"Информационно обслужване" отговаря на Асен Василев: Всеки има право на собствено мнение, но никой няма право на собствени факти!

Информационно обслужване отговаря на Асен Василев: Всеки има право на собствено мнение, но никой няма право на собствени факти!

„Информационно обслужване“ никога не се е занимавало с „организация на изборите“, нито е „управлявало машините“ за изборите, както твърди съпредседателя на ПП „Продължаваме промяната“ Асен Василев пред Нова телевизия в предаването „На фокус с Лора Крумова“.  

„В съвременната ни история само Бойко Рашков успя да ограничи купения вот, машинациите на изборите. На последните избори, с вътрешен министър Калин Стоянов, видяхме над 20% невалидни бюлетини и масово купуване на гласове. Очевидно не се справи със задачата да се организират честни избори”, заяви Асен Василев в телевизионното интервю. Относно министъра на електронното управление, Василев каза, че ги притеснява „да не се направи манипулация, да не може да се гласува на машини, гражданите да гласуват само на хартия и 20% от бюлетините да са невалидни”.

„Когато ГЕРБ загуби изборите през юли 2021 г. и после ноември – нямаше министерство на електронното управление, то беше създадено за първи път от кабинета „Петков”. Тогава машинното гласуване го управляваше „Информационно обслужване”, с ръководител Ивайло Филипов, който е там вече десета година. Той е назначен от ГЕРБ преди 10 години. Един и същи човек е организирал всички тези избори”, каза Асен Василев.

„Изборите не се организират от един човек и още по-малко от изпълнителния директор на „Информационно обслужване“, без значение кой е той. И тъй като очевидно предстоят поне 2 месеца на политически спекулации преди изборите, като професионална и национално отговорна компания Информационно обслужване държи да припомни отново на всички заинтересовани някои базисни факти относно изборния процес, защото все пак „Всеки има правото на собствено мнение, но никой няма правото на собствени факти“, посочват от „Информационно обслужване“. 

От там допълват, че „Информационно обслужване" не е имало и няма отношение към дейностите по техническо осигуряване на машинното гласуване със специализираните устройства за електронно машинно гласуване (СУЕМГ), включително конфигуриране, инсталиране и модифициране на софтуера. Компанията никога не е управлявала или съхранявала машините, както и никога не е имала отношение към логистично осигуряване и техническо обслужване на машините, включително на място в СИК.

От въвеждането на машинния вот в България през 2014 г. до сега доставчик на машините за гласуване, осигуряването на тяхната техническа поддръжка, създаването и поддръжката на софтуера за машинно гласуване, логистика на доставката до СИК, включително и извън България, е компанията „Сиела Норма“ АД, която е единствен партньор на производителя „Смартматик“. Това е видно от профила на Централната избирателна комисия в информационна система ЦАИС ЕОП на Агенция за обществени поръчки (директно подчинена на министъра на финансите) - за всички избори ЦИК обявява процедура на договаряне, без предварително одобрение за възлагане на обществена поръчка за дейностите по техническо осигуряване на машинното гласуване със СУЕМГ директно със „Сиела Норма“ АД. 

В цитираните от г-н Василев избори през юли 2021 г. (за парламент) и ноември 2021 г.(за парламент, президент и вицепрезидент) Централната избирателна комисия отново обявява процедура за договаряне без предварително одобрение за възлагане на обществена поръчка със „Сиела Норма“ АД, поясняват от „Информационно обслужване“. 

Съгласно Изборния кодекс, „Информационно обслужване“ е изпълнител единствено на организацията и технологията на компютърната обработка на данните в РИК и в ЦИК от гласуването. Ролята на компанията в изборите е описана в чл. 57. (1) т. 33. (изм. – ДВ, бр. 88 от 2020 г.), според който Централната избирателна комисия „определя изискванията към организацията и технологията на компютърната обработка на данните от гласуването и към издаването на бюлетин с резултатите от изборите, включително от машинното гласуване, не по-късно от 55 дни преди изборния ден и възлага изпълнението на "Информационно обслужване" АД“.

"В заключение припомняме, че „Информационно обслужване“ е участвало в компютърната обработка на всичките близо 90 парламентарни, местни, президентски избори и национални референдуми и от 2003 г. до този момент няма нито един факт или сигнал за непрофесионално свършена работа. Нашата работа е прозрачна и всяка грешка би била лесно установима и видима - всички заинтересовани организации и лица имат възможност да проверяват въведените от нашите оператори изборни резултати по време на компютърната обработка с данните от изборните протоколи от СИК, качени сканирани и дигитализирани на официалната интернет страница на ЦИК. Компютърната обработка на изборните резултати винаги е приемана без забележки или възражения от различните състави на ЦИК, както и от всички останали участници в изборния процес. ЦИК също е орган, чийто членове са представители на различни политически партии“, допълват от „Информационно обслужване“. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ