Google и bTV – най-силни марки в България

Google и bTV – най-силни марки в България

Google и bTV – най-силни марки в България

Google е най-силната марка в България, а bTV е лидер сред българските брандове, според резултатите от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар, което се провежда за трети пореден път у нас по инициатива на глобалната организация Superbrands.

Световната интернет търсачка измести досегашния двукратен лидер Coca-Cola, а националната телевизия изпревари убедително мобилния оператор „М-Тел". Google е безспорен фаворит и сред вота на хилядите потребители, гласували в интернет. За пръв път в историята на класацията у нас в Топ 20 попада и още  една българска марка - „Девин". От номинираните в различни категории и сектори 1500 марки, опериращи на българския пазар, 500 бяха избрани за Superbrands в промоционалната програма за 2012-2013 г. на международната брандинг организация.

Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW измести Mercedes-Benz от първата позиция в категорията „Автомобили"; при вината марката „Тодорофф" отстъпи на „Домейн Бойар"; Apple изпревари Nokia при технологиите; Уникредит Булбанк е лидер сред финансовите институции, „Маджаров" измести „Тандем" от първата позиция в сегмента на месните продукти, а българската верига за бързо хранене HAPPY отстрани от първата позиция досегашния лидер в категорията McDonald's. 

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или  брандове на свои конкуренти.

Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GFK Bulgaria.

Общо 2500 мъже и жени, ползващи интернет са взели участие в гласуването на потребителите в българското издание на глобалната програма Superbrands за 2012- 2013 г.

26-35-годишните имат най-голям дял сред участниците (41%), следвани от респондентите на възраст 36-45 г. (24%) и 18-25 г. (20%).

Най-активни в онлайн гласуването са живеещите в София (46%), следвани от жителите на  областните градове (32%), най-малко са гласувалите от малките градове (21%).

Значителна част от участниците живеят в домакинства с брутен средномесечен доход между 501 и 1500 лв. (43%).

Мнозинството от участниците в гласуването (62%) отбелязват висока степен на познатост на марките (на стоки и услуги), които присъстват на пазара.

Повече участници сред мъжете, отколкото сред жените, смятат, че имат висока познатост на марките стоки и услуги, присъстващи на пазара.

Гласувалите на възраст между 18 и 45 години изразяват по-висока степен на познатост на марките в сравнение с групата над 45 г.  Същото важи и за участниците, живеещи в столицата и областните градове, в сравнение с малките градове.

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ

 1

GOOGLE

Интернет

 2

COCA-COLA

Напитки - безалкохолни

 3

APPLE

Технологии

  4 

bTV

Медии - телевизия и радио

  5 

ADIDAS

Облекло и обувки

  6 

BMW

Автомобили

  7 

OMV

Горива

  8 

MERCERES-BENZ

Автомобили

  9 

NESCAFE

Напитки - кафе, чай

  10 

HEINEKEN

Напитки - бира

  11 

MILKA

Храни / шоколадови и захарни изделия

  12 

NIKE

Облекло и обувки

  13 

ARIEL

Стоки за бита / битова химия

  14 

NOKIA

Технологии

  15 

JOHNNIE WALKER

Напитки - високоалкохолни

  16 

ASPIRIN

Фармация и медицина

  17 

TUBORG

Напитки - бира

  18 

L'OREAL

Козметика и продукти за лична хигиена

  19 

ДЕВИН

Напитки - безалкохолни / минерални води

  20 

M-TEL

Телекомуникации

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ