57% от българите редовно са в интернет

57% от българите редовно са в интернет

Телевизията, вестниците и интернет са основните информационни източници за пълнолетното население у нас. Това показват огласени днес данни от ново изследване за ситуацията на медийния пазар на Института за социални изследвания и маркетинг МБМД. 

В проучването, проведено през този месец, са участвали 1202 пълнолетни граждани. Около 57% от анкетираните заявяват, че използват интернет, като 90% от тях го правят поне 2-3 пъти в седмицата или всеки ден. Данните показват, че все повече хора използват интернет, за да говорят с близки и приятели, увеличават се и хората, които търсят информация по теми, които ги интересуват и тези, които използват електронна поща и социални мрежи.

С 3 % намаляват хората, които признават, че използват мрежата, за да четат новини в информационните сайтове и през януари те са вече 27 %. 12 % твърдят, че четат електронните издания на вестниците. 10 % от хората играят онлайн игри и също толкова използват интернет пространството, за да слушат радио и да гледат телевизия. 

В сравнение с лятото на 2011 нараства популярността на Facebook и Google. Увеличил се и процентът на хората, които често използват Skype. Сред българското население по-популярният сайт за видео споделяне си остава Vbox7. „Няма никакво съмнение, че живеем във време, в което Интернет печели нови и нови почитатели“, коментира директорът на МБМД Мира Радева. Над 30 % от населението на страната са хора на пенсионна възраст, които по-трудно придобиват уменията и подготовката да използват интернет пространството, уточнява тя. От лятото на 2011 г. до началото на тази година от МБМД наблюдават нарастваща конкуренция, която поставя граници на влиянието и води до парцелиране на аудиторията и всяка медия все по- трудно разширява влиянието си върху по-големи групи от хора. 

От изследването става ясно, че около 55 % от хората получават телевизионен сигнал от кабелен оператор. Въпреки че от края на 2007 година се наблюдава нарастване на дела на абонираните за цифрова телевизия и то донякъде за сметка на намаляването на тези, които имат достъп само до ефирна телевизия, от лятото на миналата година процентът на хората, ползващи цифрова телевизия се стабилизира на 28 %. Запитани кои телевизии гледат редовно, най-често хората отговарят bTV, Нова телевизия и БНТ, но се наблюдава и увеличаване на интереса към профилираните телевизии. 

82 % от гражданите, които признават, че четат вестници обясняват, че правят това за развлечение и почивка, а 68 % от тях смятат, че именно печатните медии са най-добрият начин да се информират за събитията.

Според данните от проучването, вестниците, които се ползват с най-голямо доверие са "Труд" ( с 43 % доверие) , "24 часа" (с 39 % доверие) , "Телеграф" (32%), "Стандарт" (30%), "168 часа" (21%), "Монитор"(19%), "Новинар"(18 %) , "Уикенд" (14 %), "Капитал"(13%), "Сега" (12%), "България днес" (11%) и "Преса" (11%).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Джей Ди Ванс отхвърли мироопазващия план на Стармър и Макрон за Украйна
Зеленски благодари на България за подкрепата на Украйна
Промяна на фискалните правила може да върне Германия отново на водещото място в Европа
Германия обяви, че е достигнала лимита на оръжейни доставки за Украйна от запасите на Бундесвера
Три фрази, които на всяка цена трябва да избягвате при воденето на преговори
Парламентът прие на първо четене законопроекта за държавния бюджет за 2025 г.
Уверен, а не арогантен: 9 разлики
Защо всяка марка се нуждае от стратегия за инфлуенсър маркетинг