Д-р Болтаджиев: Бюджетът на НЗОК – много пари, но без реформа

Д-р Болтаджиев: Бюджетът на НЗОК – много пари, но без реформа

Този бюджет на НЗОК никак не е добър – много пари, но без реформа. Няма да получим по-качествено и по-достъпно здравеопазване. Това заяви пред БНР д-р Николай Болтаджиев, член на Надзорния съвет на НЗОК.

Здравната каса ще разпределя бюджет от 9.5 млрд. лева през 2025 година.

"Има дисбаланси. Най-грубото нещо е, че бюджетът за болниците не е пропорционално увеличен. Той е увеличен с 16%  при условие, че се очаква много голямо натоварване и тази година има голям недостиг. Трябваше да се отпуснат повече пари".

С течение на времето Касата стана бюджетна структура, обясни той.

"Бюджетът й се нулира от година на година. Смениха управлението. Тя се управлява от членове на Надзора, които основно са от държавата. Последната стъпка беше политизирането – парламентът да слага управител на касата, а вече и подуправител. Всичко това спира извършването на реформи".

Д-р Николай Болтаджиев предложи и някои възможни решения на проблема с финансирането на болниците.

"По наредба се изисква по-малко персонал в болниците. Не стигат лекари, а болниците държат излишен персонал и плащат заплати.

Могат да се намалят изискванията към болниците и да се поевтини самата дейност.

Възможно е и да се изнесат много дейности, които да се извършват в доболничната помощ".

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Шефът на Razеr: Подгответе се изкуственият интелект да промени всичко в гейминг индустрията
Target възприема нов маркетинг подход за колаборацията си с Woolrich