Ръст на потребителските разходи в ЕС отчита Visa Европа

Ръст на потребителските разходи в ЕС отчита Visa Европа

Ръст на потребителските разходи в ЕС отчита Visa Европа

2,5% ръст на потребителските разходи в страните от ЕС за второто тримесечие на тази година спрямо същият период на миналата отчете барометърът на Visa Европа.

Нивата на потребителския разход се увеличават за седмо поредно тримесечие, а най-големият ръст за последния период идва от потребителите от Централна и Източна Европа като в Латвия и Естония той е двуцифрен – съответно 12,6% и 10,2%.

Стабилно повишаване на показателя се наблюдава в Чехия (8,9%), Полша (7%), Словакия (6,6%) и Литва (6,5%).

Големите икономики на ЕС обаче отчитат по-скромен ръст - Франция (2,6%) и Германия (3,4%). За сметка на това Испания отбелязва по-високо увеличение от очакваното с 4,3%. Потребителите от „периферните“ страни на общността, които в момента изпитват затруднения, включително Португалия и Ирландия съответно регистрират спад в потребителскитеразходи. След период от една година на строги ограничения и икономии, Гърция отчита почти нулева промяна в нивата на потребителския разход през второто тримесечие на 2011 година.

Повече от едно на всеки осем евро, изхарчени в Европейския съюз, е с карта Visa, като под 70% от изхарчените средства са с дебитните карти Visa, става ясно още от изследването.

Барометърът на Visa Европа за потребителския разход в ЕС е базиран на изхарчените средства на всички карти, издадени от Visa в Европа – дебитни, кредитни и предплатени, като данните впоследствие са изгладени по специален модел, разработен от Маркит.

В Европа има над 430 милиона дебитни, кредитни и карти за бизнеса Visа. За период от 12 месеца до края на март 2011 г. те са използвани за извършването на покупки и теглене на пари в брой на стойност над 1,6 трилиона евро. 12,5% от общия потребителски разход направен на мястото на покупката в Европа е извършен с карти Visa, а повече от 70% от него е направен с дебитни карти Visa.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ