Активът на ГЕРБ реши да даде последен шанс за споразумение

Активът на ГЕРБ реши да даде последен шанс за споразумение

Активът на ГЕРБ реши да даде последен шанс за споразумение

Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов получи доверие от партията да изпрати на ПП-ДБ проект на коалиционно споразумение за съвместно управление. Така съпартийците дадоха последен - по думите на Борисов - шанс на преговарящия екип с ПП-ДБ. В него влизат Мария Габриел, Теменужка Петкова, Рая Назарян и Деница Сачева. 

"Ние подготвихме един проект на споразумение, именно за да не поставяме колегите от ПП-ДБ под натиск. Разбрали сме се днес до 14 часа да им го предадем, те да го разгледат и да дадем още един шанс на преговарящия екип", обясни Борисов на национално съвещание на партията. По думите му, въпросният екип са достатъчно убедени, че "бихме могли без избори да намерим решение на съставянето на кабинет". 

Борисов изтъкна, че в има голямо разделение в обществото, а едни пресрочни избори ще го увеличат още повече като евроатлантическите партии поотделно ще бъдат много по-слаби, отколкото заедно. 

Смяната на жизненоважни функции в държавата, вече са 100% узурпирани от партията на промяната. Там дори ДБ няма, само ПП, добави той. 

Лидерът на ГЕРБ се обърна към Мария Габриел, която по предварителното споразумение между ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ трябва да поеме премиерския пост при ротацията. "Ако приемеш да си премиер, с този финансов министър, ти, която направи огромен жест да си оставиш еврокомисарското място и дойде в България, за да помогнеш, защото без теб нямаше да има компромис, те за няколко месеца ще те провалят. Тези хора, които сега те гледат и вярват в теб, те първи ще се обърнат срещу теб, защото ще считат, че си ни предала. А ти с подобен кабинет - Тагарев, Василев, Богданов, спортния министър не му знам името, министъра на туризма, ти ще се провалиш. Провалиш ли се ти, ние ще се сгромолясаме, защото няма да имаме повече инструменти да обясняваме на нашите избиратели какво ще направят. Твоят провал дори е прогнозиран от тях", каза Борисов. 

Преди това лидерът на ГЕРБ посочи, че през тези три години са преминали през какво ли не, но за ужас на нашите противници са станали и по-силни. "Партията ни е мила, но държавата ни е над всичко. На 3 март държавата, народа показа ново чудовищно разделение - то идва от Шипка. Ние, като партия спъсихме 3 март като национален празник, но нашият председател беше освиркван там. От ПП-ДБ никой не се появи. Сиреч, там се появиха проруските партии и националистическите партии и си пролича разделението по тази ос. А от другата страна на оста, останахме ние, ПП-ДБ и ДПС. Отивайки на избори, трябва да сме наясно, че това разделение ще се разтрои като разделение, защото дори ние, като евроатлантическа коалиция, ще сме разбити помежду си, а поотделно ще сме много по-слаби в битката за геополитическата ориентация за България" изтъкна Борисов.

Към първоначалното преди три години разделение между нас и ПП, с ДБ, с БСП, ИТН, Възраждане, се появи ново силно разделение в обществото. Отивайки на избори трябва да сме наясно, че това разделение ще се разтроим като разделение, защото вече и ние като евроатлантическа коалиция ще сме разбити помежду си, а поотделно ще бъдем много по-слаби в битката за геополитическата ориентация на България. Може би и затова още ме държите като председател на партията, посочи лидерът на ГЕРБ.

По отношение на приемането ни в Шенген, ако "покажем някаква стабилност в държавата, като минат евроизборите мисля, че можем да атакуваме и по суша да ни приемат". 

Вицепремиерът Мария Габриел заяви, че за последните 9 месеца ГЕРБ няма усещането за равнопостовеност в правителството и във вземането на решения, както и при носенето на отговорност за свършеното и несвършеното. Затова от ГЕРБ предлагат разписан механизъм за взимане на решения в управлението.

"Няма как да се съгласим всичко добро да се приписва на ПП-ДБ, а всичко несвършено или недобро да се приписва на ГЕРБ. Фактите говорят друго. България има нужда от стабилно управление, но то е възможно само с ГЕРБ-СДС. България има нужда от законодателна програма, но тя е възможна с експертизата на ГЕРБ-СДС в Народното събрание. Има нужда от управленска програма, в която приоритетите на хората и регионите в България се поставят наравно с темите за реформа в съдебната власт, антикорупционната реформа и реформата в службите за сигурност. Искаме и нещо повече - реално прилагане на принципите на отговорност, прозрачност и публичност. Затова искаме да има ясен механизъм за вземане на решения", каза Габриел.

От своя страна зам.-председателят на партията Томислав Дончев определи ротацията в този ѝ вид като по-скоро безсмислена. По думите му предложението на ГЕРБ е последен шанс сегашното управление да продължи.

"Нещата не могат да продължат така. Не можем да допуснем Министерски съвет да е нещо средно между стажантска програма и туристическа агенция. Не можем да допуснем Мария да я държим като заложник да се обяснява за този или онзи министър. Предсрочните избори са вариант за изход от тази ситуация, но това не е добре за държавата. Има вариант в цялата държава да се въведе ред - кой получава властта и кой я използва и има нужда от ясен механизъм да се въведе ред. Има нужда от шанс, последен шанс нещата да станат нормални, да има ред и правила и гаранции, че правителството ще работи и ще има резултати", добави Дончев.

Документите, които ще бъдат пратени до ПП-ДБ са Споразумение за съвместно управление и Меморандум за вземане на решение. От ГЕРБ предлагат да се запази сегашната структура на Министерски съвет с 1 премиер и един вицепремиер, като след ротацията Мария Габриел става премиер, но си запазва поста на външен министър, а Денков става вицепремиер и министър на образованието. Заложен е и нов срок за ротация, като се предвижда след следващата тя да се прави вече на 15, а не на 9 месеца.

Ето какво гласи предложението за съвместно управление от страна на ГЕРБ:

Споразумение за съвместно управление в рамките на мандата на 49-ото Народно събрание между ГЕРБ-СДС и „Продължаваме промяната-Демократична България“

  1. ОСНОВНИ НАЧАЛА
  1. Коалициите от партии ГЕРБ и СДС от една страна и ПП и ДБ от друга страна, в дух на разбирателство и водени от националния приоритет за  редовно и стабилно  управление на Република България, подписват настоящото споразумение за съвместно управление, като систематизират и уреждат държавните приоритети и секторните политики и гарантират всичките им действия да се ръководят от Конституцията на Република България (КРБ), законите и принципите на правовата държава.

Партиите, отчитайки изпълнението на подписаната управленска програма от юни 2023г., пристъпват към уговаряне на следващия               9-месечен период само в условията на пълен мандат на 49-ото Народно събрание (НС), като след декември 2024г., ротационните мандати се приемат за два, а именно - по 15 месеца.

Като се има предвид, че одобрената през юни 2023г. обща законодателна програма е изтекла през декември 2023г., следва да бъде изготвена, одобрена и подписана нова, за периода на споразумението. За целта страните се задължават да изготвят механизъм за съгласуване на управленски решения по текущи теми и системно обсъждане на процесите по законодателната програма и приоритетите, които се възлагат за изпълнение на законодателната и изпълнителната власт.

Страните се обединяват около следните основни приоритети:

  • Устойчиви публични финанси, с оглед постигане на един от основните ни приоритети, а именно членството на България в Еврозоната;
  • Продължаване на усилията и предприемане на мерки за  борба срещу корупцията;
  •  България да отключи потенциала си за ускорено икономическо и социално развитие;
  • Провеждане на политики за модернизация на страната, в това число развитие на инфраструктурата, енергийна ефективност и др.;
  •  Поставяне на образованието, включително професионалното образование, както и качеството на човешкия капитал като първостепенен приоритет;
  • Финализиране на процеса по приемане на България в Шенген по сухопътни граници;
  • Гарантиране на националната сигурност;
  • Безусловно следване на европейски и евроатлантически път на развитие на страната.

Като свой висш приоритет, страните приемат продължаване на усилията по протичащата реформа в съдебната власт. Това включва на първо място, приемане на нов Закон за съдебната власт, който да осигури заложените в Конституцията на Република България цели, отговарящи на международните стандарти за независим съд и прокуратура, отчетна прокуратура, безпристрастни и компетентни магистрати, притежаващи безспорни високи морални и нравствени качества, гарантирани от ефективен Инспекторат, в името на справедливостта, дължима от всяка правова държава на обществото.

 На следващо място, след приетия Закон за противодействие на корупцията, антикорупционната реформа следва да продължи своя ход, като бъде приет изцяло нов като концептуална логика и функционалност Закон за отнемане на незаконно придобитото имущество, който да отговори на критериите на ТР №4/2021 на Върховния касационен съд (ВКС) и европейското законодателство в областта.

Предотвратяването на възможност за притежание и разпореждане с т.нар. „необяснимо богатство“, каквато е целта на отнемането на незаконно придобито имущество, е мярка на държавна политика за недопускане имущество с незаконен произход да се влее и да стане част от законната икономика. Обратното би означавало да не бъдат защитени обществените интереси на правовата държава и да бъдат ощетени лицата, които придобиват и се разпореждат с имущество по законен път.

Темата за борбата с корупцията и с генерираните активи от престъпна дейност, част от която е и отнемането на незаконно придобитото имущество, е във фокуса на осъществяваната стратегия на Европейския съюз (ЕС) за борба с организираната престъпност за периода 2021-2025г. Темата е изведена като приоритет за всички държави-членки, които следва да оптимизират националното си законодателство в тази посока като мярка, част от държавната политика. В резултат от престъпна дейност се генерират значителни приходи, които се оценяват на поне 139 милиарда евро годишно в целия ЕС и които чрез използването на усъвършенствани способи се изпират и легализират. Лишаването на лицата, които разполагат с незаконни печалби, е от съществено значение за прекъсване на дейността на престъпните групи и предотвратяване на проникването на тези активи в законната икономика. Тъй като основният мотив за организираната престъпност е финансовата печалба, отнемането на активи е много ефективен механизъм за възпиране на престъпната дейност.

На последно място, Страните  се съгласяват, че дебатът по темата за службите за сигурност следва да бъде проведен и тъй като водеща по тази тема е националната сигурност на държавата, форматът за дебат трябва да е в рамките на Съвета по сигурност към Министерски съвет, а не в телевизионните студиа. Службите за сигурност са надпартийни и деполитизирани. Националното законодателство не предвижда възможност кандидатури за ръководители на службите за сигурност да бъдат съгласувани или определяни от представители на политически партии или парламентарни групи. Политическата неутралност е задължителен елемент от функциите и дейността на службите за сигурност. Разпределение на квотен принцип в службите за сигурност, на база политическо представителство е недопустимо. Намеса в кадровата политика и работата на службите представлява заплаха за националната сигурност.

  1. Работещи институции
    1. Изпълнителна власт – запазва се досегашната структура на Министерски съвет (МС) – 1 министър-председател, 1 заместник министър-председател. По отношение на персоналния състав на МС – прозрачност, предвидимост и персонална отговорност на членовете на МС чрез въвеждане на ясни индикатори за изпълнение на ангажиментите по политики, като на 3-месечен период се публикува на интернет страницата на МС отчет за всяко министерство. Периодичният преглед е неизменна част от изпълнението на управленската програма и при неизпълнение на секторните политики е основание за консултации между Страните за смяна на министъра.

         Гаранцията за изпълнение на управленската програма е носенето на равно споделена политическа отговорност от Страните и включва министерствата, изпълнителните агенции към министерствата и държавните агенции. Контролът включва, както релацията министър – заместник-министър, така и министър – ръководител на агенция.

    1. Независими регулаторни и контролни органи - Народното събрание избира изцяло или частично органи, които имат регулаторни и/или контролни функции. В голямата си част тези органи са съставни, черпят правомощията си чрез избор или назначаване от различни институции и НС трябва да се ръководи от разбирането за тяхната независимост, както в избора, така и във функционирането им.

        Ефективното управление включва създаването на трайно законодателство с предвидими  и ефективни практики. По тази причина, реформите следва да са заложени в отделните закони. Правилникът за организацията и дейността на Народното събрание (ПОДНС) не е подходящ вариант. Изменение на ПОДНС крие риск тези практики да бъдат изменяни при всяко сформиране на Народното събрание, което не гарантира устойчивост при провеждане на процедурите. Пример, в подкрепа на това наше твърдение, е именно приетият Закон за противодействие на корупцията, в който процедурата за избор на членове е ясно разписана. Всеки закон, свързан с избора на съответните регулаторни и/или контролни органи, съдържа ясни правила и точни изисквания за заемане на съответната длъжност. Там категорично са посочени условията, на които  кандидатът трябва да отговаря. Както е посочено по-горе, неуместно е с изменение в ПОДНС да се въвеждат допълнителни правила и процедури за техния избор. Нещо повече, опитът за изменение на законите чрез ПОДНС, е недопустимо и извън принципите на правовата държава. 

        Въвеждането на възможност, граждански организации да участват при номинирането на кандидати при процедура по избор за съответния орган, е добро решение, но следва да се уреди със съответния закон, както бе уредено в Закон за противодействие на корупцията (ЗПК). Оценката на професионалните и нравствени качества е неизменна част от процедурата по избор, за който и да било орган, но следва да бъдат разписани ясни обективни критерии за преценка на почтеността на кандидатите. Тази методика е необходимо да бъде одобрена, за да не продължава използването на „метода Гугъл“, който е доказано лоша и непочтена практика. 

      Предвиждане на възможност за налагане на вето върху конкретни кандидатури е добро решение. По този начин, добросъвестно може да се влияе върху избора в съответните органи с цел най-безспорните кандидати, да бъдат допуснати до избор. Достатъчно е НС да разработи правила за избор, които да гарантират публичност, прозрачност, откритост и обоснованост /изслушване в съответната ресорна комисия или нарочно създадена комисия по избор на регулаторните и/или контролни органи/, в пълно съответствие с разпоредбата на чл.91б КРБ. Конституцията е основно ръководно начало на правовата държава и нейните разпоредби се прилагат пряко и непосредствено.

        Народното събрание предстои да избере следните органи: 

      1. С обикновено мнозинство:
  • Съдии в Конституционния съд – 1 – ресорна комисия: Комисията по Конституционни въпроси (Конституция на Република България и Закон за Конституционния съд);
  • Омбудсман – 1 – ресорна комисия: Комисията по правата на човека, вероизповеданията и жалбите на гражданите (Закон за омбудсмана);
  • Сметна палата – 4 – ресорна комисия: Комисия по бюджет и финанси (Закон за сметната палата);
  • Фискален съвет – 5 – ресорна комисия: Комисия по бюджет и финанси (Закон за Фискален съвет и автоматични корективни механизми);
  • Комисия по финансов надзор (КФН) – 5 – ресорна комисия: Комисия по бюджет и финанси (Закон за КФН);
  • Комисията за публичен надзор над регистрираните одитори – 5 – ресорна комисия: Комисия по бюджет и финанси (Закон за независимия финансов одит) ;
  • Комисия за защита на конкуренцията – 7 – ресорна комисия: Комисия по икономическа политика и иновации (Закон за защита на конкуренцията);
  • Агенцията за публичните предприятия и контрол – 7 – ресорна комисия: Комисията по икономическа политика и иновации (Закон за приватизация и следприватизационен контрол);
  • Комисия за енергийно и водно регулиране – 5 – ресорна комисия: Комисия по енергетика (Закон за енергетиката);
  • Национална здравноосигурителна каса (НЗОК) –  2 – ресорна комисия: Комисията по здравеопазване (Закона за здравното осигуряване);
  • Национален осигурителен институт (НОИ) – 2 – ресорна комисия: Комисията по труда, социалната и демографската политика (Кодекс за социалното осигуряване);
  • Комисия за защита от дискриминация (КЗД) – 5 – ресорна комисия: Комисията по правата на човека, вероизповеданията и жалбите на гражданите (Закон за защита от дискриминация);
  • Комисия за защита на личните данни (КЗЛД) – 5 – ресорна комисия: Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред (Закон за защита на личните данни);
  • Комисия за разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия (КРДОПБГДСРСБНА) – 9 – ресорна комисия: Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред (Закон за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия);
  • Национално бюро за контрол на специалните разузнавателни средства (НБКСРС) – 5 – ресорна комисия: Комисията за контрол над службите за сигурност (Закон за специалните разузнавателни средства);
  • Комисия за отнемане на незаконно придобитото имущество (КОНПИ) – 5 – ресорна комисия: Комисията по превенция и противодействие на корупцията (Закон за отнемане на незаконно придобитото имущество);
  • Съвет за електронни медии (СЕМ) – 3 – ресорна комисия: Комисията по култура и медии (Закон за радиото и телевизията);
  • Българска телеграфна агенция (БТА) – 1 – ресорна комисия: Комисията по култура и медии (Закона за Българската телеграфна агенция);
  • Икономически и социален съвет (ИСС) – 1 – ресорна комисия: Комисията по труда, социалната и демографската политика (Закон за Икономически и социален съвет);
  • Национален съвет за българите, живеещи извън Република България (НСБЖИРБ) – 7 – ресорна комисия: Комисията по политиките за българите извън страната (Закон за българите, живеещи извън Република България).
      1. С квалифицирано мнозинство от 2/3   - общо 25 позиции:
  •  Комисия за противодействие на корупцията (КПК) – 3 – ясно разписани правила, които следват закона и препоръките на ЕК. Същите са изготвени и в процес на одобрение от ЕК. Ресорна комисия: Комисията по превенция и противодействие на корупцията (Закон за противодействие на корупцията);
  • Висш съдебен съвет (ВСС) – 5 – ресорна комисия: Комисия по правни въпроси (нов Закон за съдебната власт);
  • Висш прокурорски съвет (ВПС) – 6 – ресорна комисия: Комисия по правни въпроси (нов Закон за съдебната власт);
  • Инспекторат към Висшия съдебен съвет (ИВСС) – 11 – ресорна комисия: Комисия по правни въпроси (нов Закон за съдебната власт).
      1. Плаващи мнозинства – Страните отчитат, че 25 кандидати за 25 позиции  следва да бъдат избрани с мнозинство от 2/3. Това мнозинство предполага търсене и получаване на подкрепа от останалите политически формации, с ясно изразена евроатлантическа ориентация и ценности, тъй като от една страна ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ имат общо, недостатъчните 132 гласа, а от друга страна – по-голямото мнозинство води до по-голяма безспорност на кандидатурите. Обратното, по-малките мнозинства, предполагат падащо мнозинство и пропорционално падаща подкрепа и по-малка легитимност на избраните кандидати.

              Следва, също така, да се има предвид и да се отчита утвърдената към настоящия момент практика на Европейския парламент, за използване, като способ за законодателна целесъобразност на т.нар. „плаващи мнозинства“.

***

Ето и текста на Меморандума:

                                                                                                       Приложение 1

Към Споразумение за съвместно управление между коалицията  ГЕРБ-СДС  и коалицията „Продължаваме промяната-Демократична България“ до края на мандата на 49-ото Народно събрание

                                                                                            Механизъм за вземане на решения

Страните по Споразумението за съвместно управление между коалицията ГЕРБ-СДС и коалицията „Продължаваме промяната-Демократична България“ за следващите три години, се задължават да изпълняват в управлението на страната политиките и мерките, заложени в Споразумението.

Коалиционните партньори носят отговорност за изпълнението на заложените в Споразумението мерки и политики в духа на целите и принципите на управление, отразени в него.

  1. Вземане на решения

 Процесът по вземане на решения в рамките на Споразумението за съвместно управление между коалицията ГЕРБ-СДС и коалицията „Продължаваме промяната-Демократична България“ за следващите три години се разглежда в четири аспекта - решения, свързани с оперативни въпроси; решения, свързани с кадровото обезпечаване в регулаторни и/или контролни органи; решения, свързани с позициите в Министерски съвет и решения, свързани с кадровото обезпечаване във второстепенните разпоредители с бюджет и други структури към съответното министерство.

    1. Решения, свързани с оперативни въпроси

Всички възникнали въпроси по отделните секторни политики се обсъждат между председателя на съответната постоянна комисия в 49-ото Народно събрание и ресорния министър. Когато министърът е от ГЕРБ-СДС той обсъжда възникналите въпроси по съответната секторна политика с председателя на ресорната парламентарна комисия, чийто председател или заместник-председател е от ПП-ДБ. Когато министърът е от коалицията  ПП-ДБ, той обсъжда възникналите въпроси по съответната секторна политика с председателя или заместник-председателя на ресорната постоянна комисия, който е от ГЕРБ-СДС.

Всяка законодателна инициатива, решение или друг акт на Министерски съвет се съгласува предварително от страна на ресорния министър с председателя, респективно заместник-председателя на  съответната постоянна комисия в 49-ото Народно събрание. В случай, че има разногласия между тях, не се дава ход на съответния законопроект, решение или друг акт на Министерски съвет. В този случай, въпросът се поставя на вниманието на лидерите на коалициите или оправомощени от тях лица за решаване чрез преговори и консултации.

    1. Решения, свързани с кадровото обезпечаване в регулаторните и/или контролни органи

Народното събрание избира изцяло или частично органи, които имат регулаторни и/или контролни функции. В голямата си част тези органи са съставни, черпят правомощията си чрез избор или назначаване от различни институции и Народното събрание трябва да се ръководи от разбирането за тяхната независимост, както в избора, така и във функционирането им.

Всеки закон, свързан с избора на съответните регулаторни и/или контролни органи, съдържа ясни правила и точни изисквания за заемане на съответната длъжност. Там категорично са посочени условията, на които  кандидатът трябва да отговаря.

Съгласно Споразумението, двете коалиции имат право да предложат кандидатури, които отговарят на изискванията за заемане на съответната длъжност, съгласно приложимото законодателство.

С цел гарантиране на публичност и прозрачност при избора на регулаторните и/или контролни органи, страните по Споразумението се съгласиха и ще предприемат необходимата законодателна инициатива за всички регулаторни и/ или контролни органи, извън тези на съдебната власт, които се избират от Народно събрание, да се приложи следният подход:

Ръководителите на съответните органи се избират от Народно събрание, а техните заместници се избират от Народно събрание по предложение на съответните избрани ръководители.

Следва да се отбележи, че този подход се прилага при избора на подуправителите на БНБ и заместник-председателите на КФН.

За всеки един от регулаторните и/или контролни органи двете коалиции излъчват по трима представители от парламентарна група, по свой избор, които анализират и обсъждат предложените кандидатури за съответния регулаторен и/или контролен орган, както и преценяват съответствието им с изискванията на приложимото законодателство.

В случай, че има разногласия между тях, не се дава ход на процедурата по избор и въпросът се поставя на вниманието на лидерите на коалициите или оправомощени от тях лица за решаване на политическо ниво чрез преговори и консултации.   

Страните по Коалиционното споразумение имат право на вето върху предложенията за назначения на съответните кандидати. В случай на наложено вето, двете страни полагат необходимите усилия за неговото преодоляване или постигане на консенсус чрез преговори и консултации.  

    1. Решения, свързани с позициите в Министерски съвет

            По отношение на състава на МС се следват стриктно принципите – прозрачност, предвидимост, почтеност и персонална отговорност на членовете на МС чрез въвеждане на ясни индикатори за изпълнение на ангажиментите по политики като на 3-месечен период се публикува на интернет страницата на МС отчет за всяко министерство.

         Съгласно Споразумението отговорността за управлението на правителството е равно споделена между коалицията ГЕРБ-СДС и  коалицията ПП-ДБ. В случаите, в които едната коалиция има министър на съответното министерство, то другата коалиция има задължително заместник-министри.

Определянето на поименния състав на правителството, свързан с предложенията за съответното министерство, се обсъждат и одобряват на ниво лидери на двете коалиции и съответно лицата, заемащи позицията министър-председател и заместник министър-председател.

Страните по Коалиционното споразумение имат право на вето върху предложенията за назначения на съответните кандидати. В случай на наложено вето, двете страни полагат необходимите усилия за неговото преодоляване или постигане на консенсус чрез преговори и консултации.

При неизпълнение или незадоволително изпълнение на Управленската програма, всеки един от министрите в кабинета може да бъде сменен по предложение на коалицията, която го е номинирала. 

    1. Решения, свързани с кадровото обезпечаване във Второстепенните разпоредители с бюджет и други структури към съответното министерство

Съгласно Споразумението, двете коалиции имат право да предложат кандидатури, които отговарят на изискванията за заемане на съответната длъжност във второстепенните разпоредители с бюджет и други структури.

За всеки един от второстепенните разпоредители с бюджет и други структури към съответното министерство, двете коалиции излъчват по трима представители от парламентарна група по свой избор, които анализират и обсъждат предложените кандидатури и преценяват съответствието им с изискванията на приложимото законодателство.

В случай, че има разногласия между тях, не се дава ход на процедурата по избор и въпросът се поставя на вниманието на лидерите на Коалиционните партньори или оправомощени от тях лица за решаване на политическо ниво чрез преговори и консултации.   

Страните по Коалиционното споразумение имат право на вето върху предложенията за назначения на съответните кандидати. В случай на наложено вето, двете страни полагат необходимите усилия за неговото преодоляване или постигане на консенсус чрез преговори и консултации.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ