Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Ръст на потребителските разходи в ЕС отчита Visa Европа

2,5% ръст на потребителските разходи в страните от ЕС за второто тримесечие на тази година спрямо същият период на миналата отчете барометърът на Visa Европа.
Нивата на потребителския разход се увеличават за седмо поредно тримесечие, а най-големият ръст за последния период идва от потребителите от Централна и Източна Европа като в Латвия и Естония той е двуцифрен – съответно 12,6% и 10,2%.
Стабилно повишаване на показателя се наблюдава в Чехия (8,9%), Полша (7%), Словакия (6,6%) и Литва (6,5%).
Големите икономики на ЕС обаче отчитат по-скромен ръст - Франция (2,6%) и Германия (3,4%). За сметка на това Испания отбелязва по-високо увеличение от очакваното с 4,3%. Потребителите от „периферните“ страни на общността, които в момента изпитват затруднения, включително Португалия и Ирландия съответно регистрират спад в потребителскитеразходи. След период от една година на строги ограничения и икономии, Гърция отчита почти нулева промяна в нивата на потребителския разход през второто тримесечие на 2011 година.
Повече от едно на всеки осем евро, изхарчени в Европейския съюз, е с карта Visa, като под 70% от изхарчените средства са с дебитните карти Visa, става ясно още от изследването.
Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на изхарчените средства на всички карти, издадени от Visa в Европа – дебитни, кредитни и предплатени, като данните впоследствие са изгладени по специален модел, разработен от Маркит.
В Европа има над 430 милиона дебитни, кредитни и карти за бизнеса Visа. За период от 12 месеца до края на март 2011 г. те са използвани за извършването на покупки и теглене на пари в брой на стойност над 1,6 трилиона евро. 12,5% от общия потребителски разход направен на мястото на покупката в Европа е извършен с карти Visa, а повече от 70% от него е направен с дебитни карти Visa.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.