bTV: Булсатком подменя факти, за да печели на гърба на зрителите

bTV: Булсатком подменя факти, за да печели на гърба на зрителите

„Изявлението на Булсатком е пореден опит за подмяна на фактите и отклоняване на вниманието от некоректните и непазарни действия на доставчика, които ощетяват крайния потребител и станаха причина за масовото недоволство на многобройните зрители на bTV, лишени от достъп до каналите на медията в мрежата на Булсатком.” Това се казва в официално становище на частната телевизия, разпространено до медиите.

В късните следобедни часове вчера в съобщение до БТА Булсатком заяви, че ”bTV медия груп налага безпрецедентна ценова преса към абонатите на Булсатком", чрез поисканите нови цени за подновяване на договора между сателитния оператор и телевизията. По спора между телевизията и оператора, започнал дни преди Коледа така и не бе постигнато споразумение. Договорът, изтекъл в последните дни на 2012 г. така и не бе подновен и от 1 януари т.г. излъчването на програмите на bTV през Булсатком бе преустановено. Още няколко кабелни оператора в момента също не излъчват програмите на bTV поради неподновени договори - например, Евроком, стана ясно от оплакване на наши читатели.

 „Исканите нови цени от bTV медия груп представляват близо 50 на сто от сумата за правата на всички програми на Булсатком. Близо 35 на сто от месечните сметки на абонатите отиват за правата за излъчване на програми, значителна част от които bTV иска само за своите канали.”, заявяват още от Булсатком. Операторът също така определя като клевета, изразената преди няколко дни позиция от страна на bTV, че укрива реалния брой на абонатите си, за да задържа печалби за себе си. „До настоящия момент броят на абонатите не е бил критерий за определяне размера на таксите за излъчване на програмите на bTV. Липсата на прозрачни тарифи и опитите за пакетиране на безплатната ефирна програма на bTV с по-ниско рейтинговите й канали представлява натиск както върху ръководството на Булсатком, така и към клиентите на оператора.”, посочва още в съобщението си сателитният оператор.

 Ето как отговори bTV в разпространеното по-късно изявление:

 „bTV стои твърдо зад позицията си, че Булсатком налага безпрецедентна ценова дискриминация върху медията, която се проявява във всички предложения на оператора. В условия на финансова и икономическа криза и възползвайки се от пазарната си мощ с над 35% пазарен дял, Булсатком изнудва медията, на гърба на зрителите с не пазарни цени.

 Вероятно операторът прави опит да заблуди зрителите, с цел да увеличи месечните такси към тях в интерес единствено на собствената си печалба като се опита да прехвърли върху bTV отговорността за това решение. bTV изразява категорично несъгласие с намеренията на Булсатком да прехвърли върху абонатите си ангажимента за инвестиция в съдържанието, от което операторът печели, без да допринася по никакъв начин за създаването му.

 Смятаме практиката на Булсатком да задържа над 80% от приходите на клиентите си за себе си за пагубно за развитието на целия телевизионен пазар в България и в краткосрочен, и в дългосрочен план. Цитираните от оператора проценти за закупуване на права са крайно съмнителни и неясни.

 Проблемът се задълбочава допълнително от факта, че според официално проучване на АБРО Булсатком декларира по-малък от реалния си брой абонати (критерий, който винаги е бил свързан с ценообразуването на каналите на bTV) и така допълнително увеличава печалбата си на гърба на клиентите си и на съдържанието, което разпространява. Само за последната година операторът е задържал за себе си от каналите на bTV Media Group милиони без да насочи събраните от зрителите средства към създаването на оригинално ново българско съдържание.

 Допълнително безпокойство буди фактът, че Булсатком продава на абонатите си телевизионни канали само в пакети като подменя каналите по своя преценка и без съгласие на абонатите, а в същото време сам той говори за „опити за пакетиране” от страна на bTV като вид натиск, когато предлагането на пакетни отстъпки е обичайна и законосъобразна търговска практика, която самия той прилага. Този акт отново показва опита на оператора да изкривява фактите и да се обогатява за сметка както на зрителите, така и на медиите.

 Държим да уточним, че bTV никога не е призовавала зрителите да сменят доставчика си. bTV спазва своя ангажимент да информира засегнатите от Булсатком абонати за други възможности на зрителите за достъп до каналите на bTV Media Group. Опасяваме се обаче, че зад този пореден опит за подмяна на фактите се крие стремежът на оператора да дискредитира медията с цел да тушира обективното неудовлетворение на абонатите си от факта, че самият оператор спря сигнала към каналите bTV. Междувременно до bTV достигнаха стотици оплаквания и коментари от зрители, които в момента не получават адекватна компенсация за отсъствието на каналите на bTV от мрежата на доставчика, нито уверения, че това ще се случи, въпреки че доставчикът е събрал парите на абонатите си именно за гледане на каналите bTV.

 И накрая, манипулативният коментар на Булсатком за рейтингите на телевизията, в който отсъства каквото и да е позоваване на конкретни данни от ГАРБ, както и споменаването на цифровизацията, която няма нищо общо с конкретния казус, са поредните доказателства, че основната цел на оператора е не да защити интереса на абонатите си, а да осигури собствения си просперитет и печалба.”, завършва изявлението.

 „Мениджър Нюз” отправи запитване до сателитния оператор как възнамерява да компенсира абонатите си за отсъствието на договорени вече програми в платените от тях пакети. Ако не бъде постигнато споразумение до края на този месец, когато са и датите за плащане на такси, те ще бъдат преизчислени като се приспадат суми, отговориха от Булсатком. Размерът на намалението все още не е ясен, тъй като освен едномесечните такси има и много абонати, предплатили тримесечни и шестмесечни пакети, уточниха и от единния телефонен номер на оператора за връзки с клиентите.

Проверка на „Мениджър Нюз” установи, че вече са подадени и доста жалби до Комисията за защита на потребителите за неполучаването на предварително договорена услуга.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ