Експерт за Черния петък: Проверете дали стоката е продавана поне месец по-скъпо

Експерт за Черния петък: Проверете дали стоката е продавана поне месец по-скъпо

Преди намаление търговецът трябва да е продавал определена стока на по-скъпата цена поне един месец, а не 2-3 дни и после да я намали. Това обясни в предаването "Тази неделя" по Би Ти Ви Игнат Арсенов, експерт от Комисията за защита на потребителите.

С колегите му от комисията правели регулярни проверки, не само в периода на намаленията, популярни като Черен петък. "Влизаме като потребители. Хората да не пазаруват стихийно, да си набележат предварително какво искат. Всеки има телефон в себе си, може да сравни със сайтовете и да види колко струва съответната стока и дали наистина е намалена", посъветва Арсенов.

По думите му мъжете купуват повече електроника и уреди, жените - дрехи, обувки и козметика. Най-много жалби в КЗП има да дрехи, обувки, малки стоки за дома и техника.

Експертът припомни, че по българското законодателство клиентът има право винаги да върне стоката, ако е онлайн - 14 дни, а във физическия магазин не може да я върнем само защото сме размислили, но много търговци позволяват  замяна. Арсенов отбеляза, че няма законова пречка търговците да дават и по-големи права на клиентите си за връщане на покупки.

Аксиния Баева, която е зам.-председател на Българската ритейл асоциация, посочи проблем - големите международни вериги, които оперират у нас, дават право на 100 връщане, без значение дали пазаруването е онлайн или физическо. 

Ноември е най-силният месец на много от веригите, защото у нас Черният петък е превърнат в месец, добави Баева. Тя е убедена, че днес потребителите могат много лесно да се ориентират дали ги мамят. Тя посъветва хората да пазаруват от големи и утвърдени търговци, които спазват правилата.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ