Потребителското доверие у нас навлиза във фаза на песимизъм

Потребителското доверие у нас навлиза във фаза на песимизъм

Общият показател на доверие на потребителите в България през януари 2025 г. спада със 7,3 пункта спрямо октомври 2024 г. (от -12,2 на сто на -19,5 на сто), което се дължи на пониженото доверие сред населението както в градовете, така и в селата, съответно с 5,2 и 12,6 пункта, съобщи днес Националният статистически институт (НСИ).

През януари 2025 г. мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и прогнозите им за следващите дванадесет месеца, са по-песимистични спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 14,4 и 8,4 пункта. По-негативни в сравнение с октомври 2024 г. са и оценките и очакванията им за промените във финансовото състояние на техните домакинства.

Потребителите продължават да са на мнение, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват, в резултат на което балансовият показател се покачва с 16 пункта. 

През януари 2024 г. по отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца преобладават прогнозите, че тя ще продължи да се увеличава. Последната анкета отчита лек спад на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-неблагоприятни, отчитат от НСИ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ