ползва енергоспестяващи превозни средства. Ikea полага големи усилия да гарантира, че нейните продукти не съдържат забранени вещества и се произвеждат по отговорен начин като поддържа програма, в която ползва доказано екологични суровини. Компанията предлага цялостна програма за обратно изкупуване на опаковките, батериите, флуорисцентните лампи и други елементи от нейните артикули.
”Стил” - Patagonia. Тя прави „най-зелените” дрехи, гласи коментарът към първото й място.
„Храна” - Pizza Fusion. За приготвянето на пици тя използва само органични съставки, а за доставките - както на продуктите, така и на храната се ползват само хибридни превозни средства. Служителите носят униформи от органичен памук, а пицарията дава отстъпка от цената при връщане на стара кутия от пица.
„Напитки” - Honest Tea. Образец за това как един голям производител на бързооборотни стоки може да бъде изцяло зелен. Цялата продукция е само с органични съставки и се предлага в биоразградими пластмасови бутилки без съдържание на химически вещества. Производството се основава на минимален разход на енергия. Всички офиси на компанията покриват най-високите стандарти за „зелени сгради”.
„Автомобили” – Honda. Компанията възобнови през 2009 г. серийното производство на хибриди, което е достатъчно основание да влезе в класацията. Но за да я оглави, трябва още нещо и това е фактът, че 10 от нейните модели покриват показателите за най-икономичен разход на гориво.
„Авиокомпания” - Virgin America. Американското подразделение на Virgin e само на две години и е оборудвано само с нови самолети. Това означава, че всички нейни летателни машини са свръхефективни, както по отношение на ограничаването на вредните емисии, така и по отношение на използваните горива. Те разполагат с нужните системи да ползват биогориво и го правят. Освен това компанията си поставя амбициозната цел до 2012 г. да започне да рециклира до 70% от отпадъците, които произвежда.
"Електроника” – Dell. Оказва се, че Dell e „най-зелената” компютърна компания в света с програмата си за отговорно екологочно поведение към собствената си продукция. Повечето й изделия имат екологични сертификати. Освен това, компанията предлага безплатно рециклиране на всеки излязъл от употреба неин продукт и рециклиране срещу минимална такса на аналогични продукти от конкурентни компании.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.