Google и bTV – най-силни марки в България
Google е най-силната марка в България, а bTV е лидер сред българските брандове, според резултатите от независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар, което се провежда за трети пореден път у нас по инициатива на глобалната организация Superbrands.
Световната интернет търсачка измести досегашния двукратен лидер Coca-Cola, а националната телевизия изпревари убедително мобилния оператор „М-Тел". Google е безспорен фаворит и сред вота на хилядите потребители, гласували в интернет. За пръв път в историята на класацията у нас в Топ 20 попада и още една българска марка - „Девин". От номинираните в различни категории и сектори 1500 марки, опериращи на българския пазар, 500 бяха избрани за Superbrands в промоционалната програма за 2012-2013 г. на международната брандинг организация.
Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW измести Mercedes-Benz от първата позиция в категорията „Автомобили"; при вината марката „Тодорофф" отстъпи на „Домейн Бойар"; Apple изпревари Nokia при технологиите; Уникредит Булбанк е лидер сред финансовите институции, „Маджаров" измести „Тандем" от първата позиция в сегмента на месните продукти, а българската верига за бързо хранене HAPPY отстрани от първата позиция досегашния лидер в категорията McDonald's.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури - Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на Борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GFK Bulgaria.
Общо 2500 мъже и жени, ползващи интернет са взели участие в гласуването на потребителите в българското издание на глобалната програма Superbrands за 2012- 2013 г.
26-35-годишните имат най-голям дял сред участниците (41%), следвани от респондентите на възраст 36-45 г. (24%) и 18-25 г. (20%).
Най-активни в онлайн гласуването са живеещите в София (46%), следвани от жителите на областните градове (32%), най-малко са гласувалите от малките градове (21%).
Значителна част от участниците живеят в домакинства с брутен средномесечен доход между 501 и 1500 лв. (43%).
Мнозинството от участниците в гласуването (62%) отбелязват висока степен на познатост на марките (на стоки и услуги), които присъстват на пазара.
Повече участници сред мъжете, отколкото сред жените, смятат, че имат висока познатост на марките стоки и услуги, присъстващи на пазара.
Гласувалите на възраст между 18 и 45 години изразяват по-висока степен на познатост на марките в сравнение с групата над 45 г. Същото важи и за участниците, живеещи в столицата и областните градове, в сравнение с малките градове.
ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | ||
1 | Интернет | |
2 | COCA-COLA | Напитки - безалкохолни |
3 | APPLE | Технологии |
4 | bTV | Медии - телевизия и радио |
5 | ADIDAS | Облекло и обувки |
6 | BMW | Автомобили |
7 | OMV | Горива |
8 | MERCERES-BENZ | Автомобили |
9 | NESCAFE | Напитки - кафе, чай |
10 | HEINEKEN | Напитки - бира |
11 | MILKA | Храни / шоколадови и захарни изделия |
12 | NIKE | Облекло и обувки |
13 | ARIEL | Стоки за бита / битова химия |
14 | NOKIA | Технологии |
15 | JOHNNIE WALKER | Напитки - високоалкохолни |
16 | ASPIRIN | Фармация и медицина |
17 | TUBORG | Напитки - бира |
18 | L'OREAL | Козметика и продукти за лична хигиена |
19 | ДЕВИН | Напитки - безалкохолни / минерални води |
20 | M-TEL | Телекомуникации |
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.